Gå til innhold

Rating på ENGM,ESSA, EKCH


Thomas Lorentzen

Anbefalte innlegg

Ser det er mange med STU rating som sitter på Gardermoen om dagen... har det skjedd noe nytt i forhold til undernevnte link?

 

http://www.vaccsca.org:82/forum/index.php?showtopic=157

 

Her står det vel "strikt" at ENGM , ESSA og EKCH skal bemannes av STU+ m/utsjekk for spesifikk plass ?

 

(Ikke for å være kjip, men har det skjedd noe i forhold til regelverket som har gått oss hus forbi?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann...

Det kommer til stadighet hindringer for å få ATC service fra meg, til slutt sitter jeg vel som AFIS en eller annen plass i landet fordi jeg fortsatt har STU rating.

Nei, vi får vel se til å skaffe oss STU+ snart, men det kan fortsatt ta noen måneder før jeg får tid.

Så i mellomtiden, so long Gardermoen! ""

Men jeg skal ringe opp til kontrollrommet hver gang jeg skal ut å fly med min nye 737-800! ""

Si meg, er det mange STU som har 217 timer som ATC, deriblandt 115 av dem på Gardermoen?

Føler meg ikke så høy i hatten akkurat.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får nesten gjøre det.

Har tenkt på dette i lang tid, men har avventet litt pga. alle endringene som har vært i VATSIM VACC N/SCA i det siste, men vi får vel regne med at jeg melder meg opp til en teoritest snart slik at jeg kan få litt kontroll på Gardermoen igjen.

Den regelen hadde forøvrig gått rett over hodet på meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle du er ikke alene, tror det blir mange tester på ENGM frammover. Lurer på hvem som får STU+ først jeg.

 

Måtte le av deg i sta, det var jeg som var SK475 fikk noe problemer når jeg ga på for PMDG copit begynnte å pipe

(pip pip pip) når jeg dro på, hadde flaps nede. Men jeg bare rulla av gårde og fløy fulen opp i lufta og da ga det seg. Ble det 3 avgangsklareringer eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke har STU+ ratingen men er ofte på ENGM, ta testen med en gang.

 

Selv hadde jeg rundt 50 timer når jeg tok den, men bestod. Dette var når jeg var meget aktiv på VATSIM. STU+ ratingen er ikke noe vanskelig, og alle dere som er snakker om å ta den er jeg veldig sikker på at vil bestå testen med glans. Bestill teorien, meld deg opp til praksis og så brøyter du plass i timeplanen din til en praksistest ASAP. Det blir for dumt om alle aktive på ENGM forsvinner nå pga. dette.

 

Tid er ikke noe man får, men noe man tar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ønsker test (online utsjekk), husk at dere må anmode om dette via SCA VACC sin webside (under Log on).

 

Etterhvert som SCA Training Department kommer skikkelig på plass, så vil dette fungere etter sin hensikt. Jeg vet ikke om det er noen "venteliste" så langt.

 

Til Per-Kristian; ikke noe problem så lenge det er en SCA ATC Instructor tilgjengelig.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant det er best..

 

De av Dere som er aktive ATC i Norge - beklager Scandinavian vACC, må melde dere inn på Scandinavian vACC

Her og registrere Dere på Forumsiden.

I følge Scandinavian vACCs Constitution må man være registrert der og følge med på diskusjonene for å opprettholde aktiv ATC status.

 

For å avklare litt - De av Dere med Senior Student Rating ble overført fra vACC Norge til Scandinavian vACC automatisk og fikk da godkjenning til å bemanne ENGM ved åpningen av SCA vACC.

De som er Student må selvfølgelig gjennom test på vanlig måte til Senior Student samtidig som denne testen foregår vil checkout for ENGM bli foretatt, slik at man skal slippe å foreta en ny test om man da består. Så det er bare å oppgradere seg.

 

Så igjen følg med på Scandinavian vACCs Web og Forum, det er der det skjer fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STU+ teorien er bestått, og avventer kun svar ang. den praktiske delen før jeg har STU+ rating.

For dere litt opp i "toppen", er det nå mulig at jeg kan "øve" meg på å sitte på Gardermoen siden jeg har bedt om å få ta testen der?

Hvis dette ikke er mulig så synes jeg dette blir litt dumt, all trafikk kommer og går fra Gardermoen, og det blir ikke lett å trene på annen trafikk hvis man f.eks sitter mye på Værnes.

Skal man få med seg gode erfaringer bør man for all del kunne øve seg å sitte på Gardermoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar,

 

Når det gjelder "trening" så gjelder følgende:

- For å kunne sitte på ENGM (i dette tilfellet) må dette være del av treningsopplegget, så lenge du har STU-status.

- Treningsopplegget til SCA VACC er forskjellig fra det de fleste av dere kjenner fra VACCN (se SCA Forum for detaljer)

- På SCA Forumet ligger også et dokument for nedlasting som går på "S and SS requirements"; her vil dere finne detaljer på krav

 

Og, når alt dette er sagt, så er jeg ikke "litt opp i toppen" ""

Kun SCA ATC Instructor ""

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

eg ventar kunn på å få en dato for "eksamineringen" og lurer på kva muligheit eg har til å trene på ENGM uten at Intruktør skal måtte ha falkeblikk på meg`?

 

Så vidt eg veit dekkar eg alle krava for STU til å controllere på capital airport:

Restrictions: Only for Senior Students. Exceptions can be made if a Student meets all of the following conditions:

 

- (s)he has passed the theoretical test for STU+.

- (s)he has an Instructor that has approved the training.

- (s)he does it for training purpose with the goal of taking STU+ and restrictive rating for that capital airport.

- (s)he writes “training in progress” in his/her ATIS.

- (s)he may not man the position during “event time”* without his/her Instructors direct supervision.

Så eg treng bare å sende en mail å spørre om eg er godkjent til trening?

Blir så usikker av heile dette opplegget ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...