Gå til innhold

Norwegian snart historie?


Anbefalte innlegg

Jørgen! Vil det ikke bli kattens lek med musa om SAS/Braathens får ha samme lave priser som Norwegian?

 

Kan du være så snill å forklare hvordan Norwegian skal ha mulighet til å overleve vist SAS/Braathens skal matche Norwegian på pris? Jeg har mine tvil om at de vil klare det. Til det er SAS/Braathens alt for dominernde på markede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Viser her til saken mellom Luffthansa og Germania i Tyskland! Germania komm på markede med langt lavere priser en Lufthansa. Lufthansa dumpet prisene sine på de konkuranseutsatte strekniger. Dette er akkurat det SAS/braathens gjør nå. I Tyskland ble Lufthansa pålagt av myndigehtene å kjøre med 30Euro høre pris en Germania fordi at de var så dominerende på markede for at Germania skulle få mulighet til å overleve i markede.

 

det du skriver her er direkte feil, Lufthansa måtte legge seg på et nivå 30 Euro over Germania som du sier men det var ikke fordi Lufthansa var dominerende med fordi dem hadde et høyrere kostnadsnivå, ifølge dem som påla Lufthansa å øke prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian kan gå med tap i 6 år uten å gå konkurs!

Bare så det er sagt. De har over 320 millioner kroner på banken!

 

du bør nesten nevne kilden til dette, vet du har lest i VG (var iallfall der jeg leste det) og dermed kanskje være litt kritisk til alt som står i avisene, er nødvendigvis ikke hele sannheten som står der da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for SAS slik jeg ser det er troverdigheten.

De står stadig fram om dagen og forteller at de ikke ønsker Norwegian bort, og at om så skulle skje vil de ikke øke prisene hvis de blir alene på markedet. Alle kobler jo automatisk dette med hva som skjedde med Color Air...

 

Videre har vel konkurransetilsynet sagt at SAS ikke kan sette ned prisene så mye at de flyr med tap på samme destinasjoner som Norwegian. SAS sier at de absolutt ikke taper med disse prisene, men mange har vel vanskelig for å tro dette heller. (Nå vet ikke jeg hvordan dette funker, men hvis SAS Braathens skal leie slike ting som fly, vedlikehold osv. av SAS kan det jo være at de får det litt "rimelig")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så snill å forklare hvordan Norwegian skal ha mulighet til å overleve vist SAS/Braathens skal matche Norwegian på pris? Jeg har mine tvil om at de vil klare det. Til det er SAS/Braathens alt for dominernde på markede

 

Så jag kan starta ett flyselskap i morgon och kräva att NAS inte får sälja lika billiga biljetter som jag gör, för att de är mer dominerande på marknaden? Sluta!

 

Om SAS inte ska få lov att sälja billigare biljetter så är det för att SAS har för höga omkostnader.

SAS genomför stora besparingar för att få ned sina omkostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til deg Jørgen. Ønsker du Norwegian ut av markedet slik at SAS Braathens kan holde på alene?

 

Nej, det gör jag inte! Av flera anledningar. Den mest personliga är att jag har flera goda vänner som arbetar där, en mer objektiv anledning är att det finns utrymme för de. Men den här nedåtgående pris spiralen som gör att ingen tjänar pengar på att flyga passagerare kan inte hålla på i all evighet. Priserna är för låga idag.

 

Jag har tro på en sorts statlig taxt på flygning. Så finns det ett givet pris på förflyttning från A till B, sen är det upp till flyselskaperna hur stor vinst de kan göra ut av det. Det går inte att tro på den fria marknads konkurrensen i ett så litet land som Norge.

 

Det är väl svar på din fråga... Kan du svara på min?

 

Vad måste SAS göra för att få sälja lika billiga biljetter som Norwegian?

 

Du kan få en till:

Om Norwegian inte dumpat priserna nu, hur kommer det sig att de kan sälja billigare och billigare biljetter, men inte SAS?

Jeg synes SAS Braathens bær være svært forsiktig med å dumpe prisene, fordi de er i ferd med å danke ut et selskap slik at de står igjen alene i Norge med monopol. Konkurranse? Jo, men det MÅ ikke føre til konkurranse som gjør at det IKKE blir konkurranse lenger. Jeg mener at konkurransetilsynet bør gripe inn og holde et øye med SAS Braathens. Det er bare tull at SAS Braathens ønsker Norwegian på markedet. Nowegian er avhengig av å dumpe prisene for å overleve. Det er deres siste redning. Hva annet skal de gjøre?

