Gå til innhold

Flysimbuss


Per Johansen

Anbefalte innlegg

Har med en viss interesse lest innleggene vedr. bygging av flysim for kommersiell bruk. Hvis formålet med dette er at det skal gi økonomisk avkastning så må en være sikret et tilstrekkelig stort marked. Utover det velger jeg å ikke kommentere innleggene.

 

Jeg kommer med følgende ide som jeg ikke har sett/hørt om før. Bygg en simulator i en litt eldre buss! Da kan en kjøre rundt til forskjellige steder, og også oppsøke messer, festivaler flyshow etc. For lengre flysimbruk kan en booke inn brukere på en webside før en ankommer stedet. Lag gjerne fly(buss)rute for hver landsdel. På messer ol. tror jeg en må basere seg på kortere prøveturer i simulatoren (10-20 min.). Så kan en jo eventuelt ha selve simmen midt i bussen med passasjerseter bak i hvor en foran cockpitdør har en stor projektor hvor mor kan følge med på fars flytur sammen med veslegutt. Eventuelt bygge en skjerm inn i siden med wingview. Gjerne få servert forfriskninger fra dertil egnet flyvertinne (til flyselskappriser).

 

Bussen må selvfølgelig ha et fancy og flyaktig utseende. Hva med å kontakte han lakkereren av flybussene i Trondheim. Her vil det også være plass for sponsorer. En kan gjerne ha salg av flysim og flyrelaterte produkter. Når far kommer ut av cocpit med stjerner i øynene åpnes nok lommeboka lett.

 

Og angående motion control, hva med en flytur mens bussen kjører langs svingete vestlandsveier. Det vil gi nok turbulens å hanskes med "" .

 

Har mange andre ideer rundt et slikt prosjekt. Poenget mitt er at for å bygge en økonomisk bærekraftig simulator må en ha flere inntjeningsmuligheter enn noen flysimtimer på et fast sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående motion control, hva med en flytur mens bussen kjører langs svingete vestlandsveier. Det vil gi nok turbulens å hanskes med "" .

 

737NG cockpiten du tenker på? Et sånt opplegg krever mye strøm, gjerne 8-10 datamaskiner, kanskje 10 skjermer og utallige lys og duppeditter. Skal man få til dette må man vel ha en ganske lang skjøteledning ""

 

Ideen er vel ikke så dum den, men vet ikke om den lar seg gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med motion control var bare kødd. Må nok basere seg ekstern strøm ja. Ville vært interessant med flere synspunkter om dette teknisk sett ville vært gjennomførbart. Alternativtkan en tenke seg et eget cockpitbygg som fraktes rundt på en stor bilhenger. Men da faller litt av vitsen bort med analogien til å sette seg inn i et fly (bussen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke! Jeg syns det høres ut som en super ide!

 

Med tanke på at en stasjonær simulator ville vært vanskelig og nå, rent økonomisk for mange, så er denne ideen ikke så dum. Tenker da på en stasjonær i Oslo f.eks., folk nordfra må i tillegg til timeprisen også komme seg til Oslo. Med fly/tog prisen innbakt ville det nesten ikke være verdt turen.(I mine øyne "") Men en Air-BUSS ville jeg nok besøkt og lagt igjen penger på hvis den var i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...