Gå til innhold

Din værste flytur!


Anbefalte innlegg

Har sikkert vært oppe før, men starter en ny tråd :-)

 

Da begynner jeg og så kan DU fortsette!

 

Skulle hjem igjen fra Bergen etter et opphold på Nordiske Mediedager. Spurte selvfølgelig om klapp, men var training for en styrmann så CPT ville ikke ha meg der. Det er forstålig! Setter meg ned og finner en god sitteposisjon da det kommer en relativt kraftig kar å setter seg ved min side. Alt virket tilsynelatende bra, men så drar han opp en Cola og en kraftig burger! Hiver dette i seg som om han aldri skulle ha spist før... Griser rundt og halve burgeren lander på gulvet.. Ja vel.. La han nyte maten sin tenkte jeg.. På climb begynner det å lukte litt stramt og ja... Det var de edle gasser mannen slapp ut av sinn bakre utgang... Dette fortsetter og jeg hører det tydelig. Det luktet fjøs, rett og slett!!

 

Dette er den mest ubehagelige opplevelsen jeg noen gang har hatt! Hva er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Har ikke hatt så mange ubehaglige flyturer, men det er én jeg husker godt. Det var på vei hjem for Kypros. Når vi nærmet oss Polen kom det noe turbolens som jeg aldri har vært borti før. Var mange som begynte å skrike og grine. Så litt rundt meg jeg og, men beholdt hvertfall roen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig tråd! :)

 

Jeg har 3 historier jeg føler er verdt å nevne.

 

*Den første:

 

Det var en gang jeg skulle til syden, og vi fløy med charterfly fra Air-Europa eller så var det Britannia. Uansett så var det enkelte personer som hadde passe mengde av alkohol innabords, og vedkommende fortsatte å helle innpå med alkohol. Etter vi hadde vært i luften en god stund måtte vedkommende som var rundt 50-55 år på toalettet, sikkert for å få plass til mer alkohol. Og da vedkommede kom tilbake fra sitt toalettbesøk skjer det. Flyvertinna som er et sted mellom 23-26 år står å serverer andre passasjerer via vogna si i midtgangen. Og det må sies hun var en meget pen pike, blond og solbrun, for å si det rett ut; Et fantastisk nydelig syn! Bryst var også på stell. Uansett når denne fyren skal forbi henne og vogna så kommer de relativt intimt på hverandre, og det hele ender med at vedkommende beføler henne først rundt rompa, opp midja og tilslutt brystene!

 

Man kan tydelig se at flyvertinna blir flau, og hun er relativt kjapp til å komme seg unna den ubehaglige situasjonen. Noe mer enn det skjer ikke, han kommer forbi og hun fortsetter sitt arbeid. Kanskje noe forfjamset, eller sjokkert?

 

*Den andre:

 

Under min 3. sydentur som fant sted vinteren 2008, hadde vi relativt kraftig turbulence og gust under landing på Grand-Canaria. Flyturen fant sted med Air Europa fra Værnes. Under innflyving til landing på Grand-Canaria har vi som sagt mye turbulence, og det hele ble bare verre og verre. Det som etterhvert skjer er at folk ombord etterhvert begynner å skrike og hyle, dette gjør at stemningen på hele flyet blir dyster og ekkel. Det hele blir ganske så fælt når en mor begynner å rope "Vi kommer til å dø!" og masse annet styr. Og når hun begynner slik begynner også hennes barn å skrike. Jeg er sikker på at vedkommende nesten var i sjokk, det hele ender med at en flyvertinne sitter å holder henne i hånden til vi har landet. Det går bra, men hvordan hun i ettertid kom seg fra Grand-Canaria kan jeg bare spekulere i. Og jeg har mine tvil om at hun valgte fly derrifra.

 

*Siste histore:

 

Dette var på en ruteflyvning mellom Bodø og Trondheim med Norwegian, vi skulle etterhvert til og dra og boarding var nesten ferdig og det satt ingen i setet bak meg. Og i det døra stenger, bokstavlig talt kommer det en meget stor passasjer og setter seg ned i setet bak meg. Og stanken av svette var enorm, den var rett å slett til å besvime av. Etter vi er kommet i luften forsvinner han på toalettet, og det er bare så vidt han klarer å komme seg inn på toalettet i flyet. I det denne personen passerer flyvertinna som sitter i setet framme, kan jeg tydelig se at hun skjemmes av lukta fra fyren. Men det verste har enda ikke skjedd. Etter han har vært på toalettet en stund kommer han tilbake, og en slik dritlukt har jeg aldri kjent før! Kombinasjon av svette og dritlukt tar nesten knekken på meg å resten av passasjerene, det er jeg sikker på.

 

Det var det jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min værste tur må vel være når vi reiste hjem fra Frankfurt til Stavanger.

 

Det var slutten av sommeren 2009, vi var klare for avgang med et BAe fly fra Lufthansa som skulle frakte oss til Sola. Alt begynte fint, så plutselig rett før take-off. Begynner en unge å hyl grine, så begynner en til og til slutt en til. Da var det 3 unger som grein og skrek i det vi tok av og kom oss opp til cruise.

 

Under serveringen var det stille og rolig, maten ble spist opp og drikken drukket opp. Vi nærmet oss Sola og flyet begynte å decente, og vet dere hva? Da begynte nemlig de 3 ungene å grine og skrike. Ca fra TOD helt til vi landet og taxet