Gå til innhold

jenstf

Members
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

21 Excellent

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. GTN750 inni et G1000-system der altså. Pluss for nytteverdi, minus for realisme. Om jeg har forstått det rett så er jo egentlig bare GTN750 com/nav-modul a la dem man kan velge mellom i Just Fligts Piper Arrow, som regel brukt sammen med "klassiske" instrumenter, evt. delvis digitalisert cockpit, som her i Piaggio P180 Håper Working Title eller noen andre lager G2000. Det ville vært en mer realistisk oppgradering
  2. Trenger jo ikke noe rullebane med Vértigo heller, er jo en kraftpakke av en rakett.
  3. Lett at rutene på den blir litt skitne ja...
  4. Måtte nok hatt en mod som simulerer bytte av krystaller. For realisme kun mulig å utføre på bakken Står ikke nevnt noe om mulighet for å simulere dette i manualen fra Flying Iron, som jeg klarte å finne i alle fall. Er som en del R/C, du setter inn en "krystall" med frekvensen du vil bruke. Radien i spit er en TR1133 som kun støtter de fire forhåndsinnlagte frekvensene.
  5. Trykke på øverste røde knappen på rekka med røde knapper oppe til venstresiden
  6. Pass på temperatur ja. Rett etter takeoff smalt det, ruta ble full av olje, motoren stoppa og jeg fikk prøvd på en nødlanding med Corsair på en liten bilvei, men endte opp ned i en åker da det ikke akkurat var noen motorvei.
  7. Testet den nye fuglen rundt et snødekt ENTC med speilblank rullebane, overskya og en del vind. Ikke rør bremsa på denne (!!) 😛 Jeg hadde for så vidt hørt på en omtale av flyet på YouTube at her må man bare la det trille til det stopper, men skulle prøve å komme meg av på neste exit. Bremsa først litt og gikk opp på forhjula, så forsøkte jeg å svinge og slo nedi med vingen. Bremsa litt til og gikk rett i bakken med propellen. MilWiz var så forberedt på at dette kom til å hende at de hadde klar lyden av metall som skraper langs asfalten når vingen slo nedi og lyd av propell i bakken 😛.
  8. Ikke hatt noen slike problemer med CRJen, men har enda til gode å få til en god landing med den bortsett fra en "nødlanding" på første turen. Ikke fått testet CRJ på så mange turer enda. Første prøvetur endte bare rett frem utover havet uten å få koblet inn AP, så da ble det å håndfly den en runde før jeg landet på samme flyplass som jeg tok av fra. Andre tur gikk fint helt til innflygning ILS, der jeg tydeligvis ikke hadde blitt klok på å sette crs, havnet til venstre for rullebanen og rakk ikke å hente meg inn igjen. Før tredje, og siste tur med CRJ til nå, så hadde jeg endelig vært gj
  9. Manualen var ganske lettlest, men en dose humor inkludert. Det er også en offisiell videoserie på YouTube av en "The Dude" som går gjennom demoflyturen nevnt i manualen "fra A til Å". Til og med utvendig sjekkliste.
  10. Hehe, tok meg endelig tid til å lese manualen. Ingen auto-throttle. Ble, som mange andre, lurt av climb-innstillinga på throttle etter noen timer i A320. I CRJen er det bare en indikasjon på maksimal kontinuerlig thrust. Speed på AP er kun for climb/des og tilpasser kun pitch.
  11. Tallene Aerosoft benytter i sin manual: CRJ-550 takeoff 4716ft/1436m, landing 4710ft/1236m CRJ-700 takeoff 4848ft/1478m, landing 5040ft/1408m Så du kan da lande på: Kirkenes (2115m) Alta (2088m) Lakselv (2788m) Resten av flyplassene i Finnmark har vel stort sett rullebaner på 800-1200m ja, så der er det vel ikke så lett nei.
  12. Fant et par gode guider her etter å ha oppdaget samme problem som deg. Var litt for rask i lufta da jeg fikk startet CRJen, slengte på autopilot ... og fløy bare rett frem. Titta på FMC ... tomt.
×
×
  • Opprett ny...