Gå til innhold

Senior Student Test på Gardermoen 27. Mai!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da var dagen kommet, den dagen hvor undertegnede skal opp til sin Senior Student test.

Etter 250 trofaste timer som Student er det på tide å klatre et hakk opp i gradene, slik at jeg skal få muligheten til å kontrollere sektorer som Oslo, Stavanger, Bodø og Trondheim, og ikke bare approach med understasjoner.

 

Jeg håper derfor at mange av dere stiller opp denne kvelden for å gi meg litt trafikk slik at testen blir godkjennt!

Har forøvrig vært i kontakt med flere andre ATCer som opererer i Norge om assistanse denne kvelden.

Jeg skal ta meg av Gardermoen, mens mine kollegaer bemanner andre flyplasser rundt om i Norge, slik at dere piloter får ATC nesten hele veien!

En kan jo nesten se på denne kvelden som en liten flyin kveld.

Jeg hadde satt svært stor pris på om dere satt av litt tid mellom klokken 20:00 og 22:00 norsk tid til å hjelpe meg å oppnå en høyere rating, husk at det er dere som drar nytte av dette i ettertid! ""

 

Til dere som ønsker å sitte ATC denne kvelden, send meg gjærne en PM, eller reserver en stlling på www.vaccsca.org sine sider!

 

La oss alle gå sammen å få en trivlig flykveld, har troen på at dette kommer til å bli en kveld med mye trafikk!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut gutter!

Har forøvrig sikkret ATC flere plasser i Norge nå, har fått i Bodø, Trondheim og Bergen.

I tillegg til Gardermoen da.. ""

Har en god følelse for denne kvelden, nesten et fly-in framfor en SS test! ""

Men piloter, ikke glem at hovedsaken med denne kvelden er at dere skal stikke en tur innom Gardermoen, ikke å fly mellom de andre flyplassene med ATC.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, får vel planlegge noe lurt til torsdag vel "" .

 

Kommer til å bli veldig morro både for meg og for en svett Ivar Skaugstad, når Sondre Aabø kommer mot gardermoen med sin PMDG 737-600, får se om jeg rekker å fylle nok fuel før jeg tar av fra en destinasjon i norge. Håper fuel bilene fyller tankene fulle nok og at service folka ser over flyet godt før jeg tar av, for hvis ikke de gjør det så kommer det til å bli hektisk "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å ta turen mellom to av de flotteste flyplassene i norway airports, Værnes og Gardermoen! ""

 

Sorry men det går ann å fly mellom dei to flottaste flyplassane i Norway Airports for min del. Fly for Norwegian og det er ingen ruter som går mellom Bergen og Tromsø hehe.... ""

Kjem til å fly Bergen-Oslo-Bergen reknar eg med ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, du skal få æren av å skysse meg trygt nedover på min vei til Sharijah og Phuket den 27. som MYT001, min første skikkelige tur i MyTravel Virtual. "" I'll be there, mikrofonen er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på jeg skal på LAN på Torsdag så det blir vel litt ATC sitting på meg da og ja jeg har fått nytt headsett....

 

Husk å booke posisjonen din da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Ja da var ENBR_V_APP booka

Hadde vel egentlig gjort en avtale med Jonas Rettum om at han skulle sitte der, men han har vist glemt å booke..

Så du er sikker på at du takkler trafikken, tror nok ENBR vil være en av de mest traffikerte flyplassene på Torsdag, får piloter fra utlandet også, så jeg håper virkelig at du setter oss i et godt lys? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav, hva er dette for en måte å sette meg i lyset på? ""

Jeg har hatt mine erfaringer med denne unge mannen, både gode og dårlige.

Men en skal jo selvfølgelig ikke ha misstro til sine kolleger, dessuten så har han vel vær igjennom en treningsperiode i det siste?

 

Så Per Kristian, om du vil sitte ENBR_V_APP eller ikke er helt opp til deg, selvfølgelig! Skal ikke "jage" deg vekk på noe vis, tvert imot!

Så hvis du selv mener at du kan sørge for fin flyt i trafikken inn og ut fra Bergen, så sitter du på Flesland i morgen. ""

 

Men siden vi allerede hadde en på ENBR, men som ikke hadde booket seg kunne jeg heller trengt litt mer trafikk!

Vil svette i morgen! """"

 

Er ikke jeg en mester til å ødlegge for meg selv så vet ikke jeg.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav, hva er dette for en måte å sette meg i lyset på? ""

Jeg har hatt mine erfaringer med denne unge mannen, både gode og dårlige.

Men en skal jo selvfølgelig ikke ha misstro til sine kolleger, dessuten så har han vel vær igjennom en treningsperiode i det siste?

