Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 21. oktober 2021 Premium Medlem Del Skrevet 21. oktober 2021 Nei, alt her ser jo okay ut. Jeg har erfaring med at Windows tolker Live-accounts, slik som mellomrom, æøå osv litt forskjellig, avhengig av regional-settings, når den provisjonerer brukeren lokalt, men begge brukernavn ser jo helt strålende ut, så da legger jeg det sporet dødt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 21. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2021 Fikk et nytt oppgulp av et halvautomatisk svar fra support via Zendesk i går kveld. Gikk gjennom punkt for punkt (det var i grunn copy-paste av aller første mail fra support.. sjekk admin locale, language ditt og datt, VS C++, check malware, disable nahimic, MSI afterburner osv ting jeg ikke har) Jeg nevnte det med at XBOX-brukere kan slette cloud saves/data, og håper det får vann på mølla at de kan slette mine data fra sin kant. Jeg blir så lei, forbanna og frustrert over at det sitter en person i andre enden og copy-paster viden kjente sjekklister som er ihjelprøvd for et par måneder siden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Skikkelig FUBAR-situasjon du har der. Foreslår at du oppretter en Whish på MSFS-forumet om en mulighet til å kunne slette Cloud Save-data. Du skal få min Vote! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 @Ola Haldor Voll😅 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 8. november 2021 Forfatter Del Skrevet 8. november 2021 Endelig et svar. Om enn et skuffende et. Sitat To fix this issue, you need to delete your cloud save on your PC. This will delete your Microsoft Flight Simulator save data. Please do the following: Open the Microsoft Store. Click on the Three Dots menu and then click Settings. Make sure your Offline Permissions is set to ON Start Microsoft Flight Simulator, once you're on the main menu, quit the game Disconnect your PC from the internet Quit Microsoft Flight Simulator Copy and paste your LocalCache and LocalState folders on your Desktop (for example), located by default here: C:\Users\your_username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache C:\Users\your_username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState Then head to your Windows 10 Settings --> Storage --> Apps & games --> Microsoft Flight Simulator -->Advanced Options -->Select the Reset button. Once done, move the saved folders from your Desktop to C:\Users\your_username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\ Launch Microsoft Flight Simulator Follow the onboarding and launch a flight Reconnect your PC to the internet Connect back to the internet. On connected in-game, quit Microsoft Flight Simulator Launch Microsoft Flight Simulator again If you are prompted to pick a save, you need to pick "LOCAL" for this time only. Moving forward, you will want to pick "Cloud" Ved første øyekast tenkte jeg "endelig!".. Men så ser jeg nærmere på det: De glemmer liksom at jeg IKKE kommer meg inn i hovedmenyen i det hele tatt. 🤪 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 haha.. Men har du testet uten å gjøre 4, 5 og 6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 8. november 2021 Forfatter Del Skrevet 8. november 2021 Ja, det hjelper ikke en døyt. Når jeg kopierte ut localstate og localsave, gikk i settings for å resette MSFS, så forsvant jo hele MSFS mappa - så nå kan jeg ikke kopiere de tilbake heller. Får ikke starta MSFS i det hele tatt lenger nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 10. november 2021 Forfatter Del Skrevet 10. november 2021 Fikk svar fra support. "Please skip step 4". Men innen den tid har ting løst seg. Det viste seg at når jeg trykka RESET, så hadde den fjerna alt som hadde med MSFS å gjøre i Packages mappa. Tok en ny runde med installering, og nå.. funker det ENDELIG! 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André S. Klophus Skrevet 10. november 2021 Del Skrevet 10. november 2021 Var vel ikke en dag for tidlig eller det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 10. november 2021 Forfatter Del Skrevet 10. november 2021 (endret) Hehe nei, det har gått ca fire måneder siden sist jeg kunne sette meg ned og i det hele tatt starte MSFS med alt det online muligheter har å by på. Nå håper jeg andre som har samme problem får løst det! Endret 10. november 2021 av Ola Haldor Voll 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 10. november 2021 Premium Medlem Del Skrevet 10. november 2021 Det har vært smertefullt å følge med på problemene og frustrasjonene, glad på dine vegne for at det er over! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 11. november 2021 Premium Medlem Del Skrevet 11. november 2021 Det er jo soleklart at vi med simmere, har en sympati og medfølelse, for de som sliter med diverse plager og heldigvis, får problemene løst. Intet er bedre en det. Så Tvi Tvi til de som kanskje sliter litt med, saker og ting. Så ser det ut at det løser seg til slutt. 👍👍👍 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.