Stig Sandnes Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Virker jo litt spennende dette. Jo mere trafikk jo bedre er det jo, men jeg vet ikke hvor smart det er å ha en newbie som meg online da men. Einar, Thomas, Torfinn eller Jan kan vel kanskje svare meg på det. Dere vet jo selv hvor mye jeg (ICE361) pleier å rote på VatSim. Burde jeg holde meg unna, eller er det greit at jeg også flyr litt på VatSim denne kvelden? Hei. Slik jeg har fortstått det vil de få frem hvordan miljøet er, og det er inkl. nybegynnere og de som ikke kan alt like perfekt som andre... det er min mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Synes det blir for dumt om vi bare skal ha "kremen" av VATSIM Norge med, er enig med Stig her hvor alle, begynnere som erfarne bør være med. Selv om dette kanskje ikke er den kvelden hvor de HELT ferskeste, som så vidt har prøvd VATSIM før bør ta til vingene. Alt skjer jo rundt Oslo området, så det skulle vel ikke være noe iveien for at de rykende ferske kan traffikere nord delen av landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Da må jeg vel nesten ta Bodø Control da, så jeg passer inn sammen med newbie'ene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg personlig mener at alle som ønsker bør komme og fly. hadde også vert morsomt om vi hadde fått ENTR_CTR, ENVA_APP og ENBD_CTR da hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Virker jo litt spennende dette. Jo mere trafikk jo bedre er det jo, men jeg vet ikke hvor smart det er å ha en newbie som meg online da men. Einar, Thomas, Torfinn eller Jan kan vel kanskje svare meg på det. Dere vet jo selv hvor mye jeg (ICE361) pleier å rote på VatSim. Burde jeg holde meg unna, eller er det greit at jeg også flyr litt på VatSim denne kvelden? Du klarer deg jo fint etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Synes det blir for dumt om vi bare skal ha "kremen" av VATSIM Norge med, er enig med Stig her hvor alle, begynnere som erfarne bør være med. Selv om dette kanskje ikke er den kvelden hvor de HELT ferskeste, som så vidt har prøvd VATSIM før bør ta til vingene. Alt skjer jo rundt Oslo området, så det skulle vel ikke være noe iveien for at de rykende ferske kan traffikere nord delen av landet. Ivar slutten av dette innlkegget syns jeg ikke noe om. Tror jeg må avklare en del ting her. 1. ALLE kan komme å fly denne kvelden uansett erfaringsnivå. Hensikten er å vise hvordan ASRC funker og hva vi kan gi av service og opplysninger og hva ATC på VATSIM er for noe. 2. Jeg ønsker traffikk over hele Skandinavia ikke bare sentrale Østlandsområdet. (hvor har dere fått det fra??). På den måten får vi vist at dette er en hobby som drives i hele verden, ikke bare i Norge. 3. Torsdag kan også ALLE komme og fly og være ATC, uansett erfaringsnivå. Det er miljøet og mangfoldet vi skal vise. 4. Av tidsmessige hensyn må flyturen torsdag som skal filmes ikke være for lang, derfor er en tur fra Vest mot Øst naturlig. Sansynlig tidspunkt for turen vil være en gang mellom kl. 1800 - 1930. Så folkens, ikke lag spesielle regler for disse to kveldene. La oss vise hva flightsim-miljøet er for alle, ung og gammel, med eller uten erfaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Synes det blir for dumt om vi bare skal ha "kremen" av VATSIM Norge med, er enig med Stig her hvor alle, begynnere som erfarne bør være med.Selv om dette kanskje ikke er den kvelden hvor de HELT ferskeste, som så vidt har prøvd VATSIM før bør ta til vingene. Alt skjer jo rundt Oslo området, så det skulle vel ikke være noe iveien for at de rykende ferske kan traffikere nord delen av landet. Ivar slutten av dette innlkegget syns jeg ikke noe om. Var ikke ment for å skille ut noen, for all del, det jeg mente var kanskje at de som aldri i sitt liv har prøvd VATSIM kaster seg ut i det denne kvelden. Da med tanke på trafikk effektivitet, og at de som trenger litt mer hjelp kanskje ikke får all den hjelpen de trenger grunnet mye trafikk og at ATC har hendene fulle. Men at vi bør vise alle sidene, erfarne som uerfarne er jeg helt enig i. Dette er jo mest sannynlig en meget god annledning å "rekrutere" nye piloter på VATSIM, det er sikkert en hel del simmere som sitter rundt om i Norge som ikke engang vet at VATSIM eksisterer, og at dette åpner en dør for de. Vi får derfor vist at det ikke er høy utdannede piloter som sitter å flyr på VATSIM (selv om de sikkert finnes.. ) men helt vanlige mennesker, som deler sin felles interesse for luftfart og simulatorer. 2. Jeg ønsker traffikk over hele Skandinavia ikke bare sentrale Østlandsområdet. (hvor har dere fått det fra??). Med tanke på at du skal sitte som Oslo Controll.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 1. ALLE kan komme å fly denne kvelden UANSETT ERFARINGSNIVÅ . Hensikten er å vise hvordan ASRC funker og hva vi kan gi av service og opplysninger og hva ATC på VATSIM er for noe. Hva er ASRC? Skjønner hva du mener Ivar, hvis jeg som nybegynner vet at det blir for mye for meg så er det mulighteter for å fly andre stede.r( det var slik du mente ikke sant?