Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 03. jan. 2022 i alle områder

  1. Ville folket akseptert en enkel modell med kun flyside?
    11 points
  2. For oss Nora fra, håper vi på å få et fullverdig EVENES.!
    3 points
  3. ... men det HAR virket de har nok mista fila fra release der alt var OK
    2 points
  4. INFO fra Aerosoft nå: Release is set for Jan 19th at €29.95 (plus VAT when applicable).
    2 points
  5. Beklager tonen, får skylde på en vond fot igår kveld 😋. Men synes nok fortsatt at Sola burde vært med, ellers godt jobba 👍 Den nye ENGM bør vel også med? https://flightsim.to/file/25434/oslo-gardermoen-airport-engm
    2 points
  6. Mine tips: Treefix for det området du skal fly (finnes både for nordvest, nord-norge etc) Flyplasser for avgang og landing, med evt. tilleggspakker som den flyplassen anbefaler Scenery for avgang og landing om det finnes - noen har også 3D scenery, som f.eks. Ålesund, og kan være artig å ha med. Også scenery underveis om du flyr lavt, f.eks. broer
    2 points
  7. Jeg tror det er bare fordi du er fersk og ikke klarer å holde konstant høyde og dermed ligger og går opp og ned i høyde hele tiden. Det kommer seg med litt trening. I tillegg så ligger du så lavt på hastighet at luftmotstanden som vingene produserer når dem må generere såpass mye løft gjør at du må trenge ganske så mye gasspådrag for å øke hastigheten. Når du da ligger nær stall grensen i 6-7000 fot og attpåtil stiger i høyde så har du ikke sjans å øke hastigheten. Du må ned med nesa, fult turtall og holde konstant høyde for å øke hastigheten. Spesielt i den høyden der hvor både motor og propell mister effekt. Om du følger det jeg skrev tidligere om å holde 65-70 knop konstant under oppstigning så vil problemene dine være løst. Er samme prinsippet som med bil når du kjører i kuvert terreng der det brått går oppover for så å gå nedover. Da må du justere gassen for å holde fartsgrensen. Samme prinsippet på fly. For å holde de hastighetene som er spesifisert på flytypen så må du holde konstant høyde. Når du kjører bil og plutselig kommer til en motbakke, så vil du miste hastighet på bilen om du ikke gir på mer gass. Enkelt forklart på småfly så er det sånn at idet du flater ut flyet på høyden du skal holde så lar du flyet bygge opp fart til du når cruise hastighet før du setter cruise turtall på motoren. Deretter rører du ikke throttle mer før du starter nedstigning. Sånn, det var litt grunnleggende flygeteori som forhåpentligvis hjelper deg litt på vei
    2 points
  8. https://secure.simmarket.com/indiafoxtecho-f-35-lightning-ii-msfs.phtml?fbclid=IwAR09UwDxKZpaRfE6CSLJYbiq-CU9-dEy08t9YJzlwS0U0scXpnINn-TkXNY
    1 point
  9. Remap Throttle til "Throttle 1 Axis" og huk av for Reverse Axis så virker det igjen.
    1 point
  10. Skal være tilbake nå..... UPDATE - Live Weather Issue - A server side fix has been deployed – You should now be able to experience MSFS using the Live Weather feature.
    1 point
  11. Ja, nymalt og klar for Evenes 👍
    1 point
  12. Det har absolutt virket, og det temmelig bra. Langt på vei så har default live vær fungert bedre enn i andre simulatorer. Kjipt at det går i stykker, det var jo noe surr med temperaturer over 20 - 25000 fot i november. Det gikk over da, først ble man jo forespeilet at dette ikke ville løses før ved neste SU.
    1 point
  13. Det er godkjent grunn 😁Skal legge til nye OSL som et alternativ!
    1 point
  14. Ja, MSFS i standardversjon (Nordic scenery) er såpass bra på VFR-siden at det ikke behøves så mye annet enn det jeg skrev over. Jeg bruker å si at nå har jeg fått og prøvd MSFS, så nå kan jeg dø lykkelig
    1 point
  15. Blir fort en liten kombinasjon, men først og fremst i begynnelsen så blir det nok litt low and slow for å se meg litt rundt. Dag, var vel noe sånt jeg tenkte meg selv også, takker
    1 point
  16. Per the banner at the top of the forum, we are aware of the ongoing issues with Live Weather. We will provide an update when we have more information to share. Thanks, MSFS Team
    1 point
  17. https://forums.flightsimulator.com/t/no-live-weather-today-january-1-2022/485660/178
    1 point
  18. Begynner å bli lei av 1013...
    1 point
  19. Stemmer det Nordic må du ha med 😉
    1 point
  20. Mange som klager på det om dagen
    1 point
  21. Lista mister sin verdi for min del, når Sola mangler og ORBX Sandane oppføres i stedet for Augustin Winther sin eminente versjon. Lista og Vardø mangler også.
    1 point
  22. 208 +/- magnetisk variasjon samt korreksjon for kompassfeil. Men om du flyr på et gitt track til Røst ved hjelp av VOR så vil du ikke automatisk komme rett på bane 20. Det kommer alt an på track du flyr samt hvor VOR er plassert på Røst. I virkeligheten så flyr man aldri rett på rullebanen, men blir klarert inn via VFR punkter der man må rapportere inn posisjon og høyde. Deretter blir man klarert inn til aktiv bane. Noen ganger må man inn i traffic pattern om man skal lande på motsatt rullebane f.eks. Dvs. at du f.eks entrer downwind, base og så final. Så får du landingsklarering en gang etter å ha etablert deg på downwind. For instrumentflyging så er det helt andre prosedyrer.
    1 point
  23. Det ante meg siden du har amazon i Bergensområdet. Har vært innom Leon F og sett på volierene hans, ja Var mye ute med sele, etterhvert også friflyging. Drev også en nettbutikk for papegøyer i noen år.
    1 point
  24. Artig at du har hatt papegøyer. Det viste jeg ikke Jeg har en Surinam Amazon papegøye som heter Kiwi og elsker å fly. Hehe.. Jeg sier til han at han må dele luftrommet sammen med meg også Ellers er nok 204 rett som Jan Reidar skriver. At jeg må ta høyde for kompaassfeil og magnetisk variasjon.
    1 point
  25. Personlig synes jeg det har blitt for mye fokus eyecandy om dagen. Vi bruker jo timesvis for å modellere interiør til minste detalj.. Men det er jo det som blir hypet og selger bra. Selv synes jeg det viktigste er performance, og at ting som taxebaner og f.eks ILS approacher stemmer med virkeligheten og charts.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...