Gå til innhold

Norwegian kjøper 787 Dreamliner


Ola Haldor Voll

Anbefalte innlegg

Les mer her

787-8_sonja_left_new_large.jpg

 

Norwegian har inngått en avtale om kjøp av tre langdistansefly av typen 787-8 Dreamliner. Selskapet har tidligere inngått avtale om å lease to fly av samme type, slik at Norwegian nå har sikret leveranse av fem fly. Dreamliner er et fly for fremtiden, med høy passasjerkomfort, lave driftsutgifter og reduserte utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor tampong det der ja.

 

Blir artig å følge med på om disse tre flyene for 787-8JP som er DY sin kustom kode hos Boeing.

 

Siden de ikke er produsert enda, så vil jeg nå tro at de får DY sin kode, og ikke FI!

 

Og det mest intresnge blir å se hvordan dem inreder disse flyene. Og hva det blir av AVOD osv.

 

Angivelig, så skal det hvertfall være video ombord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Når de har bygd opp et nasjonalt og internasjonalt varemerke med det nåværende fargeskjemaet, burde de vel føre dette over til Dreamlinerne også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre flyselskaper har skiftet "ham" uten å gå dukken, så det lar seg nok gjøre. Beholde mye rødt og hvitt, men legge om til en mer strømlinjeformet stil. Men jeg forstår at å gjøre det akkurat nå, er store kostnader, spesielt når nytt flykjøp er på gang. Så vi vil nok ikke se det med det første.

 

Ellers er det jo interessant med kabinluft som ikke er tatt inn gjennom motorene. Så slipper man brente Canada-gjess biter i kabinen og sånt :grin:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halemotivene er en genistrek, kroppen ikke. Aukrust er et godt forslag for kommende motiver. Jeg ser for meg flykroppen cirka 3/4 hvit, med langsgående 1/4 rødt. Med andre ord, nesten samme fordeling som i dag, men på langs. Med samme "scwung" som da Braathens gikk over fra classic til ny livery.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av oss vet hvor kjent Nansen er kontra Aukrust figurene? Amerikanere tror det går isbjørner rundt i Oslo. Og (fra cruiseliv); de peker opp på baren i skorsteinen og spør meg: "Sir, is this where they navigate the ship?". Hvorpå jeg gråter meg i søvn hver kveld :grin:. Så jeg tror dagens passasjerer kjenner Aukrust bedre enn Nansen, pga Flåklypa Grand Prix. De ser filmer og baserer seg på det, og ikke historien, ikke fakta.

 

Og om de ikke kjenner motivet fra før, vil de gjenkjenne 3/4 hvitt med 1/4 rødt, og spørre seg selv om hva motivet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fornuftig å skaffe seg flere fly og dermed litt mere fleksibilitet. Det som blir mye mere interesant en hvilket fly som brukes er, hvordan vil det nye selskapet bli? Ny logo? Norsk crew blir det neppe, og med snakk om flyvning på Kina blir det muligens kinesisk crew og vedlikehold. Hvem vet?

Tror egentlig ikke at dette blir noen Norsk stolthet. Slett ikke sikkert flyene kommer i Norsk register en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...