Gå til innhold

Airplane porno


Ole Helberg

Anbefalte innlegg

Fantastisk fine bilder dette ja!! ""

 

Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute).

 

Noen som vet?

 

Det er ikke et umulig stunt. Han har nok sikkert stall-alarm så det holder. Det er trusten som holder han oppe. Har sett noen F-16 fly gjøre dette av og til. Da noe høyere oppe "" .

Det er noen fs-fly som dette er mulig på også. ...Men det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fine bilder dette ja!! ""

 

Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute).

 

Noen som vet?

 

Det er ikke et umulig stunt. Han har nok sikkert stall-alarm så det holder. Det er trusten som holder han oppe. Har sett noen F-16 fly gjøre dette av og til. Da noe høyere oppe "" .

Det er noen fs-fly som dette er mulig på også. ...Men det er ikke lett.

 

F-16 har ikke no stallwarning, men en "low-speed" warning, eller en "HEY, dumbass, you're going to slow!" warning. F-16 (sikkert F-18 også) "kan ikke" stalle, tro det eller ei.. F-16 har et flightcontrol system (FLCS) som ikke tillater så mye AOA at man steiler, derfor kan man dra så hard å lenge man vil i kjeppen uten at man staller.. Det som kan skje er en "departure from controlled flight". Sjekk denne linken for en warstory fra en fyr som prøvde det..

 

Her er et sitat fra CODE one magazine om f-16 FLCS:

"If the F-16 is buffeting (regardless of the power setting), you are slowing down. If you don’t get slow, the F-16 will not depart. If you have enough airspeed, the flight control system will not allow you to do anything that will progress to a departure. It is only when you begin to get below 200 to 250 knots (depending on the configuration) that the F-16 becomes susceptible to departure. But even then, you must still force it to depart. A very important lesson is to be learned here: that is, pay attention to the buffet level. If you don’t want the F-16 to get slow, don’t fly into buffet. The F-16 will fly well beyond buffet very nicely (remember the unstable aero and fuselage lift) so, if necessary, don’t be afraid to do so. Just remember to use the buffet as an important information cue, and you’ll not become famous (or infamous) with your superiors.

 

As long as the g is low, you can fly the F-16 well at twenty to twenty-five degrees AOA. Just don’t ever forget that, to fly at these angles of attack, you’re getting slow. The flight controls don’t have enough authority at these airspeeds to overcome the bad parts of this unstable aero we’ve been using. If we make rapid pitch or roll inputs at low airspeed, the flight control system will try to honor our request. But then it quickly realizes that there’s not enough energy in the air flowing around the control surfaces to stop the inertia it just started. The unstable aero now gets the upper hand, and the F-16 keeps right on going."

 

Så kortversjonen: FLCS computeren er basert på FOXTROT MIKE (FM = FUC**** MAGIC) prinsippet og koster sikkert mer enn 1000kr. Ingen vet sikkert hva som foregår inni computeren, men det som er sikkert er at piloten bruker stikka til å spørre flyet om det ikke kan fly hit og dit, så er det opp til dataen å bestemme... Og den vil ikke dø, derfor tillater den ikke piloten å gjøre teite ting! """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, lest å forstått ""

 

As long as the g is low, you can fly the F-16 well at twenty to twenty-five degrees AOA

 

Det er ganske bra det da. Skulle hat på film mye av stuntene som foregår her i Bodø av og til. Det er ganske vilt hvor langt man kan dra en F-16 og hvor lav fart den klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fine bilder dette ja!! ""

 

Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute).

 

Noen som vet?

 

Det er ikke et umulig stunt. Han har nok sikkert stall-alarm så det holder. Det er trusten som holder han oppe. Har sett noen F-16 fly gjøre dette av og til. Da noe høyere oppe "" .

Det er noen fs-fly som dette er mulig på også. ...Men det er ikke lett.

