Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. januar 2017 Premium Medlem Skrevet 7. januar 2017 Stille her inne, sitter alle og laster ned Aerofly2 ? Dro likegodt over til Orcas, og mekka litt på warbird`n . Milviz P-38 ! Etter at A2A tok pause i serien med godbiter fra WW2, kom Milviz med denne lekkerbisken. Topp kvalitet fra innerst til ytterst, og en sann nytelse å fly ;D Faktisk litt merkelig at denne ikke dukker opp oftere her inne ? Hiiihaaaa, fortsatt god helg Siter
Andrew Thomsen Skrevet 7. januar 2017 Skrevet 7. januar 2017 Er vel vintersporten som skaper stillheten. For min del brukes tiden til å få liv i ymse ting etter OS reinstall, og med hensyn til WW2 fly kunne jeg tenkt meg en Black Widow. Men egentlig ligger min interesse mer i tidlig jetalder, så snart skal F-86 i lufta igjen. Jeg må og få fatt på en Gloster Meteor, så setter pris på om du minner meg på hvem som selger Siter
Eivin Stensø Skrevet 7. januar 2017 Skrevet 7. januar 2017 Dette er jo en Lightning. Da er jo jeg med med en gang jeg vet du. Supre bilder. Lurer på om ikke Kelly Johnson var involvert i denne også. Da pleier det ofte og bli bra E Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. januar 2017 Premium Medlem Skrevet 7. januar 2017 Snasent som trønderne sier Ja snart på vingene igjen jeg og (håper jeg ,venter på deler fra komplett ) i ny trimmet pc ..... vil tro ute i uka så er jeg oppe og flyr igjen så da må vi nok bort i disse traktene en tur tenker jeg Siter
Kim Kristensen Skrevet 7. januar 2017 Skrevet 7. januar 2017 Stille på forumet du, godt mulig, har jobbet hardt med å skaffe meg et steike rått fly i WT, mulig video snart, så har ikke fulgt helt med ;) Knallbilder som alltids, P-38'n er noe av det særere og morsomste amerikanerne kom med under krigen. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Skrevet 8. januar 2017 Sjå her ja, de tøffeste holder stand her inne . Jeg må og få fatt på en Gloster Meteor, så setter pris på om du minner meg på hvem som selger Just Flight har en veldig fin utgave av sorten : https://www.justflight.com/product/meteor-f8-fr9 Har hatt mye glede av denne modellen, og tør trygt anbefale den . Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 8. januar 2017 Premium Medlem Skrevet 8. januar 2017 Det var lørdan sin det. Glimrende bildeserie her Ernst. De gamlflya er fortsatt best?! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Skrevet 8. januar 2017 De gamlflya er fortsatt best?! Jotakk, fra mitt ståsted foretrekker jeg perioden WW2 til uti 60-åra en gang ;D Noen unntak er det selvfølgelig, men det avhenger av den som lager modellen. Nå er jo RealAir ute av dansen, så da er det ikke mange som evner å gjengi den "feelingen" som må til for å forelske seg i en modell. Har ikke noe i mot de store bussene fra PMDG, Aerosoft m.fl. men æ sovner som regel før æ har kommet i lufta ;D : ...... Heldigvis holder A2A, MILVIZ og noen enkeltforetak fortsatt koken med å modellere spennende fly, så æ tror vi har underholdning i noen år til ;D Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 8. januar 2017 Premium Medlem Skrevet 8. januar 2017 Utrolig pene sjåtts! Du legger virkelig i sjela i dette, og det er jo svært gøy for oss andre å få ta del i Ernies verden! Er heller ingen fan av å fly busser, og foretrekker eksotiske fly fra gullalderen innen luftfarten (1940-1980) - før glass-cockpit rev sjela ut av enhver cockpit... Siter
Eivin Stensø Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Er heller ingen fan av å fly busser, og foretrekker eksotiske fly fra gullalderen innen luftfarten (1940-1980) - før glass-cockpit rev sjela ut av enhver cockpit... Dette er jeg helt enig i. For folk som er på jobb i lufta hver dag er det sikkert veldig fint å ha både lnav og vnav og ferdigprogrammerte ruter og fine og ryddige display units som kun henter frem relevant info til enhver tid osv. Men det er noe ekstra når man lærer seg og beherske sånne gamle manuelle cockpiter og fly som ikke hindrer deg i å gjøre dumme ting. Stick and rudder ftw Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Er litt enig i at mye av sjelen er borte i dagens flymaskiner ja, og hva skjedde med "nose art"? Siter
Kim Kristensen Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Nose art finnes da fortsatt, bare mer vanlig som tail art i dag, men i hovedsak forsvant nose art etter "texas" tiden hvor pilotene gikk fra å ha sitt eget faste fly, til dagens standard hvor alle pilotene flyr alle flyene. Men kunsten finnes fortsatt på et fåtall av flyene, min personelige favoritt er Luftforsvarets F-16 med halenr 298, snilleste F-16 jeg noengang har skrudd på Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Luftforsvaret er i hvert fall ikke flinke på det, der blir ting mer og mer homogent, ingenting skal skille seg ut - har ikke sett "298" på en stund, blir egentlig litt overrasket hvis hun fortsatt har Tor på halen. Så får ikke så lenge siden at "665" hadde mistet halemerkingen sin og nå var helt grå med kun den stygge FLO-flashen som alle de andre. Maskinene som deltok i Libya fikk jo også mission markings fjernet omtrent det minuttet de landet på Ørlandet etter endt deployment - jeg syns det også er noe som fjerner mye sjel, om ikke annet så kunne de i hvert fall ha beholdt skvadronsflashene. Siter
Kim Kristensen Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 FLO flashen overtok for skvadronsflashen ettersom det er FLO som eier og låner ut flyene til skvadronene, forstå det den som kan Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 Litt kunst finnes vel på flyene av og til, men de er gjerne ikke alltid like godt dokumentert. Vi hadde 338 sin tiger-maskin på besøk i Bodø, og da endte den opp slik, siden den i gamle dager egentlig var en 334 maskin. Tror ikke denne modifikasjonen levde lenge etter den kom tilbake til Ørland. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.