 

Norwegian er avhengig av å dumpe prisene for å overleve ??? ja hva med konkurransetilsynet da, de skal da passe på at det blir lik konkurranse, de vil vel ikke at den eneste "konkuransen" til sas/braathens skal gå konkurs...

 

 

eller kanskje du vil at staten skal gå inn med subsidier til konkurenten i ett selskap staten faktisk har eierskap i ??

 

Men for all del la Norwegian dumpe prisene, de tjener jo ikke en sjeit alikavel.. jo mer de dumper prisene, jo mer taper de, jo fortere er vi kvitt dem..

 

Jeg har fløyet Norwegian -1- gang å da forde det ikke var hotellplasser igjen i Bodø og SK/BU var fulbooka, var ikke plass i cocpit engang.. fyttehe**** nestegang tar jeg med telt er alt jeg har å si.. crew var ufordraglige.. Litt profesjonell oppførsel mener jeg å ha krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De står stadig fram om dagen og forteller at de ikke ønsker Norwegian bort

 

SAS bör vara glada att NAS startade en lowcost operation i Norge. Hade inte NAS gjort det så tror jag RyanAir och Easyjet hade varit mer frampå här. Då hade SAS fått stora problem..!

 

En av anledningarna till att dela SAS i 4 bolag är just att ekonomien i vart land ska bli mer överskådlig. Det blir vinstkrav på vart enkelt bolag... Fördelen med SAS Norge är ju sammanslagningen med BU, som för tiden går bra efter slankingspocess vid uppköp. Om BU går med vinst, ja då kan de sälja billigare biljetter också...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at Norwegian-ansatte på Gardermoen hadde "beroliget" sine flypassasjerer (som var redde for om Norwegian gikk konkurs) om at selskapet kunne fortsette med tap i 2 år -

før de reelt gikk konkurs.

 

Det er helt riktig som Jørgen sier, hadde ikke Norwegian eksistert i Norge i dag - hadde et utenlandsk lavpris-selskap vært der istedet for Norwegian. Man kan spørre seg

om hva som evt. skjer, hvis nå flere low-cost flyselskaper skal fly til/fra (og kanskje innenriks?) i Norge.

 

Uansett må Ola Nordmann tenke litt lengre enn "jippi, nå

er det jaggu lave billettpriser gitt", og heller være interessert i å betale litt mer - slik at vi ihvertfall

har et såpass stort selskap som Norwegian som er helnorsk,

vi har tross alt allerede mistet vår kjære "Norwegian Flag Carrier" allerede, skal det være nødvendig å miste ennå

en til?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kommentere noe særlig om SAS eller NAS spesielt, kan man vel si at dagens prisnivå er kunstig lavt. Ingen av partene kan vel EGENTLIG leve av dette? Begge bare håper at den andre gir etter (setter opp prisen, sånn den andre også kan gjøre det). Får nesten dårlig samvittighet av å kjøpe billett nå, vet jo at de taper penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det denne vinglinga til Bjørn Kjos da..

 

I dag melder han om nok kapital i selskapet til å fly i 6 år med underskudd som i dag. Mens han for få døgn siden ropte ulv-ulv og spådde NAS sin undergang vist ikke konkuransetilsynet greip inn snart...

 

Hvilken tillit kan vi ha til et selskap med en slik leder... Han prøver tydeligvis å skremme passasjerene fra SAS/BU til NAS, "for ellers går vi konk, og dere blir igjen ranet av SAS"

 

Han veit tydeligvis veldig masse om økonomien i SAS/BU også

til Boarding.no sier han i dag:

"- Selv om vi har halvparten av utgiftene av hva de har i SAS-systemet så er det klart at er det null i inntekter, så spiller det ingen rolle hvor lave utgiftene er !"

