Gå til innhold

På `an igjen


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Takk til Andrew  :) !  Som vanlig har han enkle løsninger .  Æ har slitt med å få AICarrier til å funke i P3D3.  Det gikk så langt at æ tok meg bryderiet med å installere simmen på en ny SSD-disk,  og brukte helga til å komme meg i lufta igjen.  Mye arbeid,  men fordelen var at æ fikk rydda opp i mye gammelt rot,  P3D3 er i absolutt siste og komplette versjon,  og ikke minst:  nå virker AICarrier igjen  ;D  Første prøveturen utført med Aerosoft F14  .

 

e9h3Nnq.jpg

 

cl1yVov.jpg

 

iXc7fuo.jpg

 

HrcjULm.jpg

 

lwQZ0lX.jpg

 

qeJlWMX.jpg

 

2wxOWnX.jpg

 

LUAbVGH.jpg

 

VU5RRgg.jpg

Tykjeartig  ;D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

.....  og nå til noen hangarskip med komplett utrustning  :

 

CcXajLU.jpg

Bruker fortsatt Bodø som base,  siden det er kort vei til Vestfjorden og hangarskipene  ;D

 

sNwTMXa.jpg

Bruker også TackPack i tillegg til AICarrier,  så man er ikke alene på carrier ops  8)

 

8Pkcaqt.jpg

F-14 er jo spesialkonstruert for hangarskips-operasjoner,  så denne råtassen gir gåsehud under innflyvningen.

 

wGj44UD.jpg

Med TracIr5 er det lett å lene seg framover for bedre sikt og og viktig informasjon for nøyaktig finale .

 

n5KMDBO.jpg

På dekket !  herlig følelse (og lyd ) når man treffer vaieren  :)

 

rbxhmbI.jpg

Uss Nimitz fra Javier Fernandez er en opplevelse få flyplasser kan matche .  God tur  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hr. Fernandez er konge. Skikkelig detaljert flåte i mange versjoner som man kan kommandere fra cocpit, og lyder a la Topgun når man lander. Rene filmopplevelsen. Og så må jeg legge til at Dino Cattaneo og er konge. Det er ikke bare politikerne i dag som er rekordsløve, må ha fått et snev av det jeg og. For nå sitter jeg her med samme F-35, men den ble igjen payware 2015. Har vært en tur på Simmarket og hentet v3.11, med oppdatert FDE, flyr bedre enn noensinne, og med norsk livery (se mitt innlegg på FB). Er en ting garantert i denne verden, er det at nå legger jeg LM sin Raptor på hylla for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hvilket system man har å kjøre på. Med autogen trees på "normal" (syns dense allerede blir overkill, spesielt i tettbebygde strøk), fløy jeg nylig langs Elgtråkk 18 (også kalt E-18) fra KRS til ENLI i tretopphøyde, og det gikk så det suste. Jeg tror at de som har autogen trær på "very dense" må ta seg en tur ut og orientere seg, da jeg har sett mange skoger på screenshots som er så tette at de ser ut som plener. Tror alt for mange tilbringer tid med skjermer, mobiler og padder, i stedet for å gå ut og ha noe å forholde seg til. Ikke personlig ment, generally speaking. Var (alt for mye) i skauen i min ungdom :-p

 

PS: Texturene er 4096 x 4096 og kan sikkert greitt reduseres til 2048 x 2048. Syns 4096 er bare tull ... hele ENGM terminalen bruker jeg 1024 x 1024 til.

 

Jeg har gjentatte ganger sammenlignet 4 x4 texturer på 15MB kontra 2 x 2 på 5MB til AI fly, og ser aldri forskjellen. 4 x 4 er kun en skrytefaktor, som likevel blir nedskalert på de fleste HD skjermer, via "gjette" rutiner (dithering) som ikke gjør annet enn å ødelegge texturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er jeg med på, Eivin. Husker SU-27 i DOS "US Navy Fighters". Jeg vraket hele flåten. For den sank som en stein straks jeg hadde for lite gass, og det endte som oftest opp med at det man så fra hangarskipet, var to fortvilte øyer så store som tinntallerkner bak cocpitglasset, idet jeg sank ned i havet rett bak akterdekket. Så jeg gikk over til F-22 i stedet, samt Harrier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Så er det store spørsmålet, har Ernst fått teste om Starfightern kan lande på disse båtene?

