Gå til innhold

Vurderer VATSIM, men..........


Raymond Bertheussen

Anbefalte innlegg

Er det lov å sitte observer samtidig som man er påkoblet som pilot?

 

Det er kun lov å ha en oppkobling til VATSIM av gangen.

Hvis du vil observere (ASRC) og fly (SB) samtidig, så må du bruke PCProxy. Da funker det helt greit, og du ser fly både i ASRC og i FS.

 

Hvis det du vil hovedsakelig er å fly online, og så observere (ASRC) samtidig, så vil du ikke ha allverden av visibility i ASRC, toppen en radius på rundt 40NM fra flyet ditt, fordi ASRC kun viser den infoen som er innenfor SB's "range", på radar skjermen (tror jeg).

 

Ser at det her ble veldig knotete forklart, men det er bare å prøve seg frem med PCProxy, SB og ASRC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har installert alt som behøves og fått meg en CID samt passord på Vatsim. Men hvilken server skal jeg logge inn på? Må jeg melde meg inn i VACCSCA for å få tilgang?

 

Hej Jeg tager det lige lidt bagrfa...

 

Nej, du behøver ikke "melde" dig ind i vaccsca for at kunne flyve på vatsim. Når du har dit Vatsim-ID er du klar.

 

Vedrøende servere, så behøver du ikke logge dig på en speciel server. Hvilken som helt er brugbar.

Personligt bruger jeg UK1 serveren fordi den er stabil og hurtig:

IP: 80.249.98.88

 

Jeg synes du skal prøve at koble på en almindelig dag, hvor der er ATC i fx Oslo, og sidde og lytte til hvad der bliver sagt. Hvis ATC'en ikke har meget at lave den dag, kan du jo eventuelt spørge lidt til hvordan man gør.

 

I løbet af næste uge afholder vi den første vaccsca-pilot-trænings aften. Her vil piloter habve mulighed for at komme online og spørge om hvordan forskellige ting fungere, samt afprøve det i praksis.

Vores målgruppe den dag er piloter der allerede har styr på at koble sig op på vatsim og skifte mellem ATC og så videre. Emnerne er naturligvis op til piloterne selv.

 

I løbet af de næste dage poster jeg lidt mere med tid og sted.

Så skynd dig at læse op på det mest grundlæggende omkring vatsim, og kom til træningsaftenen.

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, det var akkurat hva jeg trengte å høre "". Jeg skal gjøre meg klar for en treningsaften.

 

Takk til dere andre også som har vært aktive her. Jeg må bare si at jeg virkelig ser frem til å prøve meg i vatsim. Man får jo en utvidet realisme med dette, og jo mer realistisk jo bedre synes jeg.

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...