Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 26. aug. 2020 i alle områder
-
ENFY - Fyresdal Jeg fant ut at Fyresdal flyplass ikke var søkbar i FS2020 selv om stripa faktisk er inne i simmen, dog med mye høydefeil. Derfor har jeg brukt litt tid på å lage flyplassen etter beste evne med utgangspunkt i google/bing maps, og brukt default bygninger så godt jeg kan. Har fikset på rullebanehøyde, manglende trær i område, apron og andre diverse ting. Nå skal jeg sette meg ned og se om jeg kan lære meg blender for å bytte ut bygningene etterhvert. Tar gjerne imot tips! Håper det faller i smak Download - Fyresdal8 points
-
Tja, ikke noe nytt der egentlig. 🙂 Feil og mangler er blitt diskutert andre steder i dette forumet. Etter å ha lest gjennom artikkelen ganske fort, slår det meg at han glemmer en vesentlig ting: At dette skal være en plattform for fremtidig utvikling. Så som tidligere utvikler glemmer han også at produktene han var med på å utvikle også hadde vesentlige mangler. Mangler som i stor grad ble utbedret ved et rimelig stort antall add-ons. Så gjenstår det å se hva som kommer av fremtidige patcher. Som meg selv, og sikkert de fleste andre, ble jeg ganske overrasket over nyheten om utgivelse 18. august. Jeg hadde vel egentlig håpet på at den ville komme ut tidligst til jul i år. Så kanskje den hadde hatt godt av en litt lenger beta periode? Jeg har tenkt litt på dette, og har min egen lille konspirasjonsteori. 🙂 Det koster penger å lage dette spillet/simmen. Mye penger. Så kanskje blårussen i Microsoft ville se hvordan den virkelige interessen, ikke hypen, egentlig artet seg? Ville dette produktet forsvare ytterligere investeringer? Hvis jeg husker riktig så klippet Microsoft strengen til sine utviklere når det gjaldt FSX. Business handler i stor grad om kynisme. La oss håpe at salget tilfredstiller kravene til videre utvikling. Så nå velger jeg å vente. Vente på patcher. Dette er i hvertfall jeg vant med. Jeg har ventet på patcher som blir lovet om 2 til 3 uker. Noen som kjenner seg igjen? Så venter jeg på tredjeparts add-ons. Ikke bare venter, men jeg gleder meg faktisk litt. Har noen egentlig opplevd en flysim 100% perfekt ut av boksen? Se på hva Augustin Winther har gjort med Sandane. Kjempebra! Dette er jo noe av hva det dreier seg om, ikke sant? Joda, Interceptor til Amiga, og Fighter pilot på C64. Men da viser jeg jo alderen min, og det er ikke bra. Noen flere også. Bomber tror jeg. Så er det de som fikk V2, 3 4 og så videre etter seg. Til slutt et lite sitat fra artikkelen: "FS2020 is a big step backward as a training aid for real-world pilots." Den uttalelsen velger jeg å ta med en liten klype salt Nå har jeg desverre ikke fått anledning til å gå veldig dypt inn i simmen/spillet. Så er det vel sånn at FS2020 skal gi så mange som mulig en opplevelse av hva det er å fly. 8 dager etter utgivelsen må i hvert fall jeg bruke noen flere timer på denne. Men etter hva jeg har sett av videoer på nettet så tar jo mannen feil. Så er det underholdningsverdien da. Etter det lille jeg har spilt så er det jo gøy. 🙂 Jeg har en følelse av at dette blir riktig så bra. Glasset er halvt fullt her, så får folk som har en agenda surmule så mye de vil.4 points
-
4 points
-
Blir vel "gammel" ny jeg og da, som har vært med siden DOS tider. Med tanke på FS2020. Hjemme fra jobb, vet ikke engang om jeg tør dra i gang med ny sim i kveld, tror jeg roer meg meg med litt klassisk Doom først 😂2 points
-
Det har han sikkert. For oss oldiser er jo han en legende I tråd med hvor komplekse spill og simulatorer har blitt gjennom årene, så blir det sånn at de lanseres med bugs, og en del mangler. Selv om jeg synes det virker tydelig at Microsoft ønsket denne ut døra nå på sensommeren uansett tilstand, så gir jeg dem også en del slækk ...simulatoren har vært ute på markedet i bare 8 dager... Og modelerer hele verden i detaljer jeg ikke gadd drømme om bare for kort tid siden. Og den kommer til å få lang levetid, ikke minst fordi den kanskje nettopp vil appellere til konsollfolket også med sine X-box kontrollere Og så tror jeg mange PC entusiaster greier å se potensialet , more seg med det de kan nå ,og vente på mer fra andre utviklere til den. Og dette gir en større base og gjør at utviklere kanskje lettere kaster seg på. Jeg koste meg stort med simulatorer på 80 og 90 