Kay Sindre Skrevet 17. april 2003 Skrevet 17. april 2003 Bare av ren intresse og beundring så lurer jeg på hva slags ord dere piloter vil bruke til å beskrive det å fly?(bare ett ord) Siter
Gjest Skrevet 17. april 2003 Skrevet 17. april 2003 "sensuelt og intimt" ups.. Det var 3 ord.. Jaja Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 Nja... drømmende romantisk, i svevende åndedrag av en oppblåst ballong (Ojsann, kom visst ut av tellinga... ) Siter
Dag Johnsen Skrevet 20. april 2003 Skrevet 20. april 2003 Hva med fullførelse eller prestasjon...? Når du har jobbet med en 5-6 timers flight plan, inkludert studie av vind og vær på ruten, treffer check punktene, regner ut nye check punkter og nye ETA når ATC gir deg re-route, regner ut ny fuel burn med reserver og lander etter planleggingen... da har jeg en følelse av prestasjon...? OK litt "carried away here"... Dag Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 20. april 2003 Skrevet 20. april 2003 Føler at man er mestrer det,det er en god følelse. Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 20. april 2003 Skrevet 20. april 2003 B.I.S skjønner visst ikke hva ordet Herlig betyr Siter
Jarle Vidtun Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Hva med fullførelse eller prestasjon...? Når du har jobbet med en 5-6 timers flight plan, inkludert studie av vind og vær på ruten, treffer check punktene, regner ut nye check punkter og nye ETA når ATC gir deg re-route, regner ut ny fuel burn med reserver og lander etter planleggingen... da har jeg en følelse av prestasjon...? OK litt "carried away here"... Dag Sant det Dag! Når jeg fløy en NAV tur til Skien i fjor høst så var det en del planlegging osv! Da var det deilig og komme frem i tide og at du ser at du får det til.. btw: skal ut og fly RL i dag... PA28-140 Fortsatt god påske! Siter
Bjørn Idar Setseng Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 B.I.S skjønner visst ikke hva ordet Herlig betyr Nei, bare lurte siden denne diskusjonen heter "hva mener dere piloter?". Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Les over en gang til,så skjønner du. Siter
Jo-Arne Kristoffersen Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Verdens beste NYTELSE !... (mmmmm.....) Oi!... Ble litt mange ord, gitt. Siter
Bjørn Idar Setseng Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Les over en gang til,så skjønner du. Skjønner hva? Det er vel ingen andre enn de som har vært i en cockpit som vet hvordan det er å fly.... Siter
Dag Johnsen Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Heisann Jarle... btw: skal ut og fly RL i dag... PA28-140 .. hvordan gikk turen? Jeg har mest C-152, -172 og -210 timer... B737, B777 og DC10 sim teller jeg ikke som "real" flying selv om de nye simulatorene er utrolig realistiske... ...men jeg fikk fly en V-tail Bonanza for en uke siden... Det var et stabilt og solid fly og jeg skal prøve å få en utsjekk på Piper Archer i de neste ukene... Keep your airspeed up... Dag Siter
Helge Bø Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Verdens beste NYTELSE !... (mmmmm.....) Oi!... Ble litt mange ord, gitt. Å fly? Vel... Da er nok Jo-Arne fortsatt jomfru Men du kan jo slå to fluer i ett smekk...join the High Milage Club Siter
Joacim P. Arnestad Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 B.I.S skjønner visst ikke hva ordet Herlig betyr Nei, bare lurte siden denne diskusjonen heter "hva mener dere piloter?". Det er ikke alltid du kan forstå hva en diskusjon handler om fra topic navnet, du må lese det første innlegge også. Og ut i fra hva du skriver her, virker det ikke det som noe du har gjort..... Siter
Jarle Vidtun Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Heisann Dag, Det gikk veldig bra! Jeg har ikke vært i luften siden Januar så jeg hadde en del rust... Men kom meg etter noen min. i luften SÅ nå mangler jeg bare 40hrs til jeg er ferdig med PPL... Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Nettopp Joacim. LES før du svarer. Siter
Bjørn Idar Setseng Skrevet 23. april 2003 Skrevet 23. april 2003 Bare av ren intresse og beundring så lurer jeg på hva slags ord dere piloter vil bruke til å beskrive det å fly?(bare ett ord) Her står det man skal svare på, og så vidt jeg vet er vel ikke Gunbjørn pilot (vært oppe i et fly en gang eller noe sånt), de andre kan jeg ikke uttale meg om. Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 23. april 2003 Skrevet 23. april 2003 Har du aldri sittet på et fly du da? Eller fløyet fs? Det er det er snakk om Tror ikke du helt har skjønt dette jeg... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.