Gå til innhold

Bergen flightsimklubb


Hanne Mæland Strand

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lenge gått og tenkt på at det kunne være fint å prøve å starte opp en eller annen form for klubb i Bergensområdet. For noen uker siden snakket jeg litt med Aleksander Rødland og Geir Grønlien om dette, og sammen har vi nå prøvd å legge til rette for en slik klubb - om det skulle vise seg å være interesse for dette.

 

Det eksisterer/har tidligere eksistert en flyspotterklubb i Bergen som har en underavdeling for flysimulator, men ut fra hjemmesidene deres ser det ut til at det har vært liten aktivitet de siste årene.

 

Hva tenker vi så om den nye klubben?

 

Jeg - og flere med meg - er veldig imponert over det Einar Halvorsen mfl har fått til med Oslo flysimklubb. Vi håper at vi kanskje kan få til noe lignende her i Bergen.

Målene for klubben blir både å være et sosialt samlingspunkt for fly- og flysimulatorinteresserte i Bergensområdet, såvel som en kilde til informasjon og hjelp.

 

Vi tenker oss en klubb der vi både avholder en del mer sosiale arrangementer - pizzakvelder, medlemsmøter etc, ekskursjoner til interessante steder samt evt. lan-party etc. om det skulle være interesse for dette. Målet er først og fremst å være en kunnskapsbase der man kan få råd og vink, samt ikke minst være et sosialt møtepunkt der man kan snakke om løst og fast sammen med andre som deler samme flotte hobby.

 

Geir Grønlien har laget noen midlertidige sider for klubben, disse finnes på http://www.home.no/geirg

Det første målet vårt blir å holde et møte for å lodde interessen for en slik klubb, der vi også evt. kan få innspill fra dere. Et slikt første møte kan f.eks bli arrangert på en Peppes Pizza eller lignende.

 

Vi er først og fremst interessert i å vite om det er noen interesse for dette, deretter vil vi komme tilbake med mer informasjon om møte etc. senere.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Hanne Mæland Strand

Bergen flightsimklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BFSK ja, Bergen Fly Spotter Klubb, med undergruppen BFSK, bergen Fly Simulator Klubb ""

 

BFSK som spottergruppe er i dag ganske aktive, selv om hjemmesidene ikke er så oppdtarte. Men i kulissene jobbes det med en ny og bedre side "".

 

Men vår flysimulator gruppe har det ikke vært aktivitet i på flere år, det nærmeste er noen av medlemmene i BFSK pluss noen til (inkludert meg) som møtes i hver felles ferie for å møtes med FS, koble dataene sammen og fly i lag.

 

Men jeg støtter forslaget ditt fullt ut, det høres veldig artig ut. Hadde i det minste vært fint å møte de andre som bor i nærheten og har samme interesse og utveklse kunnskaper og erfaringer.

 

PS, riktig addresse er http://home.no/geirg/

 

Serveren er TREIG for øyeblikket ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også er interessert! Hvor mye er utgiftene på?

Ikke at det spiller noe rolle, men jeg bare lurer ""

 

Vi vet ikke helt, men no på det første møte som mest sansynlig blir på peppes eller en annen enkel pizza resturante så blir det bare at vi spleiset på ett par pizzaer. så det varierer på hvor mange vi er, men hvis vi skal leie ett eller annet klasserom eller noe til lan party så blir det vel litt dyrere, men som sagt det kommer ann på hvor mange vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...