Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 21. november 2016 Premium Medlem Skrevet 21. november 2016 Ernst: Vi skulle hatt en skikkelig simulert Viggen ja. Muligheten for å gå mach 2+ og samtidig kunne ta av og lande på en liten veistubb inviterer til spennende flyging i simmen. Det er en Viggen (AJS-versjonen) på vei til DCS - Leatherneck Simulations, som utvikler den, kjører en stream med den neste mandag - da får vi sannsynligvis også en slippdato Jeg opplevde og den tiden, at alt handlet hysterisk om høyder. Det er nettopp derfor vi har Starfighter og Lightening. Sjekk ut historien. En tid handlet det bare om høyder, en tid om å fortsette dogfights (F-16 var siste bygd for slikt), senere skjønte alle at man skyter ned fienden lenge før man ser ham (F-14 med Phoenix, 6 stk) .... osv. I disse dager er dogfights noe man bare fnyser av. Og det skjønner jeg godt. Kjenner endel mennesker som syns F-35 er håpløs. Ja OK håpløs mht pris, men sikkert en førsteklasses våpenplatform. Som dogfighter, ubrukelig. Bekymrer meg ikke et sekund, da dogfights hører steinalderen til. Her i landet må vi satse på BVR og avskjæring. Det klarer F-35 langt bedre enn F-16. Jeg forstår ikke at amerikanerne ikke har lært av sine tidligere feil - det er ikke første gang de har sagt at dogfightens tid er over, og jeg frykter at det, nok en gang, blir noe de må bite i seg. På 60-tallet mente de at dogfightens tid var over og at alle luftkamper ville bli utkjempet BVR med missiler, noe de betalte en høy pris for i Vietnam. Framtiden ligger nok i droner. Hvis man ser hva en dronesverm er kapabel til allerede i dag, så er det nok store ting på gang i Arizona-ørkenen som vi neppe får vite så mye om før det har gått 20-30 år. Førerløse fly med dronelignende våpen vil ta ned kostnadene ved krigføring og øke kampkraften betydelig. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 21. november 2016 Premium Medlem Skrevet 21. november 2016 Want to fly a lighting and take the thunder with you? Med den musikken, hvem kan vel si nei! 60-tallet var noe for seg selv... Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. november 2016 Premium Medlem Skrevet 21. november 2016 Det er en Viggen (AJS-versjonen) på vei til DCS - Leatherneck Simulations, som utvikler den, kjører en stream med den neste mandag - da får vi sannsynligvis også en slippdato Hmmm? det var spennende nyheter. Holder fortsatt DCS varm i PCen min, men det blir mest P3D3-flyvninger her i gården. En god modell av Viggen kan fort snu på den prioriteringen ........ Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 Jepp, Leatherneck Simulations (samme folkene som lagde MiG-21Bis) har en Viggen "in the pipeline" - de har sagt at de ikke vil si så mye om den før den er klar for release, men skal ha en live stream om\med Viggen neste mandag klokka 20:00 CET, så da er den nok ikke så langt unna Dette er det eneste de har sluppet så langt: Den siste videoen ser ut til å vise en bråte med RB04-missiler, i tillegg til bekreftelsen av stream den 28.11. Siter
Eivin Stensø Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 Do you want to takeoff in a Lightning? *60-talls reklamestemme* Climb attitude 36000ft på 3 minutter fra brakes release. For den som er i farten Siter
Eivin Stensø Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 Screenshots er bra men takeoffen er best beskrevet i virkeligheten. Her med professor Brian Cox som passasjer. Vil tro at det kjentes i magen Dette er grunnen til at jeg liker Lightning og Starfighter. Det går mildt sagt så det griner Denne toseteren krajset desverre kort tid etterpå. Heldigivs uten Cox inni Siter
Eivin Stensø Skrevet 29. november 2016 Forfatter Skrevet 29. november 2016 Når Lightningen kom til Ørlandet. Starring: P3D 3.4, Aerosoft EE Lightning F3, OrbX EU-Norway, Airports Of Norway ...kom den litt høyt inn og med litt for mye fart og måtte foreta en go around(eller overshoot som britene kaller det), og en ny landingsrunde Det ble heldigvis bare med den ene overshooten Når lightningen skulle dra fra Ørlandet gjorde den det på sitt sedvanlige og meget fysiske vis. Rett før det trekkes 60 grader opp med 4-5G Da ser det slik ut i cockpit 4,5G har vi trukket opp med og vi holder 60 grader opp Det er lett å se hvorfor folk lar seg sjarmere av lightningen når man ser hva den kan gjøre. *synger* This is groundcontrol to Major Tom.... Top Of Climb. *ventralcam* Da er det bare å finne en tanker før det blir tomme tanker *synger* We'll meet again. Don't know how....Don't know when. But I know we'll meet again some sunny dayy... lalalalaaa Siter
Johan Clausen Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 Du må have den ut igen for at synge en gang til We'll meet again, Don't know where, don't know when, But I know we'll meet again, some sunny day. Siter
