Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det var akkurat et fly som nødlanda på Alta flyplass, et Hercules. hadde mista noen motorer. tøfft var det hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Berg Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Nødlanding? Så du det selv eller? ----------------- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Jau var der nede, men var ikke noe dramatisk, motor 1,2 var borte. men skøy fordet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det var akkurat et fly som nødlanda på Alta flyplass, et Hercules. hadde mista noen motorer. tøfft var det hehe Så tøft da, datt motorene av i vannet eller på bakken da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det var akkurat et fly som nødlanda på Alta flyplass, et Hercules. hadde mista noen motorer. tøfft var det hehe Ja, tøft er vel kanskje ikke rette uttrykket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Et amerikansk Herkules-fly med 25 personer om bord måtte nødlande i Alta torsdag kveld etter at en av flyets fire motorer stanset. Mer i Nettavisen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Stemmer det. var på Tv,en også istè Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Stemmer det. var på Tv,en også istè Tv'en ?? Alta lokalnytt, eller ? -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Tv'en ?? Alta lokalnytt, eller ? d hete NRK Nordland eller for alta sin del NRK Troms? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Nordnytt Alta er i Finnmark vettu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Stian har jeg møtt deg tidligere en gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Nordnytt Alta er i Finnmark vettu jaujau oppi dær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Stian har jeg møtt deg tidligere en gang? I real world? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Pettersen Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Vel, nødlanding og nødlanding, høres litt dramatisk ut.... er ikke uvanlig at Herc'en lander med bare to motorer i gang......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 men det var da en Nødlanding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hvis det skal kalles noe så er det vel en sikkerhetslanding? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Stian har jeg møtt deg tidligere en gang? I real world? Jepp, var det du som var med meg på rund tur engm, et par år siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ja, sikkerhetslanding er nok det rette uttrykket her. Det er ingen problemer å fly med tre motorer (eller to for den del), så her kan ikke nøden ha vært så stor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Stian har jeg møtt deg tidligere en gang? I real world? Jepp, var det du som var med meg på rund tur engm, et par år siden? Nei hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Eriksen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hvor kom denne hercen fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Johansen Bidne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Den var Amerikansk! Den dro 4-5 ganger rundt og slapp ut litt drivstoff her i fjorden før den landet! Det var den Torsken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Erling Olsen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Geir Finstad Jeg blir gjerne med på en rundtur ENGM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Inge Andersen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ja, sikkerhetslanding er nok det rette uttrykket her. Det er ingen problemer å fly med tre motorer (eller to for den del), så her kan ikke nøden ha vært så stor. Ikke så sikker på det. Leste i dag om en Boeing 747 fra Iran Air som nødlandet i Kina nylig fordi en av de fire motorene konka ut. Den landet så hardt at nesehjulet knakk. Var pilotene nervøse kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Nå kjenner ikke jeg til dette tilfellet, men JA, hvis neshjulet knakk fordi de "bare" landet med tre motorer, så tror jeg nok muligens det er pilotene som har begått en/flere feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det er nok ikke direkte pga. at en motor var ute av drift som var årsaken til at nesehjulet knakk. Men heller de indirekte årsakene som nervøse/stressa piloter, eller pilotene ikke gikk rundt når de burde, men det blir jo bare spekulasjoner. Om jeg ikke husker feil så skal alle fly kunne fly på en motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det går fint å lande en 747 men en defekt motor, jeg har landet (sittet på naturligvis) en Dash8-100 ned en motor og det gikk fint det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Inge Andersen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ja det var i grunnen merkelig med det nesehjulet, for landingen er jo egentlig utført når hovedhjulene er på bakken. Kanskje nesa ble satt ned for raskt, farten var for høy, punktering, eller at hjulet traff et hull på en dårlig kinesisk rullebane Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Om jeg ikke husker feil så skal alle fly kunne fly på en motor Nja, det skal vel godt gjøres hvis man kun sitter igjen med en av de ytterste motorene på et fly med fire motorer montert under vingene. Da blir det nok en jevn descend. CFM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Da blir det nok en jevn descend. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.