Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem
Skrevet

Nei, alt her ser jo okay ut. Jeg har erfaring med at Windows tolker Live-accounts, slik som mellomrom, æøå osv litt forskjellig, avhengig av regional-settings, når den provisjonerer brukeren lokalt, men begge brukernavn ser jo helt strålende ut, så da legger jeg det sporet dødt :) 

Skrevet

Fikk et nytt oppgulp av et halvautomatisk svar fra support via Zendesk i går kveld. Gikk gjennom punkt for punkt (det var i grunn copy-paste av aller første mail fra support.. sjekk admin locale, language ditt og datt, VS C++, check malware, disable nahimic, MSI afterburner osv ting jeg ikke har)

Jeg nevnte det med at XBOX-brukere kan slette cloud saves/data, og håper det får vann på mølla at de kan slette mine data fra sin kant. Jeg blir så lei, forbanna og frustrert over at det sitter en person i andre enden og copy-paster viden kjente sjekklister som er ihjelprøvd for et par måneder siden.

  • Like 1
Skrevet

Endelig et svar. Om enn et skuffende et.

 

Sitat

To fix this issue, you need to delete your cloud save on your PC. 
 

This will delete your Microsoft Flight Simulator save data. 


Please do the following:

 

 

  1. Open the Microsoft Store.
  2. Click on the Three Dots menu and then click Settings.
  3. Make sure your Offline Permissions is set to ON
  4. Start Microsoft Flight Simulator, once you're on the main menu, quit the game
  5. Disconnect your PC from the internet
  6. Quit Microsoft Flight Simulator
  7. Copy and paste your LocalCache and LocalState folders on your Desktop (for example), located by default here:

    C:\Users\your_username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache
    C:\Users\your_username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState

  8. Then head to your Windows 10 Settings --> Storage --> Apps & games --> Microsoft Flight Simulator -->Advanced Options -->Select the Reset button.
  9. Once done, move the saved folders from your Desktop to C:\Users\your_username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\
  10. Launch Microsoft Flight Simulator
  11. Follow the onboarding and launch a flight
  12. Reconnect your PC to the internet
  13. Connect back to the internet.
  14. On connected in-game, quit Microsoft Flight Simulator
  15. Launch Microsoft Flight Simulator again 
    • If you are prompted to pick a save, you need to pick "LOCAL" for this time only. Moving forward, you will want to pick "Cloud"

Ved første øyekast tenkte jeg "endelig!"..

Men så ser jeg nærmere på det: De glemmer liksom at jeg IKKE kommer meg inn i hovedmenyen i det hele tatt. 🤪

Skrevet

Ja, det hjelper ikke en døyt.

Når jeg kopierte ut localstate og localsave, gikk i settings for å resette MSFS, så forsvant jo hele MSFS mappa - så nå kan jeg ikke kopiere de tilbake heller. Får ikke starta MSFS i det hele tatt lenger nå. 

Skrevet

Fikk svar fra support. "Please skip step 4". 
Men innen den tid har ting løst seg.

Det viste seg at når jeg trykka RESET, så hadde den fjerna alt som hadde med MSFS å gjøre i Packages mappa. Tok en ny runde med installering, og nå.. funker det ENDELIG!

  • Like 10
Skrevet (endret)

Hehe nei, det har gått ca fire måneder siden sist jeg kunne sette meg ned og i det hele tatt starte MSFS med alt det online muligheter har å by på.

Nå håper jeg andre som har samme problem får løst det!

Endret av Ola Haldor Voll
  • Like 2
  • Premium Medlem
Skrevet

Det er jo soleklart at vi med simmere, har en sympati og medfølelse, for de som sliter med diverse plager og heldigvis, får problemene løst. Intet er bedre en det. Så Tvi Tvi til de som kanskje sliter litt med, saker og ting. Så ser det ut at det løser seg til slutt. 👍👍👍 

  • Like 1

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...