Gå til innhold

Nordmenn svikter VATSIM!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Da synes jeg at grensen var nådd, det er alt forlite piloter som flyr i Norgesregionen på VATSIM!

Dette synes jeg egentlig er skammelig, og har overhodet ingen forståelse hvorfor ting skal være slik ting har blitt?

Personlig har jeg "flyktet" fra Norge pga. lite deltakelse fra piloter og flygeledere i det Norske luftrom.

Jeg er klar over at "den ene er avhengig av den andre" for at det skal bli godt med trafikk, men da må en av partene se til å logge seg på!

Nå trafikkerer jeg Sør-Europa og opererer i hovedsak fra England på grunn av denne labre aktiviteten!

Jeg ber derfor at folk forteller hva som gjøre at akkurat de ikke flyr!

Detter gjelder selvfølgelig ikke i hovedsak alle piloter som er medlem av VATSIM, for det er både ATC og piloter som er svært aktive!

 

Min mening er at det skulle vært litt flere "aktiviteter" innenfor den Norske divisjonen av VATSIM, flere fly-in o.l..

Noen som har meninger, kom med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg prøvd meg litt, men dataen klikket hele tiden.

 

ATC'en er jo kongebra, jeg kan jo bruke FMC fullt ut, med Holdings, SID, STAR og be om rullebaner og slikt.

 

Det at dataen klikker, og ISDN, gjorde at jeg gav opp rimelig kjapt...

 

(også var det ganske kjipt å lande på ENGM pga tåken! "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så rart når sb er fullt av bugs!! Den kræsjer pcen til folk...

Beklager mine skrive feil altså siden jeg egentlig ikke kommer fra Norge.

 

Ser ikke noen skrivefeil jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..Det er jo ingenting some er som å fly på Vatsim. Her må en ta hensyn til mange flere ting, enn bare deg selv og ditt eget fly. Og så er det jo lærerikt i tillegg.

Jeg skulle gjerne ha flydd mere i Norge, men siden jeg flyr for British Airways Virtual så blir det ikke så mye av det.

Mine favoritt-distanser er nok EGLL-EHAM og VHHH-RCTP..

Så sorry Ivar..jeg vet at du og mange andre gjør en flott jobb, og forstår at det er irriterende å ikke få nok piloter...men med det VA'et jeg flyr for så blir det ikke mulig for meg å "besøke" dere...

 

Hva med å arrangere flere flyins?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det vil være så veldig mye mer utover sommeren... da er det pent vær og folk reiser på ferie...

du får komme tilbake til norge til høsten da vettu.

Hehe, kommer vel tilbake på slutten av sommeren tenker jeg.

Blir vel noen snarturer innom når jeg flyr på mine chaterturer eller turer til London skal dere se..

Jeg har iallefall ikke sviktet dere helt. ""

 

ATC i Fs er mye bedere

Hehe, du må nesten være litt syk man, ikke for å sette ut fordommer, men ATC'en i FS har ikke peiling for å si det mildt.

Tørr ikke stole på han til fem flate øre!

NEVER again!

 

Vel..Det er jo ingenting some er som å fly på Vatsim. Her må en ta hensyn til mange flere ting, enn bare deg selv og ditt eget fly. Og så er det jo lærerikt i tillegg.

Jeg skulle gjerne ha flydd mere i Norge, men siden jeg flyr for British Airways Virtual så blir det ikke så mye av det.

Mine favoritt-distanser er nok EGLL-EHAM og VHHH-RCTP..

Så sorry Ivar..jeg vet at du og mange andre gjør en flott jobb, og forstår at det er irriterende å ikke få nok piloter...men med det VA'et jeg flyr for så blir det ikke mulig for meg å "besøke" dere...

 

Hva med å arrangere flere flyins?

Vel, jeg ser jo egentlig ikke problemet, BAW har jo flygninger til Oslo, minst!

Men, kanskje vi møtes over Europa en gang da vet du!

Og når det kommer til det med flere fly-in så synes jeg at VATSIM skal basere seg på "groupflights", iallefall i en periode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATC i Fs er mye bedere

 

Du kødder nå ?

 

Jeg gjorde det "" Ville bare se ossen noen reagerte her. Men som sagt, håper det blir bedere i Fs2004. ""

Ops!

Hehe, beklager..

Kanskje jeg skal begynne å lese gjennom svarene før jeg svarer på evt. "tiltaler" om man får kalle det, det..

Men det er bra du har vettet, og du fikk jo også se hvordan jeg reagerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så rart når sb er fullt av bugs!! Den kræsjer pcen til folk...

Beklager mine skrive feil altså siden jeg egentlig ikke kommer fra Norge.

 

Ser ikke noen skrivefeil jeg...

Vel, for å være en djevel så får jeg rette opp krasjer og PC'en .....

Neida, just kidding..

