Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem
Skrevet

Stille her inne,  sitter alle og laster ned Aerofly2 :D ?  Dro likegodt over til Orcas,  og mekka litt på warbird`n .  Milviz P-38 !  Etter at A2A tok pause i serien med godbiter fra WW2,  kom Milviz med denne lekkerbisken.  Topp kvalitet fra innerst til ytterst,  og en sann nytelse å fly  ;D Faktisk litt merkelig at denne ikke dukker opp oftere her inne ?

 

BBpIRAh.jpg

 

NVmJMfe.jpg

 

j3ldQkl.jpg

 

p5ADSla.jpg

 

J8zcPMY.jpg

 

NAXXmps.jpg

 

3oR70oA.jpg

 

zNOuL5H.jpg

 

mdGxHIR.jpg

 

HNFkuys.jpg

 

YJatTFV.jpg

 

djSMd7z.jpg

 

Hiiihaaaa,  fortsatt god helg  :)

Skrevet

Er vel vintersporten som skaper stillheten. For min del brukes tiden til å få liv i ymse ting etter OS reinstall, og med hensyn til WW2 fly kunne jeg tenkt meg en Black Widow. Men egentlig ligger min interesse mer i tidlig jetalder, så snart skal F-86 i lufta igjen. Jeg må og få fatt på en Gloster Meteor, så setter pris på om du minner meg på hvem som selger :)

  • Premium Medlem
Skrevet

Snasent som trønderne sier  :D

Ja snart på vingene igjen jeg og (håper jeg ,venter på deler fra komplett ) i ny trimmet pc  :P ..... vil tro ute i uka så er jeg oppe og flyr igjen så da må vi nok bort i disse traktene en tur tenker jeg  :P

Skrevet

Stille på forumet du, godt mulig, har jobbet hardt med å skaffe meg et steike rått fly i WT, mulig video snart, så har ikke fulgt helt med ;) ;)

Knallbilder som alltids, P-38'n er noe av det særere og morsomste amerikanerne kom med under krigen.

  • Premium Medlem
Skrevet
De gamlflya er fortsatt best?!

 

Jotakk,  fra mitt ståsted foretrekker jeg perioden WW2 til uti 60-åra en gang  ;D  Noen unntak er det selvfølgelig,  men det avhenger av den som lager modellen.

Nå er jo RealAir ute av dansen,  så da er det ikke mange som evner å gjengi den "feelingen" som må til for å forelske seg i en modell.  Har ikke noe i mot de store bussene fra

PMDG,  Aerosoft m.fl.  men æ sovner som regel før æ har kommet i lufta  ;D  ::)  ...... Heldigvis holder A2A,  MILVIZ og noen enkeltforetak fortsatt koken med å modellere spennende fly,  så

æ tror vi har underholdning i noen år til  ;D

  • Premium Medlem
Skrevet

Utrolig pene sjåtts! Du legger virkelig i sjela i dette, og det er jo svært gøy for oss andre å få ta del i Ernies verden! Er heller ingen fan av å fly busser, og foretrekker eksotiske fly fra gullalderen innen luftfarten (1940-1980) - før glass-cockpit rev sjela ut av enhver cockpit...

Skrevet

Er heller ingen fan av å fly busser, og foretrekker eksotiske fly fra gullalderen innen luftfarten (1940-1980) - før glass-cockpit rev sjela ut av enhver cockpit...

 

Dette er jeg helt enig i. For folk som er på jobb i lufta hver dag er det sikkert veldig fint å ha både lnav og vnav og ferdigprogrammerte ruter og fine og ryddige display units som kun henter frem relevant info til enhver tid osv. Men det er noe ekstra når man lærer seg og beherske sånne gamle manuelle cockpiter og fly som ikke hindrer deg i å gjøre dumme ting.  Stick and rudder ftw

Skrevet

Nose art finnes da fortsatt, bare mer vanlig som tail art i dag, men i hovedsak forsvant nose art etter "texas" tiden hvor pilotene gikk fra å ha sitt eget faste fly, til dagens standard hvor alle pilotene flyr alle flyene.

Men kunsten finnes fortsatt på et fåtall av flyene, min personelige favoritt er Luftforsvarets F-16 med halenr 298, snilleste F-16 jeg noengang har skrudd på ;)

Skrevet

Luftforsvaret er i hvert fall ikke flinke på det, der blir ting mer og mer homogent, ingenting skal skille seg ut - har ikke sett "298" på en stund, blir egentlig litt overrasket hvis hun fortsatt har Tor på halen. Så får ikke så lenge siden at "665" hadde mistet halemerkingen sin og nå var helt grå med kun den stygge FLO-flashen som alle de andre. Maskinene som deltok i Libya fikk jo også mission markings fjernet omtrent det minuttet de landet på Ørlandet etter endt deployment - jeg syns det også er noe som fjerner mye sjel, om ikke annet så kunne de i hvert fall ha beholdt skvadronsflashene.

Skrevet

Litt kunst finnes vel på flyene av og til, men de er gjerne ikke alltid like godt dokumentert.

Vi hadde 338 sin tiger-maskin på besøk i Bodø, og da endte den opp slik, siden den i gamle dager egentlig var en 334 maskin.

 

Tror ikke denne modifikasjonen levde lenge etter den kom tilbake til Ørland.

 

57FEStu.jpg

 

j4xlLCf.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...