Ole Helberg Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Håper ikke en blir sletta med en slik tittel, men fant ikke noen bedre for å beskrive de bildene dere kan se på linken under. Rett og slett fantastiske bilder :-) Blue Angels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Blue Angels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 WOW! dette var saker gitt, disse karene kan FLY! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jepp. Absloutt helt "porno" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Fantastisk fine bilder dette ja!! Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute). Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Tror den blir tatt etter takeoff, opp med hjulene, få litt fart og så rett opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Heftige bilder dette ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Fantastisk fine bilder dette ja!! Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute). Noen som vet? Det er ikke et umulig stunt. Han har nok sikkert stall-alarm så det holder. Det er trusten som holder han oppe. Har sett noen F-16 fly gjøre dette av og til. Da noe høyere oppe . Det er noen fs-fly som dette er mulig på også. ...Men det er ikke lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det der er gutta du ikke vil møte i den DogFight! De hadde lekt seg med deg til du hadde falt ned grunnet fuel mangel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Fantastisk fine bilder dette ja!! Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute). Noen som vet? Det er ikke et umulig stunt. Han har nok sikkert stall-alarm så det holder. Det er trusten som holder han oppe. Har sett noen F-16 fly gjøre dette av og til. Da noe høyere oppe . Det er noen fs-fly som dette er mulig på også. ...Men det er ikke lett. F-16 har ikke no stallwarning, men en "low-speed" warning, eller en "HEY, dumbass, you're going to slow!" warning. F-16 (sikkert F-18 også) "kan ikke" stalle, tro det eller ei.. F-16 har et flightcontrol system (FLCS) som ikke tillater så mye AOA at man steiler, derfor kan man dra så hard å lenge man vil i kjeppen uten at man staller.. Det som kan skje er en "departure from controlled flight". Sjekk denne linken for en warstory fra en fyr som prøvde det.. Her er et sitat fra CODE one magazine om f-16 FLCS: "If the F-16 is buffeting (regardless of the power setting), you are slowing down. If you don’t get slow, the F-16 will not depart. If you have enough airspeed, the flight control system will not allow you to do anything that will progress to a departure. It is only when you begin to get below 200 to 250 knots (depending on the configuration) that the F-16 becomes susceptible to departure. But even then, you must still force it to depart. A very important lesson is to be learned here: that is, pay attention to the buffet level. If you don’t want the F-16 to get slow, don’t fly into buffet. The F-16 will fly well beyond buffet very nicely (remember the unstable aero and fuselage lift) so, if necessary, don’t be afraid to do so. Just remember to use the buffet as an important information cue, and you’ll not become famous (or infamous) with your superiors. As long as the g is low, you can fly the F-16 well at twenty to twenty-five degrees AOA. Just don’t ever forget that, to fly at these angles of attack, you’re getting slow. The flight controls don’t have enough authority at these airspeeds to overcome the bad parts of this unstable aero we’ve been using. If we make rapid pitch or roll inputs at low airspeed, the flight control system will try to honor our request. But then it quickly realizes that there’s not enough energy in the air flowing around the control surfaces to stop the inertia it just started. The unstable aero now gets the upper hand, and the F-16 keeps right on going." Så kortversjonen: FLCS computeren er basert på FOXTROT MIKE (FM = FUC**** MAGIC) prinsippet og koster sikkert mer enn 1000kr. Ingen vet sikkert hva som foregår inni computeren, men det som er sikkert er at piloten bruker stikka til å spørre flyet om det ikke kan fly hit og dit, så er det opp til dataen å bestemme... Og den vil ikke dø, derfor tillater den ikke piloten å gjøre teite ting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Berg Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Såvidt jeg vet er F-18 forskjellig fra F-16 på dette punktet, du kan dra så omtrent så mye AOA du vil Sikkert noen andre som kan utdype, evt. korrigere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ok, lest å forstått As long as the g is low, you can fly the F-16 well at twenty to twenty-five degrees AOA Det er ganske bra det da. Skulle hat på film mye av stuntene som foregår her i Bodø av og til. Det er ganske vilt hvor langt man kan dra en F-16 og hvor lav fart den klarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Skulle hat på film mye av stuntene som foregår her i Bodø av og til. Det er ganske vilt hvor langt man kan dra en F-16 og hvor lav fart den klarer. Amen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Fantastisk fine bilder dette ja!! Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute). Noen som vet? Det er ikke et umulig stunt. Han har nok sikkert stall-alarm så det holder. Det er trusten som holder han oppe. Har sett noen F-16 fly gjøre dette av og til. Da noe høyere oppe . Det er noen fs-fly som dette er mulig på også. ...Men det er ikke lett. Legg merke til at han har kondensering ifra Strike'n på flyet. Dette er en show-manøver hvor han kommer inn ganske (les VELDIG) lavt, samt i en rimelig høy fart, før han drar opp i vertikal VELDIG raskt. Har en video med Blue Angels hjemme hvor de gjør dette, og skal se om jeg klarer å få henta ut snutten der du ser denne manøveren. Har også sett den gjøres rett etter takeoff, hvor flyet såvidt er i lufta før hjulene trekkes inn og flyet deretter går fra "straight & level" til vertikal veldig fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Når vi først er inne på luft akrobatikk Er det noen vestlige fly som klarer kobra manøvren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 F-16 kan fly slike harriers langt i samme høyde. Så det på ett flystevne for noen år siden og da ble gresset rundt skumlagt for at det ikke skulle ta fyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Når vi snakker om porno: RED ARROWS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Kolrud Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg bare fatter det ikke! disse gutta må ha en reaksjon på 0,00001 ms helt sykt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Når vi først er inne på luft akrobatikk Er det noen vestlige fly som klarer kobra manøvren? Per idag så vet jeg ikke om noen vestlige maskiner som klarer Kobra'en uten å gå i departure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Florian Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 sakoris så konge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Skjønner ikke hvordan han får til stuntet på bilde nr. 8 nedenfra; bare cm. over stripa og med den store angrepsvinkelen (ville vel stallet hvis ikke dette går styggfort, men ser at han har litt flaps ute). Stall har ingenting med fart å gjøre, bare angrepsvinkel, så om det går stygfort eller sakte vil man stalle når den kritiske angerpsvinkelen overskrides... FLCS computeren er basert på FOXTROT MIKE (FM = FUC**** MAGIC) prinsippet og koster sikkert mer enn 1000kr. Ingen vet sikkert hva som foregår inni computeren, men det som er sikkert er at piloten bruker stikka til å spørre flyet om det ikke kan fly hit og dit, så er det opp til dataen å bestemme... Og den vil ikke dø, derfor tillater den ikke piloten å gjøre teite ting! Bare kyllinger som flyr jager der man må ha computerhjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Bare kyllinger som flyr jager der man må ha computerhjelp! T-38: Thrust: 2,680 pounds dry thrust; 3,850 with afterburners F-16C: Thrust: F-16C/D, 27,000 pounds Var det noe annet du lurte på Tom?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Bare kyllinger som flyr jager der man må ha computerhjelp! T-38: Thrust: 2,680 pounds dry thrust; 3,850 with afterburners F-16C: Thrust: F-16C/D, 27,000 pounds Var det noe annet du lurte på Tom?? Men jeg er jo en relativt spinkel kar, og du er jo kjent for å være ganske røsslig, så da jevner det seg ut... PS: Bør du ikke forandre signaturen din til "See you in my HMCS!" snart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 PS: Bør du ikke forandre signaturen din til "See you in my HMCS!" snart... Pøsj, trenger hverken HUD, eller HMCS for å skyte ned deg... "SEE YOU IN MY EYEBALL MK.1, SUPERIMPOSED ON MY EYEBALL MK.2 IMAGINARY EEGS LVL 5 PIPPER"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Rene luftkampen her inne Som å lese "Topgun"-filmen i forum-format. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 PS: Bør du ikke forandre signaturen din til "See you in my HMCS!" snart... Pøsj, trenger hverken HUD, eller HMCS for å skyte ned deg... "SEE YOU IN MY EYEBALL MK.1, SUPERIMPOSED ON MY EYEBALL MK.2 IMAGINARY EEGS LVL 5 PIPPER"! Pøh, bare roller rundt deg med mine 720 grader/sek rollrate... Som alle vet er beste defence mot guns continuous aileron rolls with more than 3/4 stick deflection, akuratt som i Top Gun! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 OK, Hot Shot, la oss snakke litt basic BFM... For å skyte gun må man: - Være i Plane Of Motion - Skyte i lead - Og være in range Så hvis du roller 720 grader i sekundet vet jeg ikke helt hva slags problemer du lager for gønnern min?!?? Ser ut som du kommer til å få rævva full av PGU-28.. BTW, var på rangen i går og i dag... Rimelig "macho" å strafe!! DÆVVEN STEIKE KOR STILI! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 OK, Hot Shot, la oss snakke litt basic BFM... For å skyte gun må man:- Være i Plane Of Motion - Skyte i lead - Og være in range Så hvis du roller 720 grader i sekundet vet jeg ikke helt hva slags problemer du lager for gønnern min?!?? Ser ut som du kommer til å få rævva full av PGU-28.. BTW, var på rangen i går og i dag... Rimelig "macho" å strafe!! DÆVVEN STEIKE KOR STILI! Men det funka jo i Top Gun, så da må det jo virke på ordentlig å!! Jeg står fast på at å rolle veldigveldig fort rundt er supereffektivt mot guns... Men fra spøk til revolver, som du pleier å si, lenge igjen nå eller? Har dere mye skarpe treningsmission eller er mesteparten med dummys? Her borte i Texas sitter vi stort sett og venter på at thunderstormene skal gi seg... Men fikk flydd en gang i dag da. Etter takeoff gikk cockpit samtalen noe sånn: (basert på 10%sant regelen) -Sir, my left EGT is out of limits! - What?, What is it showing? - Hard to tell Sir, the gauge is in my lap! Men, no kidding, hele instrumentet falt ut av panelet, men bare trøkte den inn igjen, og siden den funka, så press on!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.