Får vel masse pepper jeg når, selv har jeg dyseleksi (får håpe jeg skrev det rett iallefall!) så jeg burde egentlig ikke rette på andres feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også notert meg at det er lite trafikk, både piloter og ATC i Norge for tiden. Det er sikkert mange årsaker til det. Sommeren står for døren og det er vel ikke tiden for den helt store aktiviteten nå. Kan godt forstå at det kan være kjedlig å sitte pålogget som ATC uten å få noe særlig trafikk, eller at det kan være kjedelig å fly i Norge uten ATC. Det er en ond sirkel hvor den ene er avhengig av den andre. Nå skal det sies at det har vært ATC online en god del kvelder uten at trafikken har vært overveldende, så jeg tror ikke vi skal legge skylden på noen enkelte grupper her. Poenget er: Det er andre flyplasser en ENGM å fly fra/til.

Det går å ta seg en tur når man ser det er ATC online om man vil.

 

Når det gjelder flyin så blir det nok ikke arrangert noen før i august/september i Norge.

 

Men et annet forslag:

Hva med å lage en vaktliste for ATC, hvor man blir satt opp på ATC-vakt en kveld. Hadde det vært noe??

 

Ha en god sommer alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er: Det er andre flyplasser en ENGM å fly fra/til.

 

Men et annet forslag:

Hva med å lage en vaktliste for ATC, hvor man blir satt opp på ATC-vakt en kveld. Hadde det vært noe??

Hehe, for å svare på det første argumentet, så er det derfor jeg har gjort Heathrow til min nye "operasjonelle" flyplass, for der er ATC servicen god, ikke at jeg mener at den er dårlig i Norge, men servicen er oftere på Heathrow.

 

Nå, for å svare på det andre argumentet, så synes jeg vaktlister var en kjempegod idè!

Det er vel flere som stiller seg opp i mot dette fordi det kan virke som de blir "tvingt" til å ta annsvar om de skriver seg på.

Personlig så er jeg 100% med på den!

 

Hehe, for å gå litt off topic (folkens, denne er generellt til VATSIM administratorene i Norge) så har jeg ennå ikke fått noe svar på min oppgradering til STU2.

Det er vel godt over 1 mnd siden jeg sendte søknaden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke for jeg synes det er kjedlig pluss at sqækboxen crasher fs'en min

 

Det heter squawkbox og det er ikke kjedelig. Synes det er mer kjedelig med offline flyging, men kanskje man er redd for å drite seg ut når man flyr online ? Tror nok at det er grunnen til at så få flyr online, da det krever svært mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr for British airways virtual, og flyr veldig mye rundt i europa. Og jeg drar ofte til Norge, når det er ATC der...men det frister ikke noe voldsomt å dra dit når det nesten ikke noe trafikk....

 

 

Dere skylder på det er sommer. Det er sommer også over resten over europa, men det er da mye trafikk der også.....bare et lite tankemoment...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser jo egentlig ikke problemet, BAW har jo flygninger til Oslo, minst!

 

Og til Stavanger (fra EGSS) ""

Og nå kan vi fly Sun Air sine ruter (ENGM-ESGG, ENGM-EKBI +++++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å sitte ATC så mye som mulig jeg "" For en stundt siden hadde jeg sittet en god del på natten og morgnen, "" ja faktisk! Var en kveld jeg hadde sittet så lenge uten søvn at når jeg logget på dagen etter klarte jeg å gi feil rwy for dep... Da var jeg sliten ""

 

Når jeg starter opp ServInfo og ser Sverige har mye trafikk, så er det merkelig at ingen gidder å fly til Norge.. Hva kan dette komme av?

 

Vi i VACCN som har så mange atc'er er det ca 20% som er aktive... og til dere som har bredbånd adsl etc.. skaff dere sb og kom dere online. Ikke vær redd for å prøve det ut. Hvis du føler at du ikke "fixer" alt så har VACCN egne treningskvelder hvor dere kan lære bruk av voice kommunikasjon, navigering, regler, ruteplanlegning, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Min siste flight innenriks i Norge på Vatsim er lenge lenge siden. Jeg har flytta basen min fra ENGM til EDDF og EHAM. Der er det iallefall ATC og trafikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATC i Fs er mye bedere

 

Du kødder nå ?

 

Jeg gjorde det "" Ville bare se ossen noen reagerte her. Men som sagt, håper det blir bedere i Fs2004. ""

Ops!

Hehe, beklager..

Kanskje jeg skal begynne å lese gjennom svarene før jeg svarer på evt. "tiltaler" om man får kalle det, det..

Men det er bra du har vettet, og du fikk jo også se hvordan jeg reagerte..

 

Ja, det gjorde jeg! Ja, det er alltid lurt å lese igjennom før du tar en besvarelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke for jeg synes det er kjedlig pluss at sqækboxen crasher fs'en min

 

Det heter squawkbox og det er ikke kjedelig. Synes det er mer kjedelig med offline flyging, men kanskje man er redd for å drite seg ut når man flyr online ? Tror nok at det er grunnen til at så få flyr online, da det krever svært mye.

 

Jeg synes du skal respektere at ikke alle ønsker å fly online like mye som deg eller ingenting!

Det må jo være opp tilvær enkelt å velge om man vil fly online.

PS: Jeg HAR flydd online, å jeg synes det var kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...