 

før har han sagt:

 

"Utifra det kostnadsnivået de har, så mener jeg at de ikke kan fly på de prisene de har lagt på norsk innenriks"

 

" Det viktigste for Norwegian er å være fryktelig kostnadseffektiv. Vi har et kostnadsnivå som ligger på omtrent halvparten av SAS. Det vil si at vi kan greie oss med de prisene hvor de brenner penger som bare det "

 

Skulle jo trodd mannen jobbet i regnskaps avdelingen i SAS. Hvilket grunnlag han har for å komme med slike uttalelser om SAS sin økonomi etter det omfattende spareporgrammet til SAS gruppen, er for meg et mysterium.

 

For meg virker han som en ukarismatisk desperat sytepave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker han som en ukarismatisk desperat sytepave.

 

Citat från Boarding.no:

"- Butikken går som vi forventer at den skal gå, men det er klart at hvis de naboene her, disse svenske som jeg kaller dem ( SAS og Braathens- hovedkvarterene på Fornebu red.anm. ) får lov å sette prisene ned på nullnivå, så er det ingen som kan fly på null, sier Kjos til boarding.no"

 

"Disse svenske..." ""

 

Precis som om det inte är något Norskt i SAS och BU.

 

Se hur han spelar på den Norska national känslan...

Gör det till en Norsk national angelägenhet.

"Det är svenskarnas fel!" ""

 

Till trots för att national känslorna är hetare i Norge än i Sverige så tror jag ändå att Ola och Kari kan se igenom Kjos rökridå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er meget mulig.

Ikke lurt å terge på seg "elgen" i markedet.

 

Dette er ren konkurranse, naturlig og sunt.

Norwegian kom inn på markedet for å ta markedsandeler fra de øvrige SAS-aktørene på markedet (SAS, Braathens, Widerøe). Prisene var så lave at ikke engang det nye selskapet SAS Braathens kunne overlevd i lengden hvis de ikke senket prisene ned mot Norwegian-nivå. Det er greit for oss, men alle her forstår jo at disse lave prisene egentlig er altfor lave til at det er lønnsomt for noen parter. Derfor kjører de hverandre i senk, og en går til slutt konkurs. Antageligvis blir det Norwegian. Og i etterkant av Norwegians undergang, tipper jeg SAS Braathens kommer til å slite veldig økonomisk. Ikke bedre blir det når utenlandske lavprisselskaper kommer inn på innenriksmarkedet. Det kan bli tøft. Man må huske på at Norge er ikke veldig stort, og har ikke plass til så mange på innenriks-rutenettet. Kanskje er det bare plass til de vi allerede har, med unntak av Norwegian.

 

Hva vil dere helst ha? SAS Braathens eller Norwegian? Det første har lang fartstid, mye erfaring og bra rutetilbud. Det vil ta tid for andre selskaper som Norwegian å oppnå samme kompetanse og samme tilbud. Og jeg tror Norwegian ville vært like grådige som SAS og Braathens var på billettpriser, hvis de fikk monopol i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett må Ola Nordmann tenke litt lengre enn "jippi, nå

er det jaggu lave billettpriser gitt", og heller være interessert i å betale litt mer - slik at vi ihvertfall

har et såpass stort selskap som Norwegian som er helnorsk,

vi har tross alt allerede mistet vår kjære "Norwegian Flag Carrier" allerede, skal det være nødvendig å miste ennå

en til?.

 

Flagget forsvinner sannsynligvis ja, men Braathens eksisterer fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil dere helst ha?

 

Er ikke i tvil! Vist valget står mellom Norwegian eller SAS/Braathens velger jeg Norwegian.

 

Desvere er det jo noe som er synd i denne saken, å det er jo at Braathens kom svenske hender. (SAS) Jeg hadde fortukket å hadd Braathens som rent norsk selskap uavhengeg av den SAS ledelsen borte i Sverge. Har ikke brukt SAS 6 år. Å kommer så langt det er mulig ikke til å bruke dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar .. kunne ikke vært mere enig...

 

En skam å la SAS få taket på Braathens og Widreøe ""

 

Men det er jo slik verden er idag. En konkuranse der penger er alt. Hadde det vært Norwegian eller Braathens som satt i SAS sin possisjon, ville de muligens oppført seg på samme viset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, konkurranse handler ikke i dette tilfellet om å presse et enkelt selskap ut av markedet. Det handler om å bedre tilbud, billigere priser, flere reiser, flere muligheter, økt service, etc. Uten konkurranse kan et flyselskap holde på som det vil. Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil ha konkurranse. Ikke indirekte en gang. SAS Braathens har godt av konkurranse. Og det mener jeg også Norwegian har. Hvorfor? jo, fordi de kan utvikle hverandre til å bli bedre. Poenget her er ikke at noen skal ut! Det er ikke det konkurranse handler om.

