Ola Haldor Voll Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Les mer her Norwegian har inngått en avtale om kjøp av tre langdistansefly av typen 787-8 Dreamliner. Selskapet har tidligere inngått avtale om å lease to fly av samme type, slik at Norwegian nå har sikret leveranse av fem fly. Dreamliner er et fly for fremtiden, med høy passasjerkomfort, lave driftsutgifter og reduserte utslipp. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 At de bestilte flere var ingen stor bombe, men at den bekreftelsen kom idag var noe overraskende. Blir artig å følge med på om disse tre flyene for 787-8JP som er DY sin kustom kode hos Boeing. Og det mest intresnge blir å se hvordan dem inreder disse flyene. Og hva det blir av AVOD osv. Siter
Carl Waylon Nelson Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 "Ja vi spytter ikke i glasset her i Norwegian HUMHUMHUM" Bra Kjosern! Siter
Even Rognlien Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Herlig, gleder meg til å se disse på OSL! Men ja, syns de bør se seg om etter en litt mer .. strømlineformet paint til det flyet.. Siter
Carl Waylon Nelson Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Ja den gamle painten på den nye flytypen passer ikke, så jeg er enig i at den bør være mer strømlinjeformet. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Stor tampong det der ja. Blir artig å følge med på om disse tre flyene for 787-8JP som er DY sin kustom kode hos Boeing. Siden de ikke er produsert enda, så vil jeg nå tro at de får DY sin kode, og ikke FI! Og det mest intresnge blir å se hvordan dem inreder disse flyene. Og hva det blir av AVOD osv. Angivelig, så skal det hvertfall være video ombord! Siter
Steinar Grindstein Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Underholdningsystem blir det, men så er det utvalegt og kvaliteten på dette som er det intresange. Og selvsagt kvaliteten på skjermen. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Når de har bygd opp et nasjonalt og internasjonalt varemerke med det nåværende fargeskjemaet, burde de vel føre dette over til Dreamlinerne også? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Andre flyselskaper har skiftet "ham" uten å gå dukken, så det lar seg nok gjøre. Beholde mye rødt og hvitt, men legge om til en mer strømlinjeformet stil. Men jeg forstår at å gjøre det akkurat nå, er store kostnader, spesielt når nytt flykjøp er på gang. Så vi vil nok ikke se det med det første. Ellers er det jo interessant med kabinluft som ikke er tatt inn gjennom motorene. Så slipper man brente Canada-gjess biter i kabinen og sånt :grin:. Siter
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 26. mai 2011 Premium Medlem Skrevet 26. mai 2011 Håper de beholder halene som i dag. Ellers er det vel på tide å tenke ut noe nytt for selve flykroppen synes jeg. Den kjempetampongen ser veldig framtung ut. Hva med helrød flykropp, eller hel hvit flykropp? --------- Øystein Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Synes de skulle brukt Kjell Aukrust-figurer som halemotiv på alle 787'ene! Siter
Andrew Thomsen Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Halemotivene er en genistrek, kroppen ikke. Aukrust er et godt forslag for kommende motiver. Jeg ser for meg flykroppen cirka 3/4 hvit, med langsgående 1/4 rødt. Med andre ord, nesten samme fordeling som i dag, men på langs. Med samme "scwung" som da Braathens gikk over fra classic til ny livery. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Njaa, de karakterene er vel ikke så viden kjent der rutene vil fly. Hva med foto av Norsk natur/"turistmagneter" ? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Hvem av oss vet hvor kjent Nansen er kontra Aukrust figurene? Amerikanere tror det går isbjørner rundt i Oslo. Og (fra cruiseliv); de peker opp på baren i skorsteinen og spør meg: "Sir, is this where they navigate the ship?". Hvorpå jeg gråter meg i søvn hver kveld :grin:. Så jeg tror dagens passasjerer kjenner Aukrust bedre enn Nansen, pga Flåklypa Grand Prix. De ser filmer og baserer seg på det, og ikke historien, ikke fakta. Og om de ikke kjenner motivet fra før, vil de gjenkjenne 3/4 hvitt med 1/4 rødt, og spørre seg selv om hva motivet er. Siter
Tor Strengehagen Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Meget fornuftig å skaffe seg flere fly og dermed litt mere fleksibilitet. Det som blir mye mere interesant en hvilket fly som brukes er, hvordan vil det nye selskapet bli? Ny logo? Norsk crew blir det neppe, og med snakk om flyvning på Kina blir det muligens kinesisk crew og vedlikehold. Hvem vet? Tror egentlig ikke at dette blir noen Norsk stolthet. Slett ikke sikkert flyene kommer i Norsk register en gang. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.