tallet. Men etterhvert dabbet det av, og det ble færre og færre utviklere av simulatorer. Simulatorer som en gang var det store på PC'er. Man reklamerte jo på 80-tallet med at en PC var IBM kompatibel ved å vise at den kunne kjøre Flight simulatorer fra Sublogic (var det ikke det de het før Microsoft slukte de?). Åkke som... Vi må få flere inn i denne hobbyen. Jeg har spilt en del X-Plane og DCS siste året - men mest pga VR-støtte X-plane har jo vært rimelig kjipt å sette opp riktig, slik at det ser pent ut, få inn flymodeller osv... Ikke akkurat intuitivt. Kanskje Microsoft Flight simulator 2020 er vel konsolltilpasset i menyene, men.. igjen. Det har vært sinnsykt mye lettere for meg å få pen grafikk, kjøpt og installert grafikkpakker og fly inne i selve MSFS 2020 enn knotinga på web, nedlasting, utpakking, klipp og lime inn foldere, redigere .ini filer til X-plane11 Ikke enkelt for casual players å komme seg inn i det da. Det alvorligste med denne simulatoren nå er at det finnes en del som sliter med å få lastet ned, installert og i hele tatt spilt. Det bør være prioritet 1. Dernest håper jeg at de gjør det lettere for folk å få satt opp kontrollerne sine riktig, med riktige kurver for aksene osv...Og selvsagt bugs retting. OG-.... så vil jeg så gjerne ha VR-støtte snart Vet det kommer. Men gleder meg vil til det.2 points
-
https://orbxdirect.com/product/og20-msfs " Fairways Airport is the perfect general aviation base to sightsee the beautiful nature and historic cities of northern Oregon. Located just 12 Nautical Miles south of Portland, and 35NM west of Oregon's tallest mountain Mt. Hood, it is a fantastic airport to start your adventures and exploration from. With it’s two ~2.800ft grass runways and several hangars it is a place with plenty of life and like minded pilots. The airport has been built from the ground up for the new Microsoft Flight Simulator which results in beautiful graphics and excellent performance. It is also just a stone's throw away from a beautiful Photogrammetry Area which covers Portland and Oregon city in beautiful detail. Key Features Developed from scratch for Microsoft Flight Simulator Custom high resolution PBR buildings 30cm/pixel custom ortho imagery Accurately sloped runways Developed by Mark Silvester and Karl Hoybye "2 points
-
Her er en enkel "brukerveiledning" til hvordan man lager flyplasser og scenery til FS2020 som viser steg for steg hvordan man bruker verktøyene som allerede er i simulatoren. Denne er ikke fult komplett enda, men viser foreløpig det mest grunnleggende. Eneste problemet er at man ikke kan redigere nåværende flyplasser, men det er noe som MS/Asobo må fikse evt. https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/introduction-to-msfs-sdk-scenery.448469/ Denne tar for seg i litt mer detalj hvordan man lager taksebaner og det meste om hvordan man lager flyplasser: https://drive.google.com/file/d/1PCzBnFKNLix-i2YC7mUxtPAnxoCsN0cC/view1 point
-
1 point
-
Vil bare si et lite kjapt "hei!" Tenkte jeg skulle begynne litt med flysimulator nå som Flight Simulator er blitt sluppet. Da må jeg jo følge med litt rundt omkring og forumet her burde jo være perfekt til å få med seg noen tips og triks.1 point
-
Track IR fungerer fint med FS2020. Kjør game-update i track-ir programmet, og pass på at du starter Track ir før simmen. Pål1 point
-
1 point
-
1 point
-
Jeg er enig i det meste han skriver.. Synes MSFS ser veldig bra ut og har nok et kjempebra potensiale "down the line", men foreløpig synes jeg det blir for mye spill og for lite simulator. Hadde kanskje litt for store forventninger i utgangspunktet. Er kanskje og litt for kresen når det gjelder kvaliteten på fly, har blitt for godt vant til å kunne fly rundt i default fly annet enn for litt sightseeing her og der. For all del, flymodellene i MSFS har en bra standard, men venter heller på PMDG og tilsvarende. Synes heller ikke jeg får den samme "flyten" i MSFS som i Xp11 (etter Vulkan), selv med en ganske bra PC og tuna innstillinger. Ser og veldig mange video på nettet som har høy frame rate men dårlig flyt og "micro stutters", tror ikke dette bare skyldes recording software. dette har jeg og sett gjentatte eksempler på i P3D og FSX opp gjennom årene. For min del bir nok XP11 hoved simulatoren fremover, men det blir sikkert noen små turer og "landing challenges" i MSFS. Blir forsåvidt spennende å se når det kommer gode payware modeller til sistnevnte.1 point
