Gjest Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 På grunn av uforutsette omstendigheter kan jeg desverre ikke stille opp som Bodø Approach. Har derfor slettet min booking-session slik at de som ønsker det kan steppe inn for meg. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 bare så det sakt.. jeg er veldig "lur" og ikke tar med passord på Lanet så jeg får ikke slette bookingen men jeg kommer ikke i dag sorry... Håper noen kan slette den Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Kvifor har du ikkje passord som det går ann å huske da? Kanskje eg tek ENBR da, vi får sjå Første prioritet er å få igang fs, men den har det med å klikke litt ofte nå så har ikke flydd noe på evigheter(les: meir enn 2 veker) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 Vi har fått fikset Bergen, Jonas Rettum tar seg av den jobben, men vi mangler noen til å kontrollere Bodø. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 Da er vi kommet halvveis i testen, og jeg håper fortsatt på flere fly! Har hatt så mange outbound nå, så jeg ønsker noen som kan lande også! Siter
Sondre Aabø Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Da var ENGM - ENVA - ENGM ruta mi ferdig. Det ble jo ikke noe problem Ivar med fuelèn min da, kom oss trykt ned på 19R. Hadde masser av fuel til å fly til tyskland, men det snakker vi ikke høyt om. Hehe, sammarbeid med ACCSCA14. Består du ikke så vet ikke jeg hva jeg skal si, han i Danmark var veærre. Men du kommer til å stå, blir bra med litt ATC på ENGM fremmover!! Takker for orginiseringa de med ENVA. God natt. Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Da er jeg på siste leg av kveldens tur. Fra ENGM til ESSA. Takk for ATC Ivar. Du står skal jeg gi mine odds! Fikk du noen morsomme emergency's forresten? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 Vil starte med å takker dere alle sammen for en flott kveld, kanskje ikke like mye trafikk som jeg hadde håpet på, men nok til at det til tider ble litt hektisk. Men jeg ble ikke svett i kveld heller.. Også en takk til dere som stillte som ATC! Det var ikke mye "galt" som skjedde i kveld egentlig, mindre enn jeg hadde ventet. Som Sondre sier så hadde han "lite" med fuel, men det var det nærmeste jeg kom til en emergency i kveld. Torstein foretok en go-around, så jeg fikk trent meg litt på det også. Steinar mistet SID informasjonen på departure, så der ble det litt hektisk når vi hadde et fly inbound som lå i nesten samme høyde. MES 3E passerer jo rett over SID til TOMBO 4A 01L som dere alle vet. Men ellers var kvelden rolig. Bestått eller ikke bestått? BESTÅTT! Er nå Norges ferskeste Senior Student, men om det blir mye mer ATC fram i tiden vet jeg ennå ikke. Vi må jo få bruke vår SS rating, men vi må ikke glemme at jeg primært er pilot på VATSIM. Nok en gang, takk til dere alle! Siter
Steinar Grindstein Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Steinar mistet SID informasjonen på departure Det er ikke helt korekt da! Det var jeg som med en feil valgte feil SID i FMCen til PMDG maskina mi (GOTUR) Oppdaga det forseint til å kunne gjøre anna en å slette siste nav pointet på den som alerede var programert! Slik at jeg ettervert fikk en kurs som gikk til TOMBO Siter
Espen Furfjord Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Gratulerer så mye Ivar!! Jeg hadde så store planer om å komme å besøke deg på ENGM ikveld. Men ble desverre sittende fast i ombyggings-arbeid i heimen... Siter
Rune Trøftmoen Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Gratulerer så mye Ivar, vel fortjent.. AHh.. da skjønner jeg hva han som svingte nedover mot gotur på vei til Tombo drev med:) Skjønte ikke helt den der jeg satt.. Hilsen Rune Siter
Ivar Hakli Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Hiver meg på jeg også... Gratulerer så mye, blir et godt tilskudd til kontrollerstanden i Skandinavia. Nå er det bare EKCH og ESSA igjen... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 Takker så meget gutter! Føles litt godt å SS ratingen nå, kanskje dette virker litt drittsekk, men jeg syntes jeg fortjente den nå.. Nå er det bare EKCH og ESSA igjen... Ikke noe problem, tar begge til helgen vi! Tror nok de lar seg vente på, først blir det nok noen timer som ENTR_V_CTR! Siter
Christian Sager Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 det er bra at vi endelig kan få litt flere timer med ATC i Midt norge.. det har vert en mangelvare! Stå PÅ!! Gratulerer så mye forresten.. beklager at jeg ikke fikk flydd i kveld, men da jeg endelig fikk kommet meg på VATSIM med korrekt visning av flyet mitt på ASRC så fikk jeg helt andre problemer.. Ser virkelig fram til å få en ATC i midt norge! Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Som du hørte prøvde jeg både å få start på en 737 maskin som skulle nedover til Torp men pga tekniske problemer med min maskin kunne jeg ikke fly likevel. Bra du klarte prøven! Siter
Sondre Aabø Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Gratulerer Ivar, tenkte jeg skulle lage litt mere tullball for deg, med å mekke en "go around" med lite fuel. Hadde blitt morro det, stoppa i lufta og bare kødda det til. Men gjorde heldigvis ikke det, trenger jo ikke "go around" når man lander sånn som jeg gjør (*skryte). Får forsatt ha en god ettermiddag alle mann. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Skrevet 28. mai 2004 Jo takk til dere siste også! Men gjorde heldigvis ikke det, trenger jo ikke "go around" når man lander sånn som jeg gjør Nei.. Er helt enig i at man ikke kan ta av igjen etter at man har landa maskina så hard at høyre motor tar nedi bakken... Du er en god pilot du Sondre.. hehe! Siter
Stig Sandnes Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 GRATTIS! Hehe, fortjent var den nok, og du oppfyller nok alle kravene + litt mer for å få den, tror jeg i alle fall Ser frem til en kontroller som sitter mellom ENBD og ENOS Siter
Bobbo Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Så litt ny lærdom Ivar... : Overhead in London TMA.... ATC: LN-AOK, descend to 3,000' on QNH 1019 LN-AOK: Could you give that to me in Inches, plz? ATC: LN-AOK, no problem, descend to 36,000 Inches on QNH 1019! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.