Gå til innhold

Laurdagskveill på lokkalet


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Stille her inne,  sitter alle og laster ned Aerofly2 :D ?  Dro likegodt over til Orcas,  og mekka litt på warbird`n .  Milviz P-38 !  Etter at A2A tok pause i serien med godbiter fra WW2,  kom Milviz med denne lekkerbisken.  Topp kvalitet fra innerst til ytterst,  og en sann nytelse å fly  ;D Faktisk litt merkelig at denne ikke dukker opp oftere her inne ?

 

BBpIRAh.jpg

 

NVmJMfe.jpg

 

j3ldQkl.jpg

 

p5ADSla.jpg

 

J8zcPMY.jpg

 

NAXXmps.jpg

 

3oR70oA.jpg

 

zNOuL5H.jpg

 

mdGxHIR.jpg

 

HNFkuys.jpg

 

YJatTFV.jpg

 

djSMd7z.jpg

 

Hiiihaaaa,  fortsatt god helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vintersporten som skaper stillheten. For min del brukes tiden til å få liv i ymse ting etter OS reinstall, og med hensyn til WW2 fly kunne jeg tenkt meg en Black Widow. Men egentlig ligger min interesse mer i tidlig jetalder, så snart skal F-86 i lufta igjen. Jeg må og få fatt på en Gloster Meteor, så setter pris på om du minner meg på hvem som selger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sjå her ja,  de tøffeste holder stand her inne  :D  .

 

Jeg må og få fatt på en Gloster Meteor, så setter pris på om du minner meg på hvem som selger :)

 

Just Flight har en veldig fin utgave av sorten :  https://www.justflight.com/product/meteor-f8-fr9 

 

1WPWEmu.jpg

 

Har hatt mye glede av denne modellen,  og tør trygt anbefale den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
De gamlflya er fortsatt best?!

 

Jotakk,  fra mitt ståsted foretrekker jeg perioden WW2 til uti 60-åra en gang  ;D  Noen unntak er det selvfølgelig,  men det avhenger av den som lager modellen.

Nå er jo RealAir ute av dansen,  så da er det ikke mange som evner å gjengi den "feelingen" som må til for å forelske seg i en modell.  Har ikke noe i mot de store bussene fra

PMDG,  Aerosoft m.fl.  men æ sovner som regel før æ har kommet i lufta  ;D  ::)  ...... Heldigvis holder A2A,  MILVIZ og noen enkeltforetak fortsatt koken med å modellere spennende fly,  så

æ tror vi har underholdning i noen år til  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Utrolig pene sjåtts! Du legger virkelig i sjela i dette, og det er jo svært gøy for oss andre å få ta del i Ernies verden! Er heller ingen fan av å fly busser, og foretrekker eksotiske fly fra gullalderen innen luftfarten (1940-1980) - før glass-cockpit rev sjela ut av enhver cockpit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ingen fan av å fly busser, og foretrekker eksotiske fly fra gullalderen innen luftfarten (1940-1980) - før glass-cockpit rev sjela ut av enhver cockpit...

 

Dette er jeg helt enig i. For folk som er på jobb i lufta hver dag er det sikkert veldig fint å ha både lnav og vnav og ferdigprogrammerte ruter og fine og ryddige display units som kun henter frem relevant info til enhver tid osv. Men det er noe ekstra når man lærer seg og beherske sånne gamle manuelle cockpiter og fly som ikke hindrer deg i å gjøre dumme ting.  Stick and rudder ftw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nose art finnes da fortsatt, bare mer vanlig som tail art i dag, men i hovedsak forsvant nose art etter "texas" tiden hvor pilotene gikk fra å ha sitt eget faste fly, til dagens standard hvor alle pilotene flyr alle flyene.

Men kunsten finnes fortsatt på et fåtall av flyene, min personelige favoritt er Luftforsvarets F-16 med halenr 298, snilleste F-16 jeg noengang har skrudd på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftforsvaret er i hvert fall ikke flinke på det, der blir ting mer og mer homogent, ingenting skal skille seg ut - har ikke sett "298" på en stund, blir egentlig litt overrasket hvis hun fortsatt har Tor på halen. Så får ikke så lenge siden at "665" hadde mistet halemerkingen sin og nå var helt grå med kun den stygge FLO-flashen som alle de andre. Maskinene som deltok i Libya fikk jo også mission markings fjernet omtrent det minuttet de landet på Ørlandet etter endt deployment - jeg syns det også er noe som fjerner mye sjel, om ikke annet så kunne de i hvert fall ha beholdt skvadronsflashene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...