 

 

Konkurranse er bra når det er et marked å konkurrere om.

Er det et marked for mange flyselskap i lille Norge?

Hva spares inn på for å gi oss forbrukere billige billetter?

Færre vedlikeholdsterminer på flyene?

Lavere lønn og dårligere arbeidsmiljø for de ansatte?

Generelt dårligere service? Og da tenker jeg ikke på at det ikke serveres mat og aviser, for det er en ubetydelig kostnad likevel....men på hvordan hvert enkelt selskap behandler sine kunder fra de skal bestille billetter til eventuelle problemer i etterkant.

 

Personlig synes jeg Norge er et for befolkningsfattig land hvor befolkningen er for spredt til at markedet egner seg for større konkurransevirksomhet....nettopp med den tanken i bakhodet om at innsparinger ikke alltid er forenlig med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desvere er det jo noe som er synd i denne saken, å det er jo at Braathens kom svenske hender. (SAS) Jeg hadde fortukket å hadd Braathens som rent norsk selskap uavhengeg av den SAS ledelsen borte i Sverge.

 

Är du klar över att det sitter Norrmän "borta i Sverige" och bestämmer över SAS också? Och att det är en hel hög med Norrmän i Norge som jobbar i SAS?

 

Det verkar inte som om du vet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så mye svada som skrives i denne tråden!!

 

...og her kommer mer... ""

 

Følgende er min personlige mening:

 

Å hindre SAS og Norwegian å konkurere på likt grunnlag synes jeg er et maktovergrep. Hvis SAS kan vise at de tjener penger på rutene hvor de har satt ned prisene, så bør ingen ha rett til å forlange at de setter opp prisene.

 

Noe som går igjen her er at folk virker som om de tror at alle billettene til SAS koster 323,- eller hva det måtte være, og at alle billettene hos Norwgian koster 198,-.

 

DET er selvsagt feil!

Dette er SAS og Norwegian sine absolutt laveste priser, og de dyreste billettene du får tak i på disse flightene koster nok mange hundre prosent mer. Det er ikke den laveste prisen som avgjør hvor mye et flyselskap tjener på en flight, men gjennomsnittsprisen på setene ombord, og utgiftene forbundet med flighten (lønn, fuel, vedlikehold, handling, salg ombord, osv).

 

Ethvert flyselskap vet at det er billigere å selge et sete med litt tap, enn å ikke selge setet i det hele tatt. DET er de billigste billettene selskapene selger.

Det eneste kravet man bør kunne få stille til et flyselskap i en konkuransesituasjon er at de ikke priser seg så lavt at de flyr med tap som følge av dette. "Krigen" hvor Color Air gikk under er et godt eksempel på den slags.

 

 

Hele SAS-konsernet har gått igjennom en ganske solid fettsuging og slankekur, og kuren er ikke over ennå. Braathens har gode tall for det første kvartalet i år, Widerøe har eksepsjonellt gode tall for kvartalet (40 mill. bedre enn ifjor, på tross av at prisene er redusert med inntil 30%), og hos SAS så ser man faktisk godt at skipet snur.

 

...og dette før hele slankingen er gjennomført. Først etter neste kvartal vil man se effekten av å slå sammen SAS Norge og BU, og det er ennå lenge til man vil se effekten av at f.eks. Widerøe tar over for SASC i Norge.

 

Alt i alt så tør jeg påstå at det er mange tegn på at både fettsugingen og dietten virker som den skal, på både godt og vondt, og at SAS-gruppen kommer ut av nedgangen som en betydlig raskere og smidigere farkost, fullt kapabel til å konkurere med LCC's....

 

GO SAS!!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Jørgen. Jeg er da fulstendig klar over at det jobber mange norske menesker i SAS.