-
Ventetiden blir selvfølgelig mye kortere med en raskere disk, men det vil garantert påvirke selve flyvningen også - iallefall om du fly nær bakken med høyt detaljnivå. Om du "går tom" for lese-kapasitet fra disken så blir det sørgelig ganske fort1 point
-
Interessert i alt som kan gi bedre opplevelse og fps for mitt 1080ti kort som jeg syntes gjør en god jobb allerede 😉 Her er mine innstillinger skjermkort står i profilen min i bunnen av skjermen kjører frames 30 da jeg var noe plaget med å bli kastet ut av spillet antagelig da gpu gikk noe varm eller jobbet for hardt og etter hint fra Kjetil Håvan her så ble det bedre og lite forskjell å se, kunne faktisk øke litt på parameter så det så bedre ut1 point
-
JayzTwoCents. Gir her en veldig god oppskrift på minst 10 fler fps etter disse optimaliseringene!1 point
-
1 point
-
Hei! Dette burde jo være av stor interesse for "Visit Norway" og Innovasjon Norge. Her burde ORBX tatt kontakt og fått til et samarbeid med disse aktørene for å få skikkelig data/bilder over Norge. Med så store aktører på laget så kunne man igjen fått til et samarbeid med kartverket.Dette er vinn-vinn. Tenk bare på alle filmene som ville dukket opp på Youtube fra flyvninger over Norge!! Makan til reklameverdi har man ikke sett siden Olav satt på trikken😁1 point
-
1 point
-
Hei, da har jeg lastet opp en liten snutt på YouTube hvor jeg flyr fra ENSI, over Ski sentrum, videre over Vinterbro, Holstad, Ås, Vestby, Son, Jeløya, Moss, og lander på Rygge. Flyging var så som så kanskje, men håper det gir litt inntrykk av området slik det er nå i MSFS 2020. Velg 1080p 60 hvis YouTube ikke gjør det automatisk for deg. Har rimelig smooth framerate uten at jeg har målt det.1 point
-
Kaster meg på jeg også. Hei. Jeg er gammel ny, Var på flightsim.no en gang i tiden for lenge lenge sia. Men ble gift og like etterpå kom det barn ,så ble lite tid til flightsims. Men nå er det tid for og starte opp igjen med msfs 2020. Har flydd en del i fsx og dcs før i tiden. Så her er jeg nå igjen for og få erfaringer :)1 point
-
1 point
-
1 point
-
Her er liste over bugs jeg har kommet over så langt. Dette er min egen liste, så det kan være ting som ikke er med hvis man sjekker forumet til MS. Resten er forbedringer jeg ønsker meg i fremtiden. Noe her er flisespikkeri, men er greit å ta det med likevel i håp om at det blir utbedret. Tror ikke Asobo skal bli arbeidsledige i høst, iallfall ikke før jul Når det er sagt så er jeg meget imponert over FS2020 så langt. Det er en god del småting som må fikses og utbedres, men det var som forventet. I tillegg ble nok lanseringen litt forhastet. Jeg har uansett tro på at dette her kommer til å bli meget bra fremover. Har aldri før hatt så mye gøy i en flysimulator som er helt default, uten noen som helst addons og som nettopp er lansert, det er iallfall sikkert Bugs: turboprop simuleringen er feil (selv om den er forbedret vs P3D og flyene er flybare, noe som ikke var tilfelle i P3D/FSX) en del problemer og bugs i Airbus 320 og Boeing 747, mye rettet mot autopilot performance er for dårlig i GA flyene, inkludert take-off performance XCub er et eksempel. Virker som den trenger 2 km med rullebane for å lette. Samme gjelder også Caravan. Her er det noe som er galt. Noen trenger også mye power for å sette flyet i bevegelse. når man setter prop full forward så skal dette gi merkbart økning i drag både på piston og turboprop adverse yaw virker ikke å være simulert, heller ikke at man må trå rudder under climb i Cessna 172 (jo lavere hastighet og høyere motorsetting, jo mer rudder kreves for å fly koordinert) for treg throttle/torque respons på stempelmotorer OG turboprop "random" turbulence er til tider alt for kraftig (her snakker vi om moderate til severe turbulence, må tweakes) terreng og scenery fiks (spikes, dårlige ortofoto mange steder etc) når man starter opp A320 og B747 så begynner turbinbladene å spinne veldig brått, istedet for en myk overgang. Animasjonsfeil som burde være enkel å rette opp. propellen på GA fly og turboprop stopper alt for fort. På C172 ser det bare litt rart ut, nesten som om propellen treffer bakken og bråstopper manglende "wake" når man lander på vann (Asobo har vel sagt at dem jobber med