 

Jeg har på ingen måte forsøkt å sette deg i et dårlig lys, hvor har du det fra?

 

Les innlegget ditt så skjønner du spørsmålet mitt! ""

 

Forøvrig så ønsker jeg deg lykke til i morgen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav, hva er dette for en måte å sette meg i lyset på? ""

Jeg har hatt mine erfaringer med denne unge mannen, både gode og dårlige.

Men en skal jo selvfølgelig ikke ha misstro til sine kolleger, dessuten så har han vel vær igjennom en treningsperiode i det siste?

 

Jeg har på ingen måte forsøkt å sette deg i et dårlig lys, hvor har du det fra?

 

Les innlegget ditt så skjønner du spørsmålet mitt! ""

 

Forøvrig så ønsker jeg deg lykke til i morgen! ""

Hehe, du gjorde slik at jeg måtte svare for meg.. """"

Jo takk skal du ha Hans Olav! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Christian kan vel sine saker han hvis han har tillatelse til å være ATC.

 

VATSIM er ikke en lek, men en hobby.

Hvis du tar en tur rundt om i Europa så finner du fort ut at det finnes ATCer som ikke helt vet hva de driver med, har vært borti flere tilfeller hvor ATC nesten leker katt og mus med flyene.

Men den Scandinaviske standarden er relativt høy. ""

 

Har hørt at det er flere som har planlagt slike "små" overraskelser til meg i morgen, men bare ikke la det ta overhånd.

Litt realisme må vi også ha, sannsynlighen for at f.eks flere fly får motorhavari i samme tidsperiode er en av de mer usannsynlige tingene.

Men jeg benekter ikke for at det kan skje.. Men vi prøver å forholde oss litt seriøse også. ""

Tenker jeg får litt å holde fingra mine i, i morgen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kan se på som litt tvilsomt her, er jo at det er nevnt å sitte ATC på et LAN. Nå vet ikke jeg helt hva slags LAN det er, men husk nå at du ikke kan logge på som ENBR APP, og så stikke (PS: det er kjekt når folk sier ifra at de logger av også..) pga. at de andre skal spille CS feks. Det blir bare dumt.. Men uansett, lykke til begge to, eller, alle sammen blir det vel! Nå skal jeg gå en siste gang gjennom fysikken før jeg skal avlegge eksamen 0900 """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig: hehehe dette er bare noe jeg og noen venner har blitt enige om at vi skal på LAN på en skole hehe så klokken 8 kan jeg sikkert sitte ATC i hvertfall 30min hehe har da booket fra 20.00-21.30 og grunnen til at jeg valgte en flyplass på vestlandet var at kansje VUSN sniker seg innom en tur. Og til Agnor plz skriv navnet mitt rett: Per-Kristian ikke Per-Christian "" Einar ehhh nei jeg har desverre ikke nyeste kart... kan du dumpe dem i epostkassa mi? perkristian.jensen@tiscali.no Ivar: Jammen Jonas kan komme og hjelpe meg i tårnet hehe eller at vi gjør en avtale og bytter "" er nemlig best i tårnet der men når ingen andre har booka er det vel best og ta det "høyeste" man kan hehe og ingen fare jegf sir fra hvis jeg plutselig må stikke... kan også hende at jeg ikke får ASRC til og virke der da sier jeg fra her "" jeg skal nemlig ikke bruke egen maskin der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier så blir du vel ikke sittende så alt for lenge, jeg mener at det bare blir dumt å sitte i 30 min.

Det blir så mye styr med kontrollerskifte når denne halvtimen er gått!

Hadde vært flott om du kunne ta tårnet, og Jonas approach så slipper vi slitet med controllerskifte, alltid litt forvirrende det.

 

Stig; Takk og lykke til du også! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig: hehehe dette er bare noe jeg og noen venner har blitt enige om at vi skal på LAN på en skole hehe så klokken 8 kan jeg sikkert sitte ATC i hvertfall 30min hehe har da booket fra 20.00-21.30

 

Hvorfor i alle dager fører du deg opp i 1 time og 30 minutter når du bare har tenkt å sitte i 30 minutter. Dette er jo bare med på å villede piloter og blokkere andre kontrollere som kanskje har lyst til å sitte. ""

 

Hvis man først logger seg på for å sitte, er 30 minutter alt for lite, og man bør da heller vurdere å finne på noe annet. Synes det virker useriøst å forsvinne etter så kort tid samt å hoppe mellom flere posisjoner flere ganger i timen.

 

Alle opplever vel at noe plutselig kommer opp, eller at maskinen havarerer, men dette er unntakene og ikke regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...