 

Om det er nul, en eller ti norske som sitter i styret er for meg totalt uinteresangt. Så lenge et styre godtar at ledelsen i et konsern kan innvilge seg milionbonuser selv om selskapet går med miliardunderskudd, å lar de på gulvet svi, mens de sitter å tviholder på sine bonuser har jeg ingenting til overs for det selskapet! Det er ikke akkurat slikt et et selskap får tillit akkurat.

 

SAS har systematisk de siste årene brukt alle muligheter får å bli kvitt konkurentene i Norge. Desvere har de klart å sluke de to som virkelig har tradisjoner i norsk luftfart, nemelig Braathens å Widerøe. Widerøe har enda merkenavnet å sin dekor på flyene, å takk å pris for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses da Kenneth.

Har vært innom denne tråden flere ganger i kveld, og vurdert å skrive noe, men så mye svada som har vært her har fått meg til å la være. Så kom tilfeldigvis Kenneth og skrev det jeg hadde tenkt å skrive.

 

Om BUSK ligger ca 70% over DY på sine laveste priser, kan vel det knapt kalles prisdumping?

 

Jeg håper for fremtiden at DY overlever som en liten innenriksaktør i et nisjemarked, og at BUSK kan vise til sorte tall under bunnlinjen takket være lavere enhetskostnader, men fremdeles noenlunde lave priser.

 

Og ja... GO SAS!

(Hilsen fornøyd SAS-kunde og misfornøyd DY-kunde...selv om DY-billetten kosta 94kr hver vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Jørgen. Jeg er da fulstendig klar over at det jobber mange norske menesker i SAS.

 

Hur kan du då skriva som du gör? Att Svenskarna köper upp BU, etc? De där "Svenskarna" du snackar om ska nu dela SAS så en del blir helt Norsk och ska slås ihop med det Norska flygbolaget Braathens...

 

Om det er nul, en eller ti norske som sitter i styret er for meg totalt uinteresangt. Så lenge et styre godtar at ledelsen i et konsern kan innvilge seg milionbonuser selv om selskapet går med miliardunderskudd, å lar de på gulvet svi, mens de sitter å tviholder på sine bonuser har jeg ingenting til overs for det selskapet! Det er ikke akkurat slikt et et selskap får tillit akkurat.

 

Vad är det du skriver? Så styret är omoraliskt, och då kallar du de "Svenskar"? Styreförman är norsk, inte Svensk...

 

Lindegaard fick 10 miljoner om han klarade att genomföra en 14 miljarder besparing. Gissa vem som gav honom den bonusen?

http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/1051/1/4

En Norrman! ""

 

Tror du alla tjänar detsamma i Norwegian? Tror du Kjos drar in detsamma som en DY värdinna?

 

SAS har systematisk de siste årene brukt alle muligheter får å bli kvitt konkurentene i Norge. Desvere har de klart å sluke de to som virkelig har tradisjoner i norsk luftfart, nemelig Braathens å Widerøe. Widerøe har enda merkenavnet å sin dekor på flyene, å takk å pris for det.

 

Det där är missriktad national stolthet. Det är då andra norrmän i SAS som möjliggjort dessa uppköp.

 

Och fråga en BU anställd om varför de blev köpt upp. De flesta jag talat med nämner Best/Back, Transwede och Malmö Aviation. Dvs. BU:s egna dåliga beslut, inte SAS prisdumping.

 

Och Wideröe... De expanderar utav bara F dessa dagar! SAS har satt de i fokus och sagt att WF ska bli SAS enda turboprop operatör i Norge. Stackars WF blir bara större och starkare av att vara i SAS gruppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lederbonuser bør kun utbetales når et selskap/Konsern går med pluss.

 

Det tycker jag med, men så fungerar företagsvärlden. Ledare vill ha betalt för att jobba vet du...

 

Se det så här.

Lindegaard bär ingen skuld i att SAS går dåligt. Det är inte hans fel! Han blir anställd av styret, till att skära ned på utgifterna. Han klarar uppgiften, besparar SAS 14 miljarder och får för det 10 miljoner.

Jag kan gott se en logik i det, och omoraliskt är det inte ur den synsvinkeln...

 

Jeg har da ikke benektet at det ikke sitter norske i styret.

 

Nej, men varför hävdar du:

"Desvere er det jo noe som er synd i denne saken, å det er jo at Braathens kom svenske hender."