 

Legg merke til at han har kondensering ifra Strike'n på flyet. Dette er en show-manøver hvor han kommer inn ganske (les VELDIG) lavt, samt i en rimelig høy fart, før han drar opp i vertikal VELDIG raskt. Har en video med Blue Angels hjemme hvor de gjør dette, og skal se om jeg klarer å få henta ut snutten der du ser denne manøveren. Har også sett den gjøres rett etter takeoff, hvor flyet såvidt er i lufta før hjulene trekkes inn og flyet deretter går fra "straight & level" til vertikal veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute).

 

Stall har ingenting med fart å gjøre, bare angrepsvinkel, så om det går stygfort eller sakte vil man stalle når den kritiske angerpsvinkelen overskrides...

 

FLCS computeren er basert på FOXTROT MIKE (FM = FUC**** MAGIC) prinsippet og koster sikkert mer enn 1000kr. Ingen vet sikkert hva som foregår inni computeren, men det som er sikkert er at piloten bruker stikka til å spørre flyet om det ikke kan fly hit og dit, så er det opp til dataen å bestemme... Og den vil ikke dø, derfor tillater den ikke piloten å gjøre teite ting!

 

Bare kyllinger som flyr jager der man må ha computerhjelp! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kyllinger som flyr jager der man må ha computerhjelp! ""

 

T-38: Thrust: 2,680 pounds dry thrust; 3,850 with afterburners

 

F-16C: Thrust: F-16C/D, 27,000 pounds

 

Var det noe annet du lurte på Tom?? ""

 

Men jeg er jo en relativt spinkel kar, og du er jo kjent for å være ganske røsslig, så da jevner det seg ut... ""

 

PS: Bør du ikke forandre signaturen din til "See you in my HMCS!" snart... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Bør du ikke forandre signaturen din til "See you in my HMCS!" snart... ""

 

Pøsj, trenger hverken HUD, eller HMCS for å skyte ned deg... "SEE YOU IN MY EYEBALL MK.1, SUPERIMPOSED ON MY EYEBALL MK.2 IMAGINARY EEGS LVL 5 PIPPER"! ""

 

Pøh, bare roller rundt deg med mine 720 grader/sek rollrate... Som alle vet er beste defence mot guns continuous aileron rolls with more than 3/4 stick deflection, akuratt som i Top Gun! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Hot Shot, la oss snakke litt basic BFM... For å skyte gun må man:

- Være i Plane Of Motion

- Skyte i lead

- Og være in range

Så hvis du roller 720 grader i sekundet vet jeg ikke helt hva slags problemer du lager for gønnern min?!?? Ser ut som du kommer til å få rævva full av PGU-28.. ""

 

BTW, var på rangen i går og i dag... Rimelig "macho" å strafe!! "" DÆVVEN STEIKE KOR STILI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Hot Shot, la oss snakke litt basic BFM... For å skyte gun må man:

- Være i Plane Of Motion

- Skyte i lead

- Og være in range

Så hvis du roller 720 grader i sekundet vet jeg ikke helt hva slags problemer du lager for gønnern min?!?? Ser ut som du kommer til å få rævva full av PGU-28.. ""

 

BTW, var på rangen i går og i dag... Rimelig "macho" å strafe!! "" DÆVVEN STEIKE KOR STILI!

 

Men det funka jo i Top Gun, så da må det jo virke på ordentlig å!! Jeg står fast på at å rolle veldigveldig fort rundt er supereffektivt mot guns... ""

 

Men fra spøk til revolver, som du pleier å si, lenge igjen nå eller? Har dere mye skarpe treningsmission eller er mesteparten med dummys?

 

Her borte i Texas sitter vi stort sett og venter på at thunderstormene skal gi seg...

Men fikk flydd en gang i dag da. Etter takeoff gikk cockpit samtalen noe sånn: (basert på 10%sant regelen)

 

-Sir, my left EGT is out of limits!

 

- What?, What is it showing?

 

- Hard to tell Sir, the gauge is in my lap!

 

Men, no kidding, hele instrumentet falt ut av panelet, men bare trøkte den inn igjen, og siden den funka, så press on!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...