Gå til innhold

GAP Starmoen 2004


Jarle Vidtun

Anbefalte innlegg

Siste helgen i juli (tror jeg det er i allefall), kommer det også til å skje store ting, den gangen i Indre Troms, nærmere bestemt Elvenes (midt mellom Bardufoss og Evenes), da det kommer til å bli et fly-in der. Pr. i dag er det 30-40 som har meldt sin interesse for det, men de mest optimistiske snakker om opimot 100 fly (inkludert micro) som kommer dit. Med andre ord en dag det kan være verdt å merke av i kalenderen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal ha noen flytimer flere av disse dagene, så jeg kan ikke være med.

 

Men vår seilflyklubb, OAK vil i vertfall være representert der. Og 23. Mai begynner NM i seilflyging på samme sted, så den helgen blir det nok veldig mye folk, og det er nok mange dyktige seilflypiloter tilstede på dette GAP-treffet.

 

PS: Nå er det visst ca. 100 påmeldte MOTORFLY, og i tillegg kommer altså alle disse seilflygerene, så om jeg hadde hatt tid og råd hadde jeg vært med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett det er flere her fra som kommer... Miss Aitken, Mr. Langvatn for og nevne noen.. flere?

 

Og jeg som trodde jeg hadde klart å holde det skjult! ""

 

Joda, stiller på Starmoen fra 19. - 23. mai. Skal faktisk jobbe også, men vet ikke som hva ennå. Meldte meg visst frivillig i et øyeblikks uoppmerksomhet på samling med NAK'ere i Trondheim.

 

Snakkes på Starmoen alle sammen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det kunne jo vært morsomt og tatt en dagstur bortover på lørdag f.eks. Siden det virker som om noen her er ifra arrangørstaben så spør jeg: er det mulig å komme med en C310, eller vil den ta for mye parkeringsplass til at dere i utgangspunktet ønsker å ha slike fly der ? Og hvordan er muligheten for å få asfaltparkering ? Ikke det at det egentlig burde by på så store problemene å parkere på gress, så lenge man slipper å dytte på den (men det kan man glemme, den er tung nok å dytte på asfalt, vi bruker vanligvis traktor). Men jeg tenker heller litt mere på når jeg skal ut igjen, det blir litt blåst bak den, og flyene står sikkert ganske tett.

 

Jeg skal slepe torsdag og fredag, og det er vel kanskje også på lørdag det skjer mest ? Evt. kunne jeg tatt turen på onsdag, men da er det vel kanskje lite aktivitet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM det blir noen tur med C310 (LN-NPX, som de fleste her sikkert kjenner nå "", er det noen som har lyst til å være med ifra Notodden til Elverum og tilbake ? (evt. en vei)

 

Jeg har i utgangspunktet 4-5 ledige plasser. Vi deler litt på utgiftene i den forstand at dere som er med betaler en sjettedel av utgiftene. Så betaler jeg for mitt eget sete (en sjettedel) + de setene som måtte være ledige.

 

Flytiden er 40 minutter en vei med denne maskinen. Og dagen blir isåfall lørdag 22. mai. Avreise skjer på morran, og hjemreisen skjer på kvelden en gang. Det er selvfølgelig forbehold om været siden jeg regner med at det ikke blir satt opp en midlertidig ILS på elverum ""

 

Prisen for en person er kr 800,- (begge veier, halvparten for en vei)

 

Se bilder av flyet ved å søke på LN-NPX på airpics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr det meste med en eller flere motorer, i mye slags vær ja.

 

Om vi sees på GAP gjenstår nå og se. Mye som skal klaffe, dem skal ha plass der oppe til å parkere meg (uten at jeg blåser vekk resten av flyene når jeg skal gå igjen), været skal være bra, jeg må få med meg noen siden jeg ikke har råd til å betale hele flyleien alene, og sist men ikke minst: jeg må klare å treffe den 8 meter brede stripen der med et fly som er nærmere 4 meter mellom hvert hjul (2 meter på hver side igjen) og lander med en hastighet på rundt 160 km/t ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr det meste med en eller flere motorer, i mye slags vær ja.

 

Om vi sees på GAP gjenstår nå og se. Mye som skal klaffe, dem skal ha plass der oppe til å parkere meg (uten at jeg blåser vekk resten av flyene når jeg skal gå igjen), været skal være bra, jeg må få med meg noen siden jeg ikke har råd til å betale hele flyleien alene, og sist men ikke minst: jeg må klare å treffe den 8 meter brede stripen der med et fly som er nærmere 4 meter mellom hvert hjul (2 meter på hver side igjen) og lander med en hastighet på rundt 160 km/t ""

 

Får vel minne om at LN-FKE er stasjonert der oppe, og den er jo noget større enn C310 "" Den passer vel akkuratt inn på stripa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det var mest ment for å være morsom ""

 

Men ifra spøk til alvor: jeg mener å tro at navajo'en ikke er noe bredere mellom hjula enn 310'n. Det skal dog være usagt ifra min side om den har noe høyere landingshastighet enn 310'n.

 

Men dette kommer jo også ann på hva man er vant til. Jeg husker godt første gangen jeg landet TB10 på Sølenstua (som har 10 meter bred bane). Jeg følte at det var smalt der den gang også. Det spørs vel om jeg får se om jeg tar en treningstur bort til starmoen før GAP en gang og teste banen i fred og ro uten flere tusen som følger med og bare venter på at en eller annen driter seg ut ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...