Gå til innhold

Bilder av Lakselv, Alta og Kirkenes


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

Hej Aleksander!

 

Jag gjorde ett snabbt sök blan mina bilder och fann några fina på Kirkenes och Bardufoss... Jag har massor på Tromsö om du vill ha! ""

 

Bardufoss. Visual Approach RWY 11 över andsvannet:

http://home.online.no/~s-joetol/artimages/CLTW000029.JPG

 

Kirkenes overhead:

http://home.online.no/~s-joetol/artimages/CLTW000023.JPG

 

Kirkenes final:

http://home.online.no/~s-joetol/artimages/CLTW000031.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Aleksander!

 

Jag gjorde ett snabbt sök blan mina bilder och fann några fina på Kirkenes och Bardufoss... Jag har massor på Tromsö om du vill ha! ""

 

Bardufoss. Visual Approach RWY 11 över andsvannet:

http://home.online.no/~s-joetol/artimages/CLTW000029.JPG

 

Kirkenes overhead:

http://home.online.no/~s-joetol/artimages/CLTW000023.JPG

 

Kirkenes final:

http://home.online.no/~s-joetol/artimages/CLTW000031.JPG

 

Ja, kjempe flotte bilder! Er også veldig interessert i dine Tromsø-bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er veldig interessert i Nord-Norge nå til dags, og lurer fælt på hvordan Lakselv, Kirkenes og (spesielt)Alta ser ut. Har vært på de fleste andre norske flyplasser, men disse har jeg aldri vært borti. Noen?

 

 

Nei, jasså så du er ikke så bereist at du har vært i Alta ennå, nei.

 

Nei, da kan jeg si deg at Alta er veldig fint når du bor utenfor Oslo, og har familie i Honningsvåg, for det er mye billigere å fly dit, men ellers er Alta et høl, og de har et rævva fotballag (Er Godset-gutt) """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er veldig interessert i Nord-Norge nå til dags, og lurer fælt på hvordan Lakselv, Kirkenes og (spesielt)Alta ser ut. Har vært på de fleste andre norske flyplasser, men disse har jeg aldri vært borti. Noen?

 

 

Nei, jasså så du er ikke så bereist at du har vært i Alta ennå, nei.

 

Nei, da kan jeg si deg at Alta er veldig fint når du bor utenfor Oslo, og har familie i Honningsvåg, for det er mye billigere å fly dit, men ellers er Alta et høl, og de har et rævva fotballag (Er Godset-gutt) """"""

 

Kjekt å vite. Men det jeg tenkte på var hvordan flyplassene var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej! Sorry för sent svar!

 

Jag ska lasta upp några fina TOS bilder...

 

Nej, jag har inga planer på en websida med flygbilder. Men om någon vill ha bilder till sin sida så ska de få!

 

/Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er veldig interessert i Nord-Norge nå til dags, og lurer fælt på hvordan Lakselv, Kirkenes og (spesielt)Alta ser ut. Har vært på de fleste andre norske flyplasser, men disse har jeg aldri vært borti. Noen?

 

 

Nei, jasså så du er ikke så bereist at du har vært i Alta ennå, nei.

 

Nei, da kan jeg si deg at Alta er veldig fint når du bor utenfor Oslo, og har familie i Honningsvåg, for det er mye billigere å fly dit, men ellers er Alta et høl, og de har et rævva fotballag (Er Godset-gutt) """"""

 

Kjekt å vite. Men det jeg tenkte på var hvordan flyplassene var.

 

Ja, de er rævva de og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi fått nye banedesignatorer? [sensurert], ingen forteller meg noe som helst!

 

Det är 10 och 28 nu ja..?

 

Det var 11 och 29 på den "gamla goda tiden". ""

 

/Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ellers er Alta et høl, og de har et rævva fotballag

 

Du har tydeligvis ikke vært så ofte i Alta..Du tar feil når du sier at Alta er et høl(selvfølgelig subjektivt, men likevel. Skjønner ikke hvordan du kan påstå det), men har vel rett når du sier at Alta har det ræva fotballag. Vent til de er i 2.divisjon, da blomstrer det igjen.

 

Tilbake til din uttalelse om Alta; hvordan kan du si at det er et høl? Du som bor i Oslo synes nok byen er meget liten og den er jo det. For deg som er vant til å bo i en storby er det nok store forandringer når du er i Alta.

Selv om tilgjengeligheten i Alta ikke er så stor, så er det likevel en fin by. Liten, men fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ellers er Alta et høl, og de har et rævva fotballag

 

Du har tydeligvis ikke vært så ofte i Alta..Du tar feil når du sier at Alta er et høl(selvfølgelig subjektivt, men likevel. Skjønner ikke hvordan du kan påstå det), men har vel rett når du sier at Alta har det ræva fotballag. Vent til de er i 2.divisjon, da blomstrer det igjen.

 

Tilbake til din uttalelse om Alta; hvordan kan du si at det er et høl? Du som bor i Oslo synes nok byen er meget liten og den er jo det. For deg som er vant til å bo i en storby er det nok store forandringer når du er i Alta.

Selv om tilgjengeligheten i Alta ikke er så stor, så er det likevel en fin by. Liten, men fin!

 

Nei, hvis du liker Alta, så er det sikkert en fin by.

Men du har helt rett, jeg har ikke vært der så ofte, så jo, jeg beveger meg på syltynn is, og er i ferd med å tråkke igjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som kjøpte den cdromen som kom ut for noen år siden med approacher mot de fleste norske flyplasser? Lurer på om det ikke var flymuseet eller luftfartsverket som solgte den.

 

Thomas.

 

Jeg har den - det var flymuseet i bodø som solgte den. Men den var full av feil, innflyvningen til Ørsta var fra Sogndal osv ""

 

Gjorde museet oppmerksom, men om det ble utgitt en versjon 2 vet jeg ikke.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon, så du vil ikke anbefale den cdrom'en?

 

Har du forresten vært innom denne siten : http://www.atcbox.com

 

?

 

Masse bra cockpitvidoer der. Man må registrere seg men det er verdt det. Sjekk spesielt videoene som Didimon har lagt ut. Han er tydeligvis 737-pilot og filmer ved å sette videokameraet sitt i vinduet når de flyr approach og landing. Det er en morsom video der hvor de lander på en ganske så kort stripe m/ autobrake max. Kameraet blir slengt kontant opp og bakover ""

 

Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon, så du vil ikke anbefale den cdrom'en?

 

Altså.. positivt med plata:

 

- Omtrent samtlige norske innflygninger (landskap, ikke instrumenter o.l)

- Nyttig info om plassene

 

Negativt:

- Dårlig grensesnitt

- Utrolig irriterende "kommentator" som IKKE kan skrues av

 

Men den kosta vel bare en drøy hundrings. Vil vel egentlig anbefale dem. Artig og se hvordan lufthavnene i det langstrakte land ser ut in real life. Filmene er for det meste tatt opp fra luftfartsverkets tildigere kalibreringsfly; Dash-8 LN-ILS.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...