Gå til innhold

Flightsim på TV2


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Virker jo litt spennende dette. Jo mere trafikk jo bedre er det jo, men jeg vet ikke hvor smart det er å ha en newbie som meg online da men.

 

Einar, Thomas, Torfinn eller Jan kan vel kanskje svare meg på det.

Dere vet jo selv hvor mye jeg (ICE361) pleier å rote på VatSim. ""

 

Burde jeg holde meg unna, eller er det greit at jeg også flyr litt på VatSim denne kvelden? ""

 

Hei. Slik jeg har fortstått det vil de få frem hvordan miljøet er, og det er inkl. nybegynnere og de som ikke kan alt like perfekt som andre... det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Synes det blir for dumt om vi bare skal ha "kremen" av VATSIM Norge med, er enig med Stig her hvor alle, begynnere som erfarne bør være med.

Selv om dette kanskje ikke er den kvelden hvor de HELT ferskeste, som så vidt har prøvd VATSIM før bør ta til vingene.

Alt skjer jo rundt Oslo området, så det skulle vel ikke være noe iveien for at de rykende ferske kan traffikere nord delen av landet. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo litt spennende dette. Jo mere trafikk jo bedre er det jo, men jeg vet ikke hvor smart det er å ha en newbie som meg online da men.

 

Einar, Thomas, Torfinn eller Jan kan vel kanskje svare meg på det.

Dere vet jo selv hvor mye jeg (ICE361) pleier å rote på VatSim. ""

 

Burde jeg holde meg unna, eller er det greit at jeg også flyr litt på VatSim denne kvelden? ""

 

Du klarer deg jo fint etterhvert ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for dumt om vi bare skal ha "kremen" av VATSIM Norge med, er enig med Stig her hvor alle, begynnere som erfarne bør være med.

Selv om dette kanskje ikke er den kvelden hvor de HELT ferskeste, som så vidt har prøvd VATSIM før bør ta til vingene.

Alt skjer jo rundt Oslo området, så det skulle vel ikke være noe iveien for at de rykende ferske kan traffikere nord delen av landet. ""

 

Ivar slutten av dette innlkegget syns jeg ikke noe om.

 

Tror jeg må avklare en del ting her.

 

1. ALLE kan komme å fly denne kvelden uansett erfaringsnivå. Hensikten er å vise hvordan ASRC funker og hva vi kan gi av service og opplysninger og hva ATC på VATSIM er for noe.

 

2. Jeg ønsker traffikk over hele Skandinavia ikke bare sentrale Østlandsområdet. (hvor har dere fått det fra??). På den måten får vi vist at dette er en hobby som drives i hele verden, ikke bare i Norge.

 

3. Torsdag kan også ALLE komme og fly og være ATC, uansett erfaringsnivå. Det er miljøet og mangfoldet vi skal vise.

 

4. Av tidsmessige hensyn må flyturen torsdag som skal filmes ikke være for lang, derfor er en tur fra Vest mot Øst naturlig. Sansynlig tidspunkt for turen vil være en gang mellom kl. 1800 - 1930.

 

Så folkens, ikke lag spesielle regler for disse to kveldene. La oss vise hva flightsim-miljøet er for alle, ung og gammel, med eller uten erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for dumt om vi bare skal ha "kremen" av VATSIM Norge med, er enig med Stig her hvor alle, begynnere som erfarne bør være med.

Selv om dette kanskje ikke er den kvelden hvor de HELT ferskeste, som så vidt har prøvd VATSIM før bør ta til vingene.

Alt skjer jo rundt Oslo området, så det skulle vel ikke være noe iveien for at de rykende ferske kan traffikere nord delen av landet. ""

 

Ivar slutten av dette innlkegget syns jeg ikke noe om.

Var ikke ment for å skille ut noen, for all del, det jeg mente var kanskje at de som aldri i sitt liv har prøvd VATSIM kaster seg ut i det denne kvelden.

Da med tanke på trafikk effektivitet, og at de som trenger litt mer hjelp kanskje ikke får all den hjelpen de trenger grunnet mye trafikk og at ATC har hendene fulle.

Men at vi bør vise alle sidene, erfarne som uerfarne er jeg helt enig i.

Dette er jo mest sannynlig en meget god annledning å "rekrutere" nye piloter på VATSIM, det er sikkert en hel del simmere som sitter rundt om i Norge som ikke engang vet at VATSIM eksisterer, og at dette åpner en dør for de.

Vi får derfor vist at det ikke er høy utdannede piloter som sitter å flyr på VATSIM (selv om de sikkert finnes.. "") men helt vanlige mennesker, som deler sin felles interesse for luftfart og simulatorer.

 

2. Jeg ønsker traffikk over hele Skandinavia ikke bare sentrale Østlandsområdet. (hvor har dere fått det fra??).

Med tanke på at du skal sitte som Oslo Controll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. ALLE kan komme å fly denne kvelden UANSETT ERFARINGSNIVÅ . Hensikten er å vise hvordan ASRC funker og hva vi kan gi av service og opplysninger og hva ATC på VATSIM er for noe.

Hva er ASRC? ""

 

Skjønner hva du mener Ivar, hvis jeg som nybegynner vet at det blir for mye for meg så er det mulighteter for å fly andre stede.r( det var slik du mente ikke sant?)

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg takke alle sammen for hjelpa i kveld. Det ble ikke så lenge jeg var online, men de fikk de opptakene de ønsket. Dette skal jo redigeres og settes sammen så hvor mye av dette som blir sendt aner jeg ikke.

 

Denne delen skal inngå i en programserie på TV2 som skal sendes lørdager fra 1930 og ca en halv time tror jeg, hver lørdag. Dagens og morgendagens økt om flightsimmen blir antakelig sendt i slutten av september. Hvor mye som kommer med aner jeg heller ikke. Vi holdt på i 3 timer i dag så her blir det mye klipping.

 

Hele serien vil handle om en jente som har lyst til å lære seg dataspill og hun prøver da mange ulike spill, deriblandt flightsim. Så jeg er like spent som dere på hvor mye som kommer med fra flightsimmen.

 

Jeg gir beskjed så snart jeg veit sendetidspunkt, men start på serien er 11. september.

 

LN-HOF beklager at jeg ikke fikk gitt deg klarering, men her skjedde mye på et tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du gikk vel rundt å letet i mange timer tenker jeg Per-Kristian, de var ikke på Flestland når du landet der da?

Du skulle vel fått god tid til å se etter de etter den missed approachen.. ""

Hadde et våkent øye på radaren, men ingen TV2 team å se, er det noen som vet hva som var årsaken til at det ikke kom noen kaptein Solli vestover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ble opptaksforutsetningene endret slik at online ble det ikke, desverre. Men opptak ble gjort og vil bli flettet inn sammen med gårdagens øvelse på Vatsim. Einar kommer tilbake med bilder fra dagens seanse senere. Det blei seint idag pga. DC-10 simmens ankomst til Skedsmo VGS.

 

Hilsen

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns jeg hørte noen sa at premieren var 11.september? i følge TV2's høst program stemmer dette ikke.... der står det nemlig 18september "" Og når er det FS og det kommer? helgt i slutten eller?

 

Jeg blir vel nødt til å sitere Einar for deg:

 

Dagens og morgendagens økt om flightsimmen blir antakelig sendt i slutten av september.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...