Gå til innhold

Vurderer VATSIM, men..........


Raymond Bertheussen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å installere nødvendige programmer for VATSIM, men jeg er litt avventende. Bare et par spørsmål til dere som flyr på denne måten:

 

- Kan jeg fremdeles fly på vanlig måte med "standard FS2004"?

 

- Skjer det noe med spillytelsen med disse programmen installert?

 

- Er det lett å angre? (Avinstallere alt??)

 

Takknemlig for tilbakemeldinger.

 

mvh

Raymond Bertheussen

Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både enig og uenig. Erfaringsmessig har vi ventet leeenge på SB3 og derfor finnes det argumenter for bare å begynne. Systemet som finnes nå er nå ikke ubrukelig, bare noe tungrodd. Jeg vet ikke hvilken layout eller hvilket brukergrensesnitt SB3 kommer til å ha, men hvis det ligner på det gamle er det kanskje verdt å prøve ut det vi har idag for å lære. Litt arbeid er det, men langt fra uoverkommelig. MEN, hvis SB3 kommer ut i mars i år "", er det kanskje verdt å vente. Min personlige mening: Fyr opp simmen med SB2.3beta, sbrelay, fsuipc og kom på nett!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant dette med VATSIM kontra IVAO, men jeg prøver nu VATSIM først. Har installert det som er nødvendig, men jeg har ikke fått lagt FSUIPC inn som modul slik at jeg kan åpne vinduet fra FS2004. Når jeg legger inn dll-fila som finnes for dette får jeg en feilmelding hver gang jeg åpner FS2004. Det skal gå an å endre noe i fs9.cfg fila, men jeg finner den ikke "" Skjønner ikke hva som har skjedd.

 

I følge instruksene som følger med programmene skal ting startes opp i følgende rekkefølge:

 

- SBRelay

- FS9

- SB Host

- Squawkbox

 

Får ikke de ulike nødvendige viduene til å ligge "over" FS9. Hvordan gjør jeg dette? Må vinduene være åpne hele tiden, dekker de jo skjermen. Det er tydeligvis en annen måte å gjøre dette på. Jeg håper jo og ønsker at jeg fremdeles kan fly i fullscreen mode ""

 

Takk for innspill så langt, jeg gleder meg til å teste ut dette skikkelig (det blir kanskje ikke før i påska).

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SBRelay kjøres i bakgrunnen, altså skal FS9 overlappe den. Men sannsynligvis må du kjøre FS i windowed mode (maximized) fordi SB ikke er helt glad i å kjøre fullscreen, men du kan jo forsøke. Anbefaler deg også å installer HostSB.dll (tror det er det den heter), som gjør at Sb starter inne i FS (start den modulen i stedenfor SB Host).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet man kan installere Host.dll, men da blir jeg som tidligere nevnt plaget med en feilmelding (kanskje fila tilhører FS2002??) og jeg leste en plass at man ved å endre noe i fs9.cfg kunne bli kvitt feilmeldinga. Andre som får feilmeldinga?

 

Håper virkelig det blir en ordning med å kjøre FS i fullscreen mode. Jeg liker ikke noe annet "" Ser ut som ting skal bli bedre med SB3.

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilmeldingen tror jeg ikke det er noe å bry seg om, er det ikke den med Ok / Avbryt? Eller tar jeg helt feil nå?

Den filen trengtes vel ikke i 2002, så det kan vi utelukke, når jeg prøvde SB med FS2k4 fikk jeg nærmere en warning, hvor jeg måtte velge OK for å "enable" filen, hvis ikke var liksom ikke den filen loadet "" SB3!!!!!!!! """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å starte multiplayersession i FS9!

 

Jeg starter Sbrelay og legger den ned

åpner Fs9 og multiplayer (connect to sbrelay)

kjører Hostsb fra menyen i fs9

åpner squawkbox

kobler meg til vatsim og voiceserver med avc

nema problema

kjører full screen mode når jeg måtte ønske.

bruk hostsb

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Høres spennende ut med trafikken som planlegges 20. mars. Jeg tror imidlertid jeg mangler noe for å komme online. Har installert alt som behøves og fått meg en CID samt passord på Vatsim. Men hvilken server skal jeg logge inn på? Må jeg melde meg inn i VACCSCA for å få tilgang?

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Høres spennende ut med trafikken som planlegges 20. mars. Jeg tror imidlertid jeg mangler noe for å komme online. Har installert alt som behøves og fått meg en CID samt passord på Vatsim. Men hvilken server skal jeg logge inn på? Må jeg melde meg inn i VACCSCA for å få tilgang?

 

mvh

Raymond Bertheussen

 

Hei Raymond!

 

Hvis du er fersk i gamet så anbefaler jeg deg til å ikke logge på Vatsim den 20/3, dette pga. vi som ATC har ikke kapasitet til å bistå med evt spm og hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, nei jeg har ikke planer om å logge på den 20., synes bare dette høres spennende, jeg ønsker å lære meg dette ""

Men si meg dere som har svart på mitt siste spm, jeg har lett etter IP-adresse til servere jeg kan koble meg opp på, men har jeg misforstått. Vil Sqauwkbox foreslå servere for meg? Beklager at jeg spør igjen, men akkurat dette finner jeg ingenting om andre plasser. Har søkt både på vatsim.no, her på flightsim samt på scandinavian vacc's side.

 

Har jeg mulighet til å være observatør på en eller annen måte en dag?

 

mvh

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...