Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 02. jan. 2022 i alle områder

  1. Pusler litt med custom jetways. De fungerer, men trenger litt mer arbeid før de er klare.
    8 points
  2. Jeg liker det kartet! Flott å få en oversikt over kvalitetsflyplasser. Jeg tviler på at jeg kommer til å lage ny passasjerterminal til Sola. Det Sola derimot ser ut til å få er custom jetways (70% ferdig), og med de synes jeg at defaultterminalen blir ok nok til at jeg ikke kan forsvare for meg selv å bruke så mye tid på det. Det er en stor bygning som det er vanskelig å finne et godt nok sett med bilder av fra alle sider og Sola har allerede slukt enormt mange timer. Det frister mer å bruke den fritiden på kortbaneflyplasser. Det som kanskje kan være mer aktuelt på Sola er helikopterterminal og hangarer.
    4 points
  3. Interiør bryr meg i grunnen midt bak, om det ikke er i en hangar og jeg kan sette fra meg prop'en der, da kan det godt stå noen stillaser og et par søppelbøtter. Viktig å kjenne seg igjen VFR-messig i bygninger, landskap og gjerne rwy/twy-markings, ellers er det overordnet at alt "flyteknisk" fungerer som det skal. Å kjøre drona innendørs for å se hvilken håndveske ventende passasjerer har, er ikke min greie
    3 points
  4. Åh, det var herlig å få denne chubby fuglen tilbake i X-plane hangaren. LevelUp har tatt Zibo-mod, malt om noen deler, hamret modellen noen hakk rundere og flottere i kantene, fått Daniela (X-planes svar på Hans Zimmer) til å gi flymaskinen et nytt lydspor og vipps så hadde vi 600-900 serien tilbake i X-plane. Etter mye dramatikk, forsinkelser , prøving og feiling, klarte de endlig å komme i mål. Akkurat som Zibo, helt fantastisk. Akkurat som Zibo, helt gratis For de av dere som er som meg, fortsatt bruker alle simulatorer og har dem installert, er dette ikke noe å tenke på en gang. Last ned og nyt det. Får en fantastisk oppgradering! Her fra dagens test rundt alpene.
    3 points
  5. Godt nyttår! Årets første tur gikk fra Tåkeheimen til Molde. Ikke mye å se på Gardemoen, men det ble meget bedre ganske straks. Nydelig vær over fjellet, og på vestlandet. Fin RNAV 07 innflyvning til Åro, i strålende soloppgang! Med så fint vær var det bare å skifte maskin, og ta seg en VFR tur. Og Kodiaken var et selvfølgelig valg. Virkelig en bra start på det nye året!😃 Ser bildene kom litt hulter til bulter pga redigering....
    2 points
  6. Personlig liker jeg både bergensere og papegøyer (har hatt flere av dem, papegøyene altså), så uansett hvem av dem som kommenterer, så blir det nok bra.
    2 points
  7. Personlig synes jeg det har blitt for mye fokus eyecandy om dagen. Vi bruker jo timesvis for å modellere interiør til minste detalj.. Men det er jo det som blir hypet og selger bra. Selv synes jeg det viktigste er performance, og at ting som taxebaner og f.eks ILS approacher stemmer med virkeligheten og charts.
    2 points
  8. VOR er ikke like presist som GPS, men det har ikke noe med korreksjon for magnetisk variasjon og kompassfeil. Det må du uansett når du plotter ut kurs på et kart. Under VFR flyging så bruker man vanligvis ikke navigasjon ala VOR og slikt men flyr visuelt etter kart og kjennemerker i terrenget. Om du skal bruke VOR under VFR flyging så må du i virkeligheten være påpasselig at du ikke flyr inn i kontrollert luftrom uten klarering. Det er fort gjort om du ikke på forhånd har kalkulert ruta på en VFR kart og vet hvem du må kontakte og når. VOR, DME og NDB ligger i all hovedsak under instrumentflyging (IFR) når du skal fly i vær der du ikke ser noe. Det fungerer ganske annerledes enn VFR der du er langt mer friere til å gjøre hva du vil.
    1 point
  9. Virker som at du og jeg har lest samme bok! Bare at du har skjønt det og forklarer som en proff!
    1 point
  10. Artig at du har hatt papegøyer. Det viste jeg ikke Jeg har en Surinam Amazon papegøye som heter Kiwi og elsker å fly. Hehe.. Jeg sier til han at han må dele luftrommet sammen med meg også Ellers er nok 204 rett som Jan Reidar skriver. At jeg må ta høyde for kompaassfeil og magnetisk variasjon.
    1 point
  11. Ah, 210 ja. Da skjønner jeg hva du mener. Du skrev 110 opprinnelig
    1 point
  12. På innflyging til ENRS har jeg nok hatt litt for høy pitch som følge av min lave innflygingshastighet. Dette er en lærdom jeg vil ta til meg ved fremtidige flygninger
    1 point
  13. Motorens rpm skal du ikke tenke så mye på. En Cessna 150 skal kunne holde rundt 82 knop i 10.000 fots høyde på economy cruise og full last. Du bruker f.eks mye mer drivstoff på å fly sakte når du havner på baksiden av drag kurven (som også gir høy pitch) og gjør at flyet trenger adskillig mer motorkraft for å holde seg i lufta. Med andre ord: Holder du deg på riktig side av drag kurven så trenger du mindre motorkraft, bruker mindre bensin og du flyr også fortere. Ligger du på 80-90 knop så ligger du på riktig side av drag kurven sånn enkelt forklart
    1 point
  14. Hei og godt nyttår! Noen bilder fra innflygingen til Oslo. Enkelt og greit P3Dv3, FSWX, ORBX Norge og FSLabs
    1 point
  15. For tiden finnes ingen alternativ til Sola. For oss som bor her, og bruker flyplassen både i virkeligheten og på simulator, framstår den bedre enn før, og det som leveres til andre simulatorer. Kan bare undres at ingen komersielle aktører har gjort noe med denne i alle år.
    1 point
  16. Ja lyden er betydelig forbedret etter at denne betaversjonen ble sluppet, i følge Mathijs Kok fra Aerosoft.: "That twitch stream (not okayed by me btw) has sounds that are months old. I'll ask Twitch to remove the video. I suggest to to wait for the sounds, we still get daily new sounds recorded by pilots who assist us. and we will provide a sound set that is fully modern, so with all 3d placement etc."
    1 point
  17. Ser ut som mod-miljøet samt en god del helt nye folk har omfavnet simulatoren og virkelig slått på creative-mode. Det passeres snart 150 Landmarks og 50 Airports på denne siden, og det aller meste av det ser utrolig bra ut. Ser litt med bekymring på 5000 kataloger i Community-mappa etter hvert 😄 😄 😄
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...