Eivin Stensø Skrevet 29. november 2016 Forfatter Skrevet 29. november 2016 Du må have den ut igen for at synge en gang til We'll meet again, Don't know where, don't know when, But I know we'll meet again, some sunny day. Det skader da ikke med litt improvisasjon Men det blir nok uansett gjort. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. november 2016 Premium Medlem Skrevet 29. november 2016 De gærne har det godt ;D . Artig at du fortsatt vræler omkring med dette britiske monsteret ! Det skulle vært et par AI-tankfly som cruiset langs kysten i passelig høyde, så kunne man fått slukket tørsten uten å aktivere TackPack (o.l.) Siter
Eivin Stensø Skrevet 29. november 2016 Forfatter Skrevet 29. november 2016 De gærne har det godt ;D . Artig at du fortsatt vræler omkring med dette britiske monsteret ! Det skulle vært et par AI-tankfly som cruiset langs kysten i passelig høyde, så kunne man fått slukket tørsten uten å aktivere TackPack (o.l.) Jeg har blitt glad i Lightning, som antallet screenshots på denne posten avslører her. Det ligger en slags skrekkblandet fryd over den maskinen og den er simulert med stor ekthet og kjærlighet. Det er vel ikke annet å forvente når man sitter rett oppå to RR Avon afterburning turbojets. Jeg jukser litt og benytter meg av den innebygde muligheten for å foreta refuel uten tanker tilstede mellom 10000 og 35000ft og 250-300kias. Tanking i lufta er ikke det jeg har mest tålmodighet til. Spesielt ikke når fuelen tikker nedover. Men som regel holder jeg meg i nærheten av flyplassen og lander etter 10-15 minutter med villmansflyging. Har Ørlandet på tacan for kjapp retur hvis jeg skulle rote meg for langt bort. edit: En flytur kan feks se sånn ut: 1. Powerclimb til 10000ft. Så snu tilbake og gå på med full speedbrake og entre downwind (med opsjon på en full roll i hver retning) 2. High speed pass 200ft agl ca 500 kias. På med speedbrake og high G turn til downwind. 3. Low speed pass 200ft agl 3. Touch and go 4. Full stop. Neppe noe flyshow men mer enn nok å henge fingrene i for meg. Siter
Eivin Stensø Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Skrevet 2. desember 2016 Dette flyet har smittet meg med en fæl avhegighet så velkommen til Thunder City, Cape Town SA. Dette er ZU-BEW. Repaint av Ash Oxley Litt av utfordringen til Lightning var at rekkevidden er tilpasset britenes operative krav. Det betyr at den har nokså begrenset rekkevidde. I praksis betyr dette akkurat nok fuel til å nå Mach 2 i ARC(en sirkel rundt en TACAN/VOR-stasjon der avstanden til stasjonen er konstant) og ta snareste vei hjem etterpå. Siter
Kim Kristensen Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Det er ikke feil med en sånn avhengighet, du lærer jo faktisk litt av det Siter
Eivin Stensø Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Skrevet 2. desember 2016 Det er ikke feil med en sånn avhengighet, du lærer jo faktisk litt av det Det kunne ha vært verre. Men det har gått såpass langt at jeg står opp en halvtime tidligere hver morra for å ta en kjapp flytur før dagen starter. Og det hender at jeg står opp midt på natta , booter opp P3D og starter opp lightningen og kjører litt motor. Da blir det lettere å sove etterpå. *synger* Take me down to Thunder City, where the rides are cheap and the jets are pretty!! Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 2. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 2. desember 2016 Såpass ja da er du "hektet" Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 2. desember 2016 det har gått såpass langt at jeg står opp en halvtime tidligere hver morra for å ta en kjapp flytur før dagen starter. ;D fantastisk, og velkommen i klubben ;D Dette er positiv avhengighet, og det fører ikke noe gæernt med seg, annet enn at du har en ufarlig og givende hobby ;D Som småbarnspappa i 2 runder, var det lenge eneste muligheten for noen flyturer, så æ har vennet meg til å stå opp kvart over fem hver morgen, så har jeg litt over en time BARE for meg selv og flysimmen ??? Utrolig artig start på dagen, og en glimrende måte å forberede en travel arbeidsdag ( eventuelt skoledag ) på. Anbefales ;D Siter
Andrew Thomsen Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Og det hender at jeg står opp midt på natta , booter opp P3D og starter opp lightningen og kjører litt motor. Da blir det lettere å sove etterpå. Var oppe 0300 i natt og gjorde ferdig TAM AI trafikk fordi den ikke stoppet opp i skallen. What else is new Siter
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 2. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 2. desember 2016 GLAD JEG IKKE ER ALENE SOM SITTER OPPE OM NATTA, TIL EN VISS GRAD.! :-* BARE IKKE FRUEN TROR AT DET ER PORNO MAN SER PÅ. MEN FOR OSS GUTTER ER DETTE PORNO. Siter
Eivin Stensø Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 MEN FOR OSS GUTTER ER DETTE PORNO. I aller høyeste grad Siter
Eivin Stensø Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Skrevet 6. desember 2016 Grillfest på Ørlandet. Bare å ta med spyd, pølser og koteletter. I overkant av 122000 hk sørger for rask grilling Bare tuller selvfølgelig. Her er det nytt, oppusset lydsett til AS EE Lightning som testes. Synes det ble en kraftig oppgradering. Den kommer med toseterutgaven som slippes snart. (T4/T5) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.