KapteinWestad Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Liten WIP-sneak peek på 1R/19L pluss SAS Tekniske. ETA: Neste uke 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 12. september 2020 Forfatter Del Skrevet 12. september 2020 FYI: taximarkings (ILS, Hold short etc) er ikke ferdig, dette er en WIP og de detaljene kommer etterhvert 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tormod Nordskog Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Veldig flott at Gardermoen får en oppdatering , den ser jo helt bedrøvelig ut nå , flott jobbet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WF971 3/4 Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Veldig bra! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Flotte saker😊 Rune_G 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skog Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Supert, gleder meg til å prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 12. september 2020 Forfatter Del Skrevet 12. september 2020 Update: har fått gjort mye idag. RWY 01R/19L er mer eller mindre ferdig, parking spots er nesten ferdig, små detaljer også. Det eneste som er åpenbart nå er vest-siden, men ettersom det nesten ikke er noe mer av nye taxiways, så går det veldig fort. Det største slitet er å lage nye striper/aprons etter øyemål, og det er nesten over. 14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 13. september 2020 Del Skrevet 13. september 2020 Når ser vi første samarbeidsprosjektet her inne? Er det sannsynlig at to-tre stykker går sammen om å gjøre et scenery? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 13. september 2020 Forfatter Del Skrevet 13. september 2020 Ja, det hadde vært veldig spennende, men jeg vet ikke helt hvordan man skal få "workflowen" til å fungere. Man kan jo ikke jobbe samtidig på samme scenery (as far as I know), så det kan bli vanskelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Nikolai Halsteinrud Skrevet 13. september 2020 Del Skrevet 13. september 2020 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 13. september 2020 Forfatter Del Skrevet 13. september 2020 Ikke lenge igjen nå! Store fremskritt ettersom vest-siden er ferdig også! Neste på agendaen: gjøre ferdig gates og ramps, legge til jetways, og små detaljer som static ground services og gjerder. -Elias 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 13. september 2020 Del Skrevet 13. september 2020 Får du ledende 0 på runway også, så blir det nok helt perfekt (01L - 01R) - det ser i alle fall sånn ut på alle bilder og karttjenester jeg har sett på 🙂 Perfekt om du klarer å heve terrenget på Vollen (NW PlaneSpotter) også 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 13. september 2020 Forfatter Del Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, Frank Kristiansen skrev: Får du ledende 0 på runway også, så blir det nok helt perfekt (01L - 01R) - det ser i alle fall sånn ut på alle bilder og karttjenester jeg har sett på 🙂 Har allerede gjort det! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 13. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 13. september 2020 6 hours ago, KapteinWestad said: Ja, det hadde vært veldig spennende, men jeg vet ikke helt hvordan man skal få "workflowen" til å fungere. Man kan jo ikke jobbe samtidig på samme scenery (as far as I know), så det kan bli vanskelig Er vell rett og slett å ha visse folk jobbe med forskjellige ting. Jeg og en kammerat jobber foreløbig med ENDU Bardufoss. Jeg tar meg av flyplass og sceneryet i seg selv, mens han tar for seg modelering av custom 3D-modeller av flyplassen. Å jobbe med samme scenery kan bli litt skummelt, men scenery er bare en lesbar xml fil, så å bruke git til version kontroll og sammarbeid er fullt mulig 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 13. september 2020 Forfatter Del Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, Augustin Winther skrev: Er vell rett og slett å ha visse folk jobbe med forskjellige ting. Jeg og en kammerat jobber foreløbig med ENDU Bardufoss. Jeg tar meg av flyplass og sceneryet i seg selv, mens han tar for seg modelering av custom 3D-modeller av flyplassen. Å jobbe med samme scenery kan bli litt skummelt, men scenery er bare en lesbar xml fil, så å bruke git til version kontroll og sammarbeid er fullt mulig ahh det gir mer mening! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 13. september 2020 Forfatter Del Skrevet 13. september 2020 4 timer siden, Frank Kristiansen skrev: Får du ledende 0 på runway også, så blir det nok helt perfekt (01L - 01R) - det ser i alle fall sånn ut på alle bilder og karttjenester jeg har sett på 🙂 Perfekt om du klarer å heve terrenget på Vollen (NW PlaneSpotter) også 😄 Har ikke vært på Vollen selv, men er det noe som dette? Har også fått med Flishaugen på 01R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 13. september 2020 Del Skrevet 13. september 2020 Lenge siden jeg har vært der å fotografert, men det er iallfall et bord og to benker der. Synes å huske at det er et gammelt betong fundament igjen etter et lite hus eller brakke. Rett på meg hvis jeg husker feil. Men sikkert bra nok det du lager synes jeg. Bra jobba! Kanskje Flysamlingen som er rett ved siden av kommer med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 13. september 2020 Del Skrevet 13. september 2020 22 minutter siden, KapteinWestad skrev: Har ikke vært på Vollen selv, men er det noe som dette? Har også fått med Flishaugen på 01R Stemmer... Den er ca. 6-7 meter høy. Du kan godt parkere 2-3 biler der oppe også 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moldestad Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg er virklig takknemlig for den flotte jobben dere gjør med å fikse de norske flyplassene. jeg sendte en detaljert liste til zendesk da jeg betatestet FS2020. Men desverre virker det som at allt arbeid vi har gjort har blitt oversett. svært lite av det som har blitt raportert inn har blitt fixet fra MSFS og Asobo sin side. Så det er kjempe supert at dere fikser flyplassne i Norge. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer AH Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 enig med Olav, det gledes stort her i gården at ENGM er på vei 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Berget Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Veldig kult å se at noen har begynt på dette! Jeg har sitti og tekt å gjøre dette selv i en god stund nå etter jeg så som alpha tester at gardermoen så så dårlig ut i standard utgaven av msfs. Jeg har begynt å modellere byggene, med plan om å bygge den kommende tilleggs bygget som skal komme på pir øst (non schengen). Så om du er interessert så kan jeg gjerne hjelpe med nært fotorealistiske, godt detaljerte og korrekte bygg. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 15. september 2020 Forfatter Del Skrevet 15. september 2020 7 timer siden, Kristian Berget skrev: Veldig kult å se at noen har begynt på dette! Jeg har sitti og tekt å gjøre dette selv i en god stund nå etter jeg så som alpha tester at gardermoen så så dårlig ut i standard utgaven av msfs. Jeg har begynt å modellere byggene, med plan om å bygge den kommende tilleggs bygget som skal komme på pir øst (non schengen). Så om du er interessert så kan jeg gjerne hjelpe med nært fotorealistiske, godt detaljerte og korrekte bygg. Det hadde vært fantastisk! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Gleder meg stort til ENGM kommer. Ble litt skuffet over en litt tam default utgave som ikke stemte så bra med virkeligheten. Nå som Værnes er fikset, er mine favoritt reiser ENGM - ENVA, og ENGM - EKCH (Kjøpt via MSSF allerede). Kjevik og Bergen er vel også på ønskelisten. Også hadde det vært kult om noen finpusset litt på min mer lokale flystripe, Ski Flyplass. ENSI. Det er en gresstripe, så ikke mye arbeid som trenges. Høydejusteringer litt rundt og småjustering på byggene så er man der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Berget Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 6 timer siden, KapteinWestad skrev: Det hadde vært fantastisk! Supert! da skal jeg sette igang igjen med modellene og vil oppdatere fortløpende som deler blir klare 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian27 Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Var det du som hadde planer om å Lage ENOV til fs2020 ? den er jo bare et eneste rot 😆 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinWestad Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 4 timer siden, Kristian27 skrev: Var det du som hadde planer om å Lage ENOV til fs2020 ? den er jo bare et eneste rot 😆 Har planer om det ja, men det kan ta noen uker ettersom jeg tenker å eksperimentere litt først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Øystein Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Fløy til og fra ENGM. i går. Fantastisk jobb, KapteinWestad ✈️ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 25. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 25. september 2020 Et spørsmål kan du greie å rive denne forferdlige blinklampa ...ødlegger litt på kveld og natt 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Exclude all airport beacons mener jeg det hette. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.