Gå til innhold

GAP Starmoen 2004


Jarle Vidtun

Anbefalte innlegg

Det spørs vel om jeg får se om jeg tar en treningstur bort til starmoen før GAP en gang og teste banen i fred og ro uten flere tusen som følger med og bare venter på at en eller annen driter seg ut

 

Akkurat det er jeg enig i gitt.. må si jeg har gjort meg noen tanker om å lande der mer fullt fly som er meget kjapp om aksene, nesten overfølsom, masse folk og smal bane.. Er det sidevind er det ikke sikkert jeg tar sjansen engang.. pleier det å være rolige forhold og grei vindrettning der nede? Er det senterline på banen, slik at man kan sikte litt? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håvard: enig med det idet. Gjør man en approach og finner ut at sidevinden er for sterk (og den skal nok ikke være særlig stor før den er for sterk i dette tilfellet) så blir det ingen landing på meg heller. Er bedre å reise tilbake til Notodden evt dra til Gardermoen enn å skli ut av banen der "" Så terskelen for oss som ikke er vant til banen bør ikke være stor for å gå rundt der nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får lande på gresset som seilflyene gjør. Da får dere jo nesten uendelig bredde på banen ""

Uansett bør ikke vind på Elverum være et stort problem. Ingen store hindringer som vil lage noe spesiell turbulens heller.

 

I år kjører jeg bil, så jeg bør vel klare å komme meg til Elverum uansett vindforhold ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarjei, bare og ta seg en tur. som sagt hadde vi en der i fjor også... det blir nok parking på asfalt.. med tanke på blåst osv...

 

Så vil jeg bare si at det er viktig at alle som skal til Starmoen leser den operative info'en som ligger her . Slik at alle vet hvordan den operative delen rundt Starmoen foregår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...