flere "spesialeffekter" som kommer) sjøflyet Icon trenger alt for mye throttle for å begynne å bevege seg på vann (feil i vanndynamikk eller fly?) skygge fra flyet over vann må forbedres rudder er alt for responsiv og urealistisk under taxing og avgang ITT overheat på 350i og flere andre problemer med turboprop fly (turboprop simulering) leaning av stempelmotor er simulert feil (når man leaner, vil fuel flow reduseres og EGT vil øke) dagslys er feil f.eks i desember ved ENDU (det er ikke bekkmørkt klokka 11 på formiddagen i desember, samme problem i P3D/FSX) aerodynamikken for Extra 330 og Pitts er helt feil ifølge akrobatikkpilot som har fløyet begge to. Flyet går i stall om du roller med full stikke input og bare fortsetter roll. Ifølge samme pilot skal Aerofly FS2 simulere dette veldig bra. Forbedringer: mulighet for å endre flyplass, fly og tid på dagen uten å måtte starte ny flight eller bruke devmode trenger mulighet for å sjekke "simulation rate" på et vis (ala CTRL+Z i FSX/P3D) mulighet for å justere turbulens VFR map burde kunne vise vær, navaids, frekvenser osv. slik som i XP/P3D volumetrisk propell effekt (og muligheten til å stille seg ved siden av flyet og kunne se pitch på propellen. Slik som f.eks Majestic Q400 og mange andre fly) forbedret simulering av halehjulsfly (denne er ganske urealistisk per dags dato) "water masking" må på plass i scenery (vet det finnes noen få steder) mange flyplasser mangler (blant annet Seychellene m.f.) nattbelysningen er litt vel intens og lyser opp for mye av stedene rundt (selv om den ser vanvittig bra ut kontra andre simulatorer) mulighet for å endre aksene på throttle ala Majestic Q400, at man kan styre beta range og revers på turboprop motorer på en fornuftig måte mulighet for egne profiler per fly som man finner i DCS. At man kan sette opp kontrollene per enkelt fly og ikke globalt harde landinger bør merkes bedre i flyet ved blant annet hjelp av kamera funksjonene. Alt for soft akkurat nå. Å lande med 100fpm i en Cessna 172 er brutalt og ville nok gjøre at flyet spratt opp i lufta igjen med potensiell fare for punktering av hjul og skade på understell. kamera systemet må gjøres mer intuitivt, logisk og brukervennlig støtte for flere kontrollere (blant annet saitek m.f.) FPS måler og annen informasjon (uten å måtte bruke devmode) bil trafikk må forbedres da det er litt for mange "artifacts" her introdusere snø som nedbør friksjon for våte og snøbelagte rullebaner hadde vært heftig mulighet for å sette inn kg og millibar i innstillinger forbedring av vekt og balanse vindu For G1000: forbedret funksjonalitet, pluss oppstart av denne. En G1000 er ikke umiddelbar klar for bruk i det du slår den på. Den går gjennom ulike tester og slikt før den er klar. funksjoner som motorbrann der flammene stikker ut fra cowling med røyk både i og utenfor cockpit, birdstrike i frontruta, propstrike osv hadde vært stilig å hatt i simulatoren. mulighet for å åpne dørene på flyene. Hvorfor i all verden går ikke det an? støtte for å gjøre prosentvis økning og reduksjon i mixture ved å bruke musehjulet uten at du da justerer 10-15% av gangen. Slik som på A2A sine fly. screenshot støtte der man kan mappe egen tast som blir lagret i egen mappe avatar som i P3D der man kan gå inn og ut av cockpit simulering av "ADF dip" simulering av "false glideslope" ATC trenger store forbedringer. Primært på fraseologi, som er helt feil. VFR kommunikasjon for europa er helt urealistisk. IFR delen trenger også overhaling for å i første omgang rette opp fraseologi. Muligheten for å endre mellom amerikansk og europeiske prosedyrer og fraseologi hadde vært kult. Mulighet i SDK for å gjøre endringer på ulike flyplasser, da ulike flyplasser har sine egne lokale prosedyrer osv. replay funksjon må tilbake (såvidt jeg vet bekreftet av Asobo at det kommer) propell og jet animasjon trenger noen forbedringer full implementering av sesonger (Asobo jobber med det) implementering av helikopter (også noe Asobo jobber med) Full VR støtte (dette kommer også ifølge Asobo)1 point
-
I min verden er det om å gjøre å IKKE krasje... og hva skal du inni trærne å gjøre? Alle har rett til å mene hva de vil. Jeg mener grafikken er i en helt ny klasse. Hvilken sim har du vært borti som har sett bedre ut på dag 1?1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00