Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ser meget bra ut ..MEN får ikke konfiguert Honeycomb trottle quadrant min....blir bare surr...så det trenger vel update allerede nå... men herlig at det endelig har kommet en airliner som er i retning studiekvalitet

Skrevet (endret)

Simupdate 4 og fler må til ja...men denne CRJ er faktisk ett meget bra addone fly ifølge rimelig mange , det er studiekvalitet på dette produktet , og dette flyet er det virkelig fart i , har kun rukket å håndfly den litt idag ..mulig jeg har surret det til ang innstillinger på honeycomb i innstillinger for hardware i fs2020. ...vet ikke ..

her er en link til en som faktisk tar seg tid til å forklare på en god måte 

 

Endret av DUS
Skrevet
9 timer siden skrev DUS:

Den ser meget bra ut ..MEN får ikke konfiguert Honeycomb trottle quadrant min....blir bare surr...så det trenger vel update allerede nå... men herlig at det endelig har kommet en airliner som er i retning studiekvalitet

Nå har jeg ikke denne selv, men så en stream i går, og starter du fra C&D må du bruke musa for å sette throttle til IDLE fra Fule Cutoff (29:54 ut i klippet under). I tillegg er det en egen kalibreringsseksjon i EFB.

 

Skrevet
10 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Twin Otter og Sim update 4 neste :D 

Prøver meg heller på utsjekk på den når den kommer (til sommeren?) 😅

Skrevet

Jeg skulle kanskje spurt i denne tråden heller enn en skjermbildetråd: 
Hvordan er manualen? Jeg har hatt litt ulike opplevelser når jeg har kjøpt fra andre, men har aldri kjøpt noe fra Aerosoft så jeg vet ikke hvor de legger lista.

Skrevet

Den ser meget bra ut. Fristende. Men jeg trenger noe som er enda mer STOL.  Fleste rullebaner nordpå(les Finnmark) er ikke særlig mer enn ... hva da... 3000-4000 fot lange?  CRJ-550 har vel rundt 5500 som minimum eller noe sånt.  Blir litt knapt da antar jeg?

Skrevet (endret)
4 timer siden skrev Arild_Pedersen:

Mye FPS-drop med dette?

Har ikke noe tall å vis til, men fikk bare testet litt i går. Denne flyter mye bedre enn FlyByWire sin A320 syns jeg. Merket ikke noe fall i FPS.

 

Merket at det ikke ville spille på lag med verken  Alpha eller Bravo når det gjelder knapper (yoke og throttle fungerer fint) men dette håper jeg kommer i en oppdatering. Har også merket en bug der den slettet alt jeg hadde langt inn FMS'n. Har ikke klart å gjenskape denne buggen så det er mulig (men usannsynlig 😛 ) at det var en brukerfeil.

Endret av Bjørn-Henrik Ormø
  • Like 2
Skrevet
4 timer siden skrev MagTvei:

Prøver meg heller på utsjekk på den når den kommer (til sommeren?) 😅

Ja, Twin Otteren er jeg mer spent på enn CRJ. Men, uten fiks av turboprop og propell drag så blir dette håpløst. Krysser derfor fingrene at dem får på plass dette i sim update 4. Kanskje kan jeg endelig fly Caravan på bush flyplasser rundt om i verden. Klusset med turboprop i MSFS akkurat nå er såpass grovt at for min del gidder jeg ikke før alt er rettet opp. 

Skrevet (endret)
16 timer siden skrev DUS:

Den ser meget bra ut ..MEN får ikke konfiguert Honeycomb trottle quadrant min....blir bare surr...så det trenger vel update allerede nå... men herlig at det endelig har kommet en airliner som er i retning studiekvalitet

Sjekk denne guiden. Jeg bruker normalt å konfigurere via AxisAndOhs, men måtte lage egen profil i MSFS for å få throttle til å fungere i CRJen. Flaps måtte jeg sette på vippebryteren da jeg ikke fikk den til å fungere med flap axis. https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/160324-how-to-configure-the-honeycomb-bravo-throttle-with-aerosoft-crj-550700/

9 timer siden skrev Arild_Pedersen:

Mye FPS-drop med dette?

Har bare hatt en kort tur, men så langt syntes jeg ikke det. Mindre enn CJ4 med WT mod. 

Endret av Ole-Chr Larsen
  • Like 1
Skrevet
6 timer siden skrev Morten:

Den ser meget bra ut. Fristende. Men jeg trenger noe som er enda mer STOL.  Fleste rullebaner nordpå(les Finnmark) er ikke særlig mer enn ... hva da... 3000-4000 fot lange?  CRJ-550 har vel rundt 5500 som minimum eller noe sånt.  Blir litt knapt da antar jeg?

Ser ut til at det ligger uten en DH8 Q400-convert på flightsim.to nå: https://flightsim.to/file/10347/bombardier-dash8-q400-working-cockpit-wip

Har ikke testet den.

Skrevet (endret)

Litt uvant med vippebryterne på scrollehjulet på musa i CRJen, drar fort med seg noen brytere om man skal zoome. Men det er jo egentlig en mer naturlig måte å styre på enn å klikke.
Fikk da i det minste start på maskina og fikk den i lufta, men ble aldri helt klok på autopilot og FMC. Etter å ha sett noen gode videoer av denne karen her blir nok neste tur bedre.

 

 

Endret av jenstf
  • Like 2
  • Premium Medlem
Skrevet

Jeg tok meg en kjapp tur igår etter å ha konfigurert yoke og throttle. Timene i CJ4-en (med Working Title-modden) har virkelig vært til hjelp, det var veldig greit og relativt enkelt å gå fra CJ4 til CRJ. Jeg kommer sikkert til å treffe på noen hindringer, så disse Drawyah-videoene samt Aerosofts egne (The Dude) er svært nyttige å ha. 

