Gå til innhold

SID/Star til Pro Controller!


Hans Olav Sørensen

Anbefalte innlegg

Hans Olav, der finnes ingen måte å oppdatere en sector fil på hvis du tenker på en normal "update".

Man skal gå ind i selve sector filen og så selv lave/endre det som skal laves/endres.

 

"By the way" faste IVAO ATC'er har selvfølge altid oppdaterte sectorfile som passer til siste nye AIP (siste er 16.05.2002)så piloterne for den rette service. "[smil]"

 

Av nogen grunner som skete for en stund tilbake kan jeg ikke gjøre disse korrekte sector filer offentlige, så i må nok selv igang med å mekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å endre kun navnene på de enkelte SID og STAR er fort gjort og ingen problem å få ferdig før 9. juni.

Det som vil være mer tidkrevende er der hvor det er kommet til nye SID og STAR, dette vil ta litt tid å lage.

Jeg tar i alle fall å setter i gang med å endre navnene allerede i kveld og konsentrerer meg om Norge i første omgang.

 

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Jeg mener da at visst kun navnene blir endret, så kan det jo nærmest være farlig, fordet at de som sitter som ATC'er ikke hvet hvor rutene går. Men jeg forstår selvfølgelig hvorfor det er bedre enn ingenting

Tror nok ATC har litt peiling på hvor de sender flyene "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB.

 

Det er kun Norway south/north sectorene det er noe vits å korriger Sid/Star på, da app sector-filene normalt ikke dekker så langt.

 

Så er det i tillegg endret en del navn/possisjon på NBD/VOR og FIX som f.eks SOROX og SOXUS, disse må også endres i sct. fila, det er ikke bare å endre Sid/Star, da disse i enkelte tilfeller er blitt flyttet i forhold til tidligere ruter.

Tror de trenger en total gjennomgang, i forhold til AIP, dette er noe jeg kan gjøre, men har ikke tid akkurat no.

 

Sammtidig vil jeg påpeke at jeg har korrigert GND/TWR/APP filene til Bodø, Bergen og Sola, de er nå sendt til Jan R. Rød for sjekk, og vil bli lastet opp til FSN og VACC-N om ikke altfor lenge.

 

Har tenkt å begynne på Norway_south_sct. og korrigere den i forhold til AIP/FS2002, men det blir ikke før etter ferien "[blink]"

 

Reiser to uker til syden på tirsdag "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lovet en gang Roar (Sandøy) at jeg skulle prøve å få laget en oppdatering sektorfilene for Norge (North/South). Selv om dette begynner å bli en god stund siden har jeg fremdeles tenkt å prøve å holde løftet mitt. Det er imidlertid temmelig mye som må oppdateres siden AMDT33, så det kan fort ta litt tid. Men det vil så klart gå fortere hvis flere er med på jobben... "[smil]"

 

-Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til Arild.

Tror du har misforstått litt av dette.

Når vi endrer navn på en SID eller STAR, så er det i sectorfilen som ATC bruker i Pro Controller endringen vil vises. Dette vil bety at den enkelte benevnelse blir i samsvar med den siste AIP som foreligger pr. 16.05.02.

Så hvis du holder deg oppdatert på de siste kartene når du flyr online, så vil du og ATC ha samme benevnelsen.

 

Så til det som Mark nevner.

Vi vil i første omgang konsentrere oss om Norway_North og South.

Er klar over de enkelte endringer som er gjort på en del flyplasser blandt annet Bergen og Sola hvor det er kommet noen nye ruter, og vil selvfølgelig ta hensyn til dette.

I første omgang konsentrerer vi oss om å få ferdig en fil til bruk 9.juni basert på AIP pr. 16.05.

Deretter går vi løs på AIP som kommer i Juli.

 

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår det. Det jeg mener er jo at SID/STAR rutene også vises på sectorfilen, og når disse går feil, men heter det rette, da er det ikke sikkert at controlleren er obs på at det er gamle ruter.

 

Når vi først er i gang, så savner jeg en del FIX'es i Stavanger Fir som blir brukt i SID/STAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende mine sectorfiler - dere er fri til å bruke de som basis for nye, og jeg hjelper gjerne til med assistanse på den tekniske biten hva gjelder sectorfilene. Har dessverre mindre tid nå til å gjøre slikt.. og dere må gjerne overta jobben.

 

Eneste kravet jeg stiller isåmåte, er at sectorfilen forblir fritt tilgjengelige, at jeg blir kreditert en eller annen plass i filen, og at den ikke blir lastet opp på noen IVAO affilerte sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette litt rundt på nettet og ser at det er kommet et program som forenkler editering av sector filer.

 

Har akkurat lastet det ned så jeg har ikke fått prøvd det enda.

 

Link: http://www.promfd.com/sector.htm

 

PS: det ser meget lett ut og fikse på sid/star der.

 

[ 30-05-2002, 12:04: Endret av: Andreas F. Tollefsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdatert AMDT33 til AMDT0102 med blant annet RNAV STAR og SID på Sola og Flesland (Karmøy og tro?). Siden jeg ikke har laget sectorfila originalt, så kan jeg ikke legge den ut. Men - dersom det er ønskelig så kan jeg sende "mine" SID og STAR til f.eks Roar Sandøy for derfra å legges inn i en ny sectorfil.

 

Ha en god dag?

 

Eivind

Spirit 75 / TFN75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har vært uten internett-tilkobling 2 dager så har jeg mekka litt på sectorfila for Sør-Norge. Skal bare finpusse litt og får Roar til å lese korrektur så er den klar. Er det noen av dere som har noe som skal med i denne så send dette til meg så skal jeg implemetere det inn i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...