Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 03. jan. 2022 i alle områder
-
11 points
-
3 points
-
2 points
-
2 points
-
INFO fra Aerosoft nå: Release is set for Jan 19th at €29.95 (plus VAT when applicable).2 points
-
Beklager tonen, får skylde på en vond fot igår kveld 😋. Men synes nok fortsatt at Sola burde vært med, ellers godt jobba 👍 Den nye ENGM bør vel også med? https://flightsim.to/file/25434/oslo-gardermoen-airport-engm2 points
-
Mine tips: Treefix for det området du skal fly (finnes både for nordvest, nord-norge etc) Flyplasser for avgang og landing, med evt. tilleggspakker som den flyplassen anbefaler Scenery for avgang og landing om det finnes - noen har også 3D scenery, som f.eks. Ålesund, og kan være artig å ha med. Også scenery underveis om du flyr lavt, f.eks. broer2 points
-
Jeg tror det er bare fordi du er fersk og ikke klarer å holde konstant høyde og dermed ligger og går opp og ned i høyde hele tiden. Det kommer seg med litt trening. I tillegg så ligger du så lavt på hastighet at luftmotstanden som vingene produserer når dem må generere såpass mye løft gjør at du må trenge ganske så mye gasspådrag for å øke hastigheten. Når du da ligger nær stall grensen i 6-7000 fot og attpåtil stiger i høyde så har du ikke sjans å øke hastigheten. Du må ned med nesa, fult turtall og holde konstant høyde for å øke hastigheten. Spesielt i den høyden der hvor både motor og propell mister effekt. Om du følger det jeg skrev tidligere om å holde 65-70 knop konstant under oppstigning så vil problemene dine være løst. Er samme prinsippet som med bil når du kjører i kuvert terreng der det brått går oppover for så å gå nedover. Da må du justere gassen for å holde fartsgrensen. Samme prinsippet på fly. For å holde de hastighetene som er spesifisert på flytypen så må du holde konstant høyde. Når du kjører bil og plutselig kommer til en motbakke, så vil du miste hastighet på bilen om du ikke gir på mer gass. Enkelt forklart på småfly så er det sånn at idet du flater ut flyet på høyden du skal holde så lar du flyet bygge opp fart til du når cruise hastighet før du setter cruise turtall på motoren. Deretter rører du ikke throttle mer før du starter nedstigning. Sånn, det var litt grunnleggende flygeteori som forhåpentligvis hjelper deg litt på vei2 points
-
https://secure.simmarket.com/indiafoxtecho-f-35-lightning-ii-msfs.phtml?fbclid=IwAR09UwDxKZpaRfE6CSLJYbiq-CU9-dEy08t9YJzlwS0U0scXpnINn-TkXNY1 point
-
1 point
-
Skal være tilbake nå..... UPDATE - Live Weather Issue - A server side fix has been deployed – You should now be able to experience MSFS using the Live Weather feature.1 point
-
1 point
-
Det har absolutt virket, og det temmelig bra. Langt på vei så har default live vær fungert bedre enn i andre simulatorer. Kjipt at det går i stykker, det var jo noe surr med temperaturer over 20 - 25000 fot i november. Det gikk over da, først ble man jo forespeilet at dette ikke ville løses før ved neste SU.1 point
-
1 point
-
Det er godkjent grunn 😁Skal legge til nye OSL som et alternativ!1 point
-
Ja, MSFS i standardversjon (Nordic scenery) er såpass bra på VFR-siden at det ikke behøves så mye annet enn det jeg skrev over. Jeg bruker å si at nå har jeg fått og prøvd MSFS, så nå kan jeg dø lykkelig1 point
-
Blir fort en liten kombinasjon, men først og fremst i begynnelsen så blir det nok litt low and slow for å se meg litt rundt. Dag, var vel noe sånt jeg tenkte meg selv også, takker1 point
-
Per the banner at the top of the forum, we are aware of the ongoing issues with Live Weather. We will provide an update when we have more information to share. Thanks, MSFS Team1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Lista mister sin verdi for min del, når Sola mangler og ORBX Sandane oppføres i stedet for Augustin Winther sin eminente versjon. Lista og Vardø mangler også.1 point
-
208 +/- magnetisk variasjon samt korreksjon for kompassfeil. Men om du flyr på et gitt track til Røst ved hjelp av VOR så vil du ikke automatisk komme rett på bane 20. Det kommer alt an på track du flyr samt hvor VOR er plassert på Røst. I virkeligheten så flyr man aldri rett på rullebanen, men blir klarert inn via VFR punkter der man må rapportere inn posisjon og høyde. Deretter blir man klarert inn til aktiv bane. Noen ganger må man inn i traffic pattern om man skal lande på motsatt rullebane f.eks. Dvs. at du f.eks entrer downwind, base og så final. Så får du landingsklarering en gang etter å ha etablert deg på downwind. For instrumentflyging så er det helt andre prosedyrer.1 point
-
Det ante meg siden du har amazon i Bergensområdet. Har vært innom Leon F og sett på volierene hans, ja Var mye ute med sele, etterhvert også friflyging. Drev også en nettbutikk for papegøyer i noen år.1 point
-
1 point
-
Personlig synes jeg det har blitt for mye fokus eyecandy om dagen. Vi bruker jo timesvis for å modellere interiør til minste detalj.. Men det er jo det som blir hypet og selger bra. Selv synes jeg det viktigste er performance, og at ting som taxebaner og f.eks ILS approacher stemmer med virkeligheten og charts.1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00