Skrevet

Ja, så at spesielt FMC'en var veldig lik - egentlig overraskende lik. Det er i utgangspunktet samme FMC IRL, vil jeg tro - men ser at de har valgt å implementere det på nokså lik måte. Det er bra, og tydelig at de skjeler til Working Title der.

  • Like 1
  • Premium Medlem
Skrevet

Jepp, Collins Aerospace leverer CDU/FMC til både Textron og Bombardier CRJ. Blir veldig bra å ha WT med på laget for fremtidige oppgraderinger og tweakinger av systemene!

  • Like 1
Skrevet
Den 17.3.2021 klokken 11.48 skrev Morten:

Den ser meget bra ut. Fristende. Men jeg trenger noe som er enda mer STOL.  Fleste rullebaner nordpå(les Finnmark) er ikke særlig mer enn ... hva da... 3000-4000 fot lange?  CRJ-550 har vel rundt 5500 som minimum eller noe sånt.  Blir litt knapt da antar jeg?

Tallene Aerosoft benytter i sin manual:
CRJ-550 takeoff 4716ft/1436m, landing 4710ft/1236m
CRJ-700 takeoff 4848ft/1478m, landing 5040ft/1408m

Så du kan da lande på:
Kirkenes (2115m)
Alta (2088m)
Lakselv (2788m)

Resten av flyplassene i Finnmark har vel stort sett rullebaner på 800-1200m ja, så der er det vel ikke så lett nei.

  • Like 1
Skrevet

Hehe, tok meg endelig tid til å lese manualen. Ingen auto-throttle. Ble, som mange andre, lurt av climb-innstillinga på throttle etter noen timer i A320. I CRJen er det bare en indikasjon på maksimal kontinuerlig thrust. Speed på AP er kun for climb/des og tilpasser kun pitch.
image.png.daa7791fc4f44b3a58fdc3fbbadf99b2.png
 

Skrevet
16 timer siden skrev jenstf:

Tallene Aerosoft benytter i sin manual:
CRJ-550 takeoff 4716ft/1436m, landing 4710ft/1236m
CRJ-700 takeoff 4848ft/1478m, landing 5040ft/1408m

Så du kan da lande på:
Kirkenes (2115m)
Alta (2088m)
Lakselv (2788m)

Resten av flyplassene i Finnmark har vel stort sett rullebaner på 800-1200m ja, så der er det vel ikke så lett nei.

Takk for svar!  Jeg liker hovedsaklig å fly kortere distanser da jeg sjeldent har tid til de lengre. Jeg har en forkjærlighet for Finnmark og synes mye av naturen, terrenget og landskapet der er... bare herlig. Og gøy med "små" flyplasser ala Hammerfest, Honningsvåg, Hasvik, Mehamn osv. Gjerne med Alta som base.  Så jeg gleder meg mest til Majestic Dash 8, helst Q100-300, men ikke så mye 400.
Aerosoft sin Twin Otter blir nok kjøpt, selv om jeg synes den er bitte litt liten igjen. 
Men men... slik er livet.  Får bare vente. Enn så lenge går det i King Air i de områdene, da det vel er den som er nærmest... 

  • Like 1
Skrevet

CRJ blir den eneste airliner jeg gidder å bruke inntil pmdg kommer med 737 sin. Savner veldig eksos røyk osv. det er jo fraværende i hele fs2020


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Premium Medlem
Skrevet
1 time siden skrev DUS:

 Savner veldig eksos røyk osv. det er jo fraværende i hele fs2020


Sent from my iPhone using Tapatalk

Heldigvis er det nå kondensstriper i MSFS2020. Men ja, jeg håper også at støv/røyk ved touchdown etc blir implementert ved neste Sim Update.

Skrevet
1 time siden skrev Chr. L:

Heldigvis er det nå kondensstriper i MSFS2020. Men ja, jeg håper også at støv/røyk ved touchdown etc blir implementert ved neste Sim Update.

Ja, trenger også litt røyk og flammer til oppstart av Spitfire 😃

  • Like 2
Skrevet

Klarte ikke å holde meg på matta, så det ble CRJ på meg også. Og hvilken flyvemaskin! Strevde med en CTD på innlegging av flightplan, men omgikk den ved å legge inn DEP + DEP/STAR/RWY før jeg la inn ARR og ARR/SID/RWY. Hadde et par turer først med en autopilot som gjorde som den ville etter et par waypoints (slak sving mot styrbord jeg ikke kom meg ut av), men unngikk det på siste tur. En flott tur fra ENML til ENBR som inkluderte ILS 35, men catchet aldri GS ettersom jeg hadde klart å legge inn frekvens for ILS 17(!) Dermed ble det å håndfly ned, et aldri så lite hopp før man fikk den ned på en litt penere måte. Dette friste absolutt til gjentakelse, men må nok ha sjekklister ut av hodet og inn i fingrene før det blir VATSIM med denne.

Nøyaktig og fin på AP/pitch. Slet med å få den ut av ALT-modus og over i VS. Måtte gjøre "hard disconnect" av AP et par ganger før den ga meg tilbake kontrollen.

Konklusjon: Helt rått, til tross for et par-tre bugs. Deilig lyd, bra EFB som gjør det enklere å beregne vekt og få dette over i FMS, bra cockpit-lys/instrumenter.

image.png.baf90e3e6b3353623140175d21b8b9a9.png

  • Like 4

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...