Gå til innhold

Senior Student Test på Gardermoen 27. Mai!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

På grunn av uforutsette omstendigheter kan jeg desverre ikke stille opp som Bodø Approach. Har derfor slettet min booking-session slik at de som ønsker det kan steppe inn for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ENGM - ENVA - ENGM ruta mi ferdig. Det ble jo ikke noe problem Ivar med fuelèn min da, kom oss trykt ned på 19R. Hadde masser av fuel til å fly til tyskland, men det snakker vi ikke høyt om. Hehe, sammarbeid med ACCSCA14.

Består du ikke så vet ikke jeg hva jeg skal si, han i Danmark var veærre. Men du kommer til å stå, blir bra med litt ATC på ENGM fremmover!!

Takker for orginiseringa de med ENVA.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil starte med å takker dere alle sammen for en flott kveld, kanskje ikke like mye trafikk som jeg hadde håpet på, men nok til at det til tider ble litt hektisk.

Men jeg ble ikke svett i kveld heller.. ""

Også en takk til dere som stillte som ATC!

 

Det var ikke mye "galt" som skjedde i kveld egentlig, mindre enn jeg hadde ventet.

Som Sondre sier så hadde han "lite" med fuel, men det var det nærmeste jeg kom til en emergency i kveld.

Torstein foretok en go-around, så jeg fikk trent meg litt på det også.

Steinar mistet SID informasjonen på departure, så der ble det litt hektisk når vi hadde et fly inbound som lå i nesten samme høyde.

MES 3E passerer jo rett over SID til TOMBO 4A 01L som dere alle vet.

Men ellers var kvelden rolig.

 

Bestått eller ikke bestått?

BESTÅTT!

Er nå Norges ferskeste Senior Student, men om det blir mye mer ATC fram i tiden vet jeg ennå ikke.

Vi må jo få bruke vår SS rating, men vi må ikke glemme at jeg primært er pilot på VATSIM.

 

Nok en gang, takk til dere alle! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar mistet SID informasjonen på departure

 

Det er ikke helt korekt da! Det var jeg som med en feil valgte feil SID i FMCen til PMDG maskina mi (GOTUR) "" Oppdaga det forseint til å kunne gjøre anna en å slette siste nav pointet på den som alerede var programert! Slik at jeg ettervert fikk en kurs som gikk til TOMBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget gutter!

Føles litt godt å SS ratingen nå, kanskje dette virker litt drittsekk, men jeg syntes jeg fortjente den nå.. ""

Nå er det bare EKCH og ESSA igjen...

Ikke noe problem, tar begge til helgen vi! ""

Tror nok de lar seg vente på, først blir det nok noen timer som ENTR_V_CTR! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra at vi endelig kan få litt flere timer med ATC i Midt norge.. det har vert en mangelvare! Stå PÅ!!

 

 

Gratulerer så mye forresten..

 

beklager at jeg ikke fikk flydd i kveld, men da jeg endelig fikk kommet meg på VATSIM med korrekt visning av flyet mitt på ASRC så fikk jeg helt andre problemer..

 

Ser virkelig fram til å få en ATC i midt norge! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ivar, tenkte jeg skulle lage litt mere tullball for deg, med å mekke en "go around" med lite fuel. Hadde blitt morro det, stoppa i lufta og bare kødda det til. Men gjorde heldigvis ikke det, trenger jo ikke "go around" når man lander sånn som jeg gjør (*skryte). Får forsatt ha en god ettermiddag alle mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk til dere siste også!

 

Men gjorde heldigvis ikke det, trenger jo ikke "go around" når man lander sånn som jeg gjør

Nei..

Er helt enig i at man ikke kan ta av igjen etter at man har landa maskina så hard at høyre motor tar nedi bakken... ""

Du er en god pilot du Sondre.. hehe! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt ny lærdom Ivar... :

 

Overhead in London TMA....

ATC: LN-AOK, descend to 3,000' on QNH 1019

LN-AOK: Could you give that to me in Inches, plz?

 

ATC: LN-AOK, no problem, descend to 36,000 Inches on QNH 1019!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...