Raymond Bertheussen Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei, Jeg vurderer å installere nødvendige programmer for VATSIM, men jeg er litt avventende. Bare et par spørsmål til dere som flyr på denne måten: - Kan jeg fremdeles fly på vanlig måte med "standard FS2004"? - Skjer det noe med spillytelsen med disse programmen installert? - Er det lett å angre? (Avinstallere alt??) Takknemlig for tilbakemeldinger. mvh Raymond Bertheussen Tromsø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 1. ja 2. jeg har ikke merket noen forskjell i ytelse (og jeg har et 56-modem) 3. ja, bare du husker hvor du har plassert program og filer EDIT Og hjertelig velkommen skal du være i Vatsim! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Da skal jeg forsøke. Er det verdt å avvente til SB3.0 kommer? Raymond Bertheussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Bare å begynne nå, så kan du glede deg til SB3. Ikke noe poeng i å utsette =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jo, SB3 kan være veldig værdt å vente på. Ellers kan du risikere å få et negativt intrykk av vatsim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Er litt enig med Daniel her! SB kommer ut i slutten av Mars, så jeg ville nok ventet. I mellomtiden kan du finne litt lesestoff om radiobruk,navigasjon etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Både enig og uenig. Erfaringsmessig har vi ventet leeenge på SB3 og derfor finnes det argumenter for bare å begynne. Systemet som finnes nå er nå ikke ubrukelig, bare noe tungrodd. Jeg vet ikke hvilken layout eller hvilket brukergrensesnitt SB3 kommer til å ha, men hvis det ligner på det gamle er det kanskje verdt å prøve ut det vi har idag for å lære. Litt arbeid er det, men langt fra uoverkommelig. MEN, hvis SB3 kommer ut i mars i år , er det kanskje verdt å vente. Min personlige mening: Fyr opp simmen med SB2.3beta, sbrelay, fsuipc og kom på nett! mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 [image]http://d20.homelinux.net/Screenshotsss/YAFSS008.jpg[/image] Hvis ikke SB3 kommer ut rimelig raskt, så har Vatsim tapt. Dette bilde er trafikken på IVAO akkurat nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ser at det er nesten 200 piloter mer på IVAO ja.. men det er jo ikke så galt på VATSIM heller (ser mange i USA flyr LDS-767 ) [image]http://img.photobucket.com/albums/v622/Haavard/Untitled-1c45opy.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Interessant dette med VATSIM kontra IVAO, men jeg prøver nu VATSIM først. Har installert det som er nødvendig, men jeg har ikke fått lagt FSUIPC inn som modul slik at jeg kan åpne vinduet fra FS2004. Når jeg legger inn dll-fila som finnes for dette får jeg en feilmelding hver gang jeg åpner FS2004. Det skal gå an å endre noe i fs9.cfg fila, men jeg finner den ikke Skjønner ikke hva som har skjedd. I følge instruksene som følger med programmene skal ting startes opp i følgende rekkefølge: - SBRelay - FS9 - SB Host - Squawkbox Får ikke de ulike nødvendige viduene til å ligge "over" FS9. Hvordan gjør jeg dette? Må vinduene være åpne hele tiden, dekker de jo skjermen. Det er tydeligvis en annen måte å gjøre dette på. Jeg håper jo og ønsker at jeg fremdeles kan fly i fullscreen mode Takk for innspill så langt, jeg gleder meg til å teste ut dette skikkelig (det blir kanskje ikke før i påska). mvh Raymond Bertheussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Fs9.cfg fila ligger ikke på samme sted som resten av spillet. Den ligger på C: - ducuments and settings - "Brukernavn" - programdata - microsoft - fs9... Hyggelig å hjelpe til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 %appdata%\\Microsoft\\FS9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Det skal vel ikke være nødvendig å måtte endre noe i fs9.cfg fila for å få FSUIPC til å fungere?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 SBRelay kjøres i bakgrunnen, altså skal FS9 overlappe den. Men sannsynligvis må du kjøre FS i windowed mode (maximized) fordi SB ikke er helt glad i å kjøre fullscreen, men du kan jo forsøke. Anbefaler deg også å installer HostSB.dll (tror det er det den heter), som gjør at Sb starter inne i FS (start den modulen i stedenfor SB Host). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ja, jeg vet man kan installere Host.dll, men da blir jeg som tidligere nevnt plaget med en feilmelding (kanskje fila tilhører FS2002??) og jeg leste en plass at man ved å endre noe i fs9.cfg kunne bli kvitt feilmeldinga. Andre som får feilmeldinga? Håper virkelig det blir en ordning med å kjøre FS i fullscreen mode. Jeg liker ikke noe annet Ser ut som ting skal bli bedre med SB3. mvh Raymond Bertheussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Den feilmeldingen tror jeg ikke det er noe å bry seg om, er det ikke den med Ok / Avbryt? Eller tar jeg helt feil nå? Den filen trengtes vel ikke i 2002, så det kan vi utelukke, når jeg prøvde SB med FS2k4 fikk jeg nærmere en warning, hvor jeg måtte velge OK for å "enable" filen, hvis ikke var liksom ikke den filen loadet SB3!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Som Stig sier, om det er denne "feilmeldingen" der du kan velg OK eller avbryt (el.), så bare velg OK. Det er helt normalt, og ikke noe farlig. Er mer en sikkerhet MS har lagt inn i FS for å hindre at uønskede moduler kjøres. Det skal ikke være nødvendig å endre noe i fs9.cfg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Hakli Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Legg inn følgende i fs9.cfg [oldmodules] hostsb.dll=1 så er du kvitt dialogboksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Husk å starte multiplayersession i FS9! Jeg starter Sbrelay og legger den ned åpner Fs9 og multiplayer (connect to sbrelay) kjører Hostsb fra menyen i fs9 åpner squawkbox kobler meg til vatsim og voiceserver med avc nema problema kjører full screen mode når jeg måtte ønske. bruk hostsb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg får ikke brukt den modulen. Får samme warning om at jeg er i ferd med å laste inn 3rd party program og kan trykke ok eller avbryt. Trykker jeg OK får jeg likevel ikke "modules" opp på menylinja inne i FS. Tror jeg har nyeste modul. Uansett, noe mer man behøver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Bruk FS9SB2MP i steden for Sbrelay. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har sendt deg en kopi av host fila jeg bruker til hotmailadressen din. Du får prøve den. Hvis ikke vet jeg ikke. Har du registrert fsuipc på en sånn måte at du får brukt den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 skal prøve nok en gang! takker for hjelp, folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Hei igjen. Høres spennende ut med trafikken som planlegges 20. mars. Jeg tror imidlertid jeg mangler noe for å komme online. Har installert alt som behøves og fått meg en CID samt passord på Vatsim. Men hvilken server skal jeg logge inn på? Må jeg melde meg inn i VACCSCA for å få tilgang? mvh Raymond Bertheussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Kommer du så langt i prosessen med pålogging at du får frem påloggingsvinduet til squawkbox? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Samme hvilken server du velger omtrent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hei igjen. Høres spennende ut med trafikken som planlegges 20. mars. Jeg tror imidlertid jeg mangler noe for å komme online. Har installert alt som behøves og fått meg en CID samt passord på Vatsim. Men hvilken server skal jeg logge inn på? Må jeg melde meg inn i VACCSCA for å få tilgang? mvh Raymond Bertheussen Hei Raymond! Hvis du er fersk i gamet så anbefaler jeg deg til å ikke logge på Vatsim den 20/3, dette pga. vi som ATC har ikke kapasitet til å bistå med evt spm og hjelp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 He-he, nei jeg har ikke planer om å logge på den 20., synes bare dette høres spennende, jeg ønsker å lære meg dette Men si meg dere som har svart på mitt siste spm, jeg har lett etter IP-adresse til servere jeg kan koble meg opp på, men har jeg misforstått. Vil Sqauwkbox foreslå servere for meg? Beklager at jeg spør igjen, men akkurat dette finner jeg ingenting om andre plasser. Har søkt både på vatsim.no, her på flightsim samt på scandinavian vacc's side. Har jeg mulighet til å være observatør på en eller annen måte en dag? mvh Raymond Bertheussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ja, du har mulighet for å være observatør, og da bruker du ASRC (Advanced Simulated Radar Client). Det beste er å skrive inn IPen selv, IP'ene finner du listet opp her på fs.no sin VATSIM-oversikt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Er det lov å sitte observer samtidig som man er påkoblet som pilot? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.