 

Det är ju otroligt osakligt! Vilka Svenska händer?

Du försöker ju bevisst spela på norska national känslor. Precis som Norwegian gör genom att sätta "The Real Norwegian" på halen. Norwegian är inte mer norskt än Braathens eller Wideröe, eller SAS för den saks skyld. Men SAS är, i tillägg till att vara norskt, även svenskt och danskt. Du har gått fem på Norwegians reklame! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledare vill ha betalt för att jobba vet du...

 

Der sier du de makiske ordene! Betalt får å jobbe! Men kem i svare har bruk for ti mill i bonus? Han kunne kansje ha fortjent de den dagen SAS konsernet viser grønne tall på nederste linje, men ikke et sekund før.

 

Det at Lindegår ikke er skyld at SAS er kommet i uføre er greit. Med da burde han være såpass til mann at han sa ifra at ingen lederbonuser før at vi er ferdig med omstillinga, og regnskapet har vist pluss i noen år. Nei slik tankengang vil ikke jeg betle fem øre til, om jeg ikke må.

 

Nei! Jeg har ikke godt på reklamen til Norwegian. Jeg sluttet å bruke SAS lenge før Norwegian kom på markede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jörgen: vel, vi vil vel også gjerne ha betalt for å jobbe ? At bransjen er i en hard motbakke synes jeg ledelsen også bør fatte og ta sin del av lasset. At alle ansatte går ned i lønn er noe det står respekt av, og jeg synes personlig det da blir litt for teit når deler av ledelsen skal gå motsatt vei. At han sikkert har gjort en god jobb og fortjener lønn for det er så sin sak, men 10 mill (eller hva beløpet er) er "litt" i overkant av hva som burde vært utbetalt. Det er nå ihvertfall min mening.

 

Her sitter vi, mange av oss uten jobb og med store private "studielån". Vi gjør alt som står i vår makt for å få oss en jobb, flyr gratis i mange år for å samle timer. Og når vi endelig får vår første jobb så er den så dårlig betalt at det mange ganger ikke er mulig å leve av den. Ikke er lønna så særlig å skryte av selv etter endel års jobbing i bransjen heller. Og ikke har flesteparten av oss fått en krone i hverken stipend eller annet (noe som såvidt meg bekjent er vanlig ved de fleste andre studier).

 

Jeg synes faktisk det er litt merkelig å tenke på at ledelsen i et flyselskap som SAS lønner seg selv på denne måten i den situasjonen både SAS og resten av bransjen er i.

 

Og for å si det slik: jeg håper VIRKELIG at den krisen som er spådd med hensyn til flygermangel iløpet av de neste årene kommer. At det blir mangel på flygere og at lønningene av den grunn skyter i været som en rakett uten last. Det virker jo ikke som hverken styresmaktene eller selskapene har tenkt noe særlig på dette og vil iverksette tiltakt for å forsøke å gjøre smellen så liten som mulig. La oss håpe at om 5 år er det vi som får lønninger med høyde, mens Lindegaard og resten av gjengen må ta til takke med smulene "" (og kjenner jeg bransjen rett så skjer ikke det heller, vi får halve brødet mens Lindegaard & co tar hele bakeriet, og gjerne mølla med).

 

Jeg har også noen ganger i det siste tenkt på streiken i transportbransjen. Hva klager dem egentlig etter ? Dem har en utdanning til 30-50k flesteparten av dem, kan gå rett ut i jobb, og likevell er dem ikke fornøyde ???!! Flesteparten av dagens nyutdannede flygere ville vært så fornøyd at vi hadde gått i 17. mai tog og jublet av hjertens lyst om vi hadde hatt denne situasjonen i den bransjen. Nei, jeg sier det igjen, la oss håpe på et kjempehopp i flybransjen de neste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, sluta slingra dig! Att Lindegaard får bonus som styret godkänt gillar inte jag heller. Men det ÄR så företagsvärlden fungerar vare sig du vill det eller ej.

 

Det är dessutom inte orsaken till att SAS skulle slå ut Norwegian, som igen är temat för diskussionen.

 

Men jag vill fortfarande veta varför du skriver att Braathens köpts av "svenskene"!? För det har ju också köpts av Norrmännen och Danskarna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...