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Trøftmoen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Erlend: ASRC er det programmet vi som er controllere bruker, en radar klient. Ellers, syns jeg denne diskusjonen er totalt unødvendig. Sorry, men det vil jeg anta flere her syns. Jo flere jo bedre imorra og på torsdag. Ingen begrensing what so ever. Hilsen Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Ellers, syns jeg denne diskusjonen er totalt unødvendig. Sorry, men det vil jeg anta flere her syns. Jo flere jo bedre imorra og på torsdag. Ingen begrensing what so ever. Hilsen Rune Enig derfor er den herved avsluttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Høres spennende ut! Tenker jeg tar en flight ENBR - ENGM eller ENZV - ENGM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Erling Olsen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Vet Einar når dette kommer på TV? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 2. Jeg ønsker traffikk over hele Skandinavia ikke bare sentrale Østlandsområdet. (hvor har dere fått det fra??). På den måten får vi vist at dette er en hobby som drives i hele verden, ikke bare i Norge. Fra forsiden av Flightsim.no! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Som jeg igjen tok fra første innlegget her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Som jeg igjen tok fra første innlegget her... huff og huff, der bomma jeg igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Da syns jeg at vi skal slutte å henge oss opp i små bagateller,og heller stille opp i kveld for TV2 og Einar Halvorsen.Dette kan bli veldig bra,så folkens: Start your egine and get airborne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 hmmm merkerlige greier her..... var 3min unna SOPAR da jeg sjekka Servinfo.... da var Einar på tror klokken var omtrent 19.20..... så når jeg passerer SOPAR er ikke Einar på og han hadde booka fra 19.00 til 21.00 norsk tid men men samme kan det være.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Da vil jeg takke alle sammen for hjelpa i kveld. Det ble ikke så lenge jeg var online, men de fikk de opptakene de ønsket. Dette skal jo redigeres og settes sammen så hvor mye av dette som blir sendt aner jeg ikke. Denne delen skal inngå i en programserie på TV2 som skal sendes lørdager fra 1930 og ca en halv time tror jeg, hver lørdag. Dagens og morgendagens økt om flightsimmen blir antakelig sendt i slutten av september. Hvor mye som kommer med aner jeg heller ikke. Vi holdt på i 3 timer i dag så her blir det mye klipping. Hele serien vil handle om en jente som har lyst til å lære seg dataspill og hun prøver da mange ulike spill, deriblandt flightsim. Så jeg er like spent som dere på hvor mye som kommer med fra flightsimmen. Jeg gir beskjed så snart jeg veit sendetidspunkt, men start på serien er 11. september. LN-HOF beklager at jeg ikke fikk gitt deg klarering, men her skjedde mye på et tidspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Helt i orden vet du Einar, tenkte bare det hadde vært litt artig med litt "variasjon" ikke bare de flotte jet'ene som suser rundt over den norske himmelen. Men så lenge TV2 var fornøyd så får vi nøye oss med det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Skulle ikke tv2 filme ikveld også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 jo de skulle det og jeg har leita og leita men ingen Fred Solli og finne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Ja, du gikk vel rundt å letet i mange timer tenker jeg Per-Kristian, de var ikke på Flestland når du landet der da? Du skulle vel fått god tid til å se etter de etter den missed approachen.. Hadde et våkent øye på radaren, men ingen TV2 team å se, er det noen som vet hva som var årsaken til at det ikke kom noen kaptein Solli vestover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Desverre ble opptaksforutsetningene endret slik at online ble det ikke, desverre. Men opptak ble gjort og vil bli flettet inn sammen med gårdagens øvelse på Vatsim. Einar kommer tilbake med bilder fra dagens seanse senere. Det blei seint idag pga. DC-10 simmens ankomst til Skedsmo VGS. Hilsen Fred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Bilder lagt ut i screenshotforumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Spill har blitt et massemedie i Norge. Nå får underholdningsformen et eget TV-program i beste sendetid på TV 2. [ Les mer i VG...] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 syns jeg hørte noen sa at premieren var 11.september? i følge TV2's høst program stemmer dette ikke.... der står det nemlig 18september Og når er det FS og det kommer? helgt i slutten eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 syns jeg hørte noen sa at premieren var 11.september? i følge TV2's høst program stemmer dette ikke.... der står det nemlig 18september Og når er det FS og det kommer? helgt i slutten eller? Jeg blir vel nødt til å sitere Einar for deg: Dagens og morgendagens økt om flightsimmen blir antakelig sendt i slutten av september. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 okay takk da v et jeg det..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Av ren nysgjerrighet så tar jeg opp denne gamle posten for å spørre om noen så dette programmet på tv2 om vatsim/flightsim og hvordan det ble? Eventuelt noen som har link til video Hadde vært artig å sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Var ganske bra program faktisk, gikk på spillmagasinet på TV2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.