 

Ha ha ha,  vi leker da ikke med sånt  ;D  ;D .  Starfightern egner seg dårlig på hangarskip.  Riktignok har den krok,  og noen har blitt "reddet" av den på enden av landingsbanen i Bodø,  men på hangarskip hadde nok halepartiet røket av  :o .  I det hele tatt,  Starfightern imponerer lite etter dagens kriterier,  og jeg ville aldri ha valgt den som våpenplattform i luftkamp  ???  Men ellers,  landing på hangarskip er nok utfordrende på mange måter,  men neppe så vanskelig som i "Lock On".  Har inntrykk av at i mange simulatorer har modellene kunstig vanskelighetsgrad.  Både IL2 og DCS krever hårfine beregninger i landinger. Men i P3D3 gir gode flight mdl mer realistiske resultater,  og med riktig trening så er det rettåslett artig å ratte ned F-14, F-18 og F-35 ( og muligens Harrier ) på hangarskip  ;) .  Phantom var også krevende i virkeligheten,  så den har jeg holdt meg unna  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Spørs vel hvilket system man har å kjøre på. Med autogen trees på "normal" (syns dense allerede blir overkill, spesielt i tettbebygde strøk), fløy jeg nylig langs Elgtråkk 18 (også kalt E-18) fra KRS til ENLI i tretopphøyde, og det gikk så det suste. Jeg tror at de som har autogen trær på "very dense" må ta seg en tur ut og orientere seg, da jeg har sett mange skoger på screenshots som er så tette at de ser ut som plener. Tror alt for mange tilbringer tid med skjermer, mobiler og padder, i stedet for å gå ut og ha noe å forholde seg til. Ikke personlig ment, generally speaking. Var (alt for mye) i skauen i min ungdom :-p

 

Jeg er mye ute i skauen Andrew, og når det gjelder tett vegetasjon så overgår virkligheten simmen på alle mulige måter. Dog kan man jo diskutere landlclass og typen trær som jo er veldig feil for Nord-Norge i simulatoren, men i regnskogene i PNW så står gran og furu tett som hagl.

 

Når det er sagt så er det levelig med mindre tetthet på trærne når man flyr i 500+ knop. Man får jo ikke tid til å telle kongler uansett, men hos meg så gjør autogen liten forskjell på fps. Merker rundt 10 fps mindre med F-35 enn F-22 i simulatoren, og antar dette har med cokcpiten å gjøre. Med mye svinging og høy G så trives jeg best med 60+ fps. Når man daler ned mot 30 fps så blir svingene fort som et slideshow, men vi har alle våre preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Forstår at det hersker litt tvil om hvordan P3D tolker texturer. Det hevdes at det ikke nytter å redusere fra 4096 til feks 1024 i simulatoren. Hvis teksturen faktisk er 4096, så vil den bli lastet inn som 4096 uansett. Da må man med andre ord redigere selve teksturen for at det skal gi effekt. Har ikke gjort omfattende testing av dette selv, men endring av teksturstørrelse hadde ingen effekt på fps hos meg med default oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gitt opp F35, men fant ut at det florerte med DXT3 uten alpha. Og det er etter min erfaring en framratekiller. Som en første-test, og kort fortalt så gjorde jeg om de fleste teksturene uten alpha til DXT1 med max størrelse 2048x2048 mipmappet. Tok en kjapp testflytur og nå flyter det bra, men har bare testet 3 minutter så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det hersker litt tvil om hvordan P3D tolker texturer. Det hevdes at det ikke nytter å redusere fra 4096 til feks 1024 i simulatoren. Hvis teksturen faktisk er 4096, så vil den bli lastet inn som 4096 uansett. Da må man med andre ord redigere selve teksturen for at det skal gi effekt. Har ikke gjort omfattende testing av dette selv, men endring av teksturstørrelse hadde ingen effekt på fps hos meg med default oppsett.

 

Men det later til Tor har funnet ut de er DXT3 uten alpha. Og det er ikke bra ... men nå snakker jeg uansett ut fra den nye payware utgaven som kom i 2015, handlet den i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...