Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stian har jeg møtt deg tidligere en gang? ""

I real world?

Jepp, var det du som var med meg på rund tur engm, et par år siden?

Skrevet
Ja, sikkerhetslanding er nok det rette uttrykket her. Det er ingen problemer å fly med tre motorer (eller to for den del), så her kan ikke nøden ha vært så stor.

Ikke så sikker på det. Leste i dag om en Boeing 747 fra Iran Air som nødlandet i Kina nylig fordi en av de fire motorene konka ut. Den landet så hardt at nesehjulet knakk. Var pilotene nervøse kanskje? ""

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til dette tilfellet, men JA, hvis neshjulet knakk fordi de "bare" landet med tre motorer, så tror jeg nok muligens det er pilotene som har begått en/flere feil...

Skrevet

Det er nok ikke direkte pga. at en motor var ute av drift som var årsaken til at nesehjulet knakk. Men heller de indirekte årsakene som nervøse/stressa piloter, eller pilotene ikke gikk rundt når de burde, men det blir jo bare spekulasjoner.

Om jeg ikke husker feil så skal alle fly kunne fly på en motor

Skrevet

Ja det var i grunnen merkelig med det nesehjulet, for landingen er jo egentlig utført når hovedhjulene er på bakken. Kanskje nesa ble satt ned for raskt, farten var for høy, punktering, eller at hjulet traff et hull på en dårlig kinesisk rullebane ""

Skrevet

Om jeg ikke husker feil så skal alle fly kunne fly på en motor

Nja, det skal vel godt gjøres hvis man kun sitter igjen med en av de ytterste motorene på et fly med fire motorer montert under vingene. Da blir det nok en jevn descend.

CFM

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...