Gå til innhold

Flightsim på TV2


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

I høst skal TV2 sende en serie program om dataspill, deriblandt om flightsim-miljøet i Norge. I den forbindelse skal Nordisk Film AS foreta noen filmopptak mens vi driver ATC-tjeneste og flyging online på VATSIM. Onsdag 4. august vil de være hjemme her hos meg og filme mens jeg driver ATC-tjeneste på ENGM og torsdag 4. august skal de filme hos Fred Solli mens han flyr online. Jeg vil derfor be om at det disse to dagene blir mye trafikk i Østlandsområdet fra kl. 1800 - og utover kvelden. Det hadde også vært flott om ENGM kunne bli bemannet med GND/DEL, TWR, APP. Selv vil jeg bemanne ENOS-CTR. Det hadde også vært flott om Stavanger og Trondheim ble bemannet.

 

Hvor mye som blir tatt opp er jeg ikke sikker på og heller ikke hvor mye av dette som blir sendt, men vi har en glimrende mulighet til å virkelig vise hva vi er i stand til med vår kjære flightsim.

 

Så folkens, sørg for at disse to kveldene blir tettpakket med trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Ideen er nok god den, men faren er at jeg som skal sitte som senter også skal snakke litt med TV-folka og da kan det hende at jeg i korte perioder er opptatt. Så derfor har jeg ikke drevet den form for reklame.

 

Når det gjelder torsdagen så blir det en flytur online fra/til Vestlandet/Gardermoen. Dette vil også skje fra ca. kl. 1900. Så om dere kan bemanne ENGM og Sola event. Bergen hadde det vært kjempefint. Det er også ønskelig med annen flytrafikk også torsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar!

 

Siden du er personen som skal intervjues, kunne du ikke fungere som supervisor, og få tak i en annen som kan sitte som CTR hos deg. Så kan du peke og fortelle mens den andre gjør arbeidet!

 

Hei igjen

 

Ikke noe problem det. Filminga blir gjort i to-tre etapper. Først blir det en snutt hvor jeg "tegner og forteller". Så blir det filmet mens jeg sitter og utøver ATC-tjeneste.

 

Jeg vil også i perioder ha på lyden fra dere andre som sitter som ATC slik at vi vil prøve å få med klareringer etc på de fleste posisjoner.

 

Det hele blir så klippet sammen i redigerinsfasen.

 

Når det gjelder torsdagen så blir det, som sagt før, en flytur online mellom Vestlandet og Oslo. Tidspunktet her kan bli en gang mellom 1800 - 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo litt spennende dette. Jo mere trafikk jo bedre er det jo, men jeg vet ikke hvor smart det er å ha en newbie som meg online da men.

 

Einar, Thomas, Torfinn eller Jan kan vel kanskje svare meg på det.

Dere vet jo selv hvor mye jeg (ICE361) pleier å rote på VatSim. ""

 

Burde jeg holde meg unna, eller er det greit at jeg også flyr litt på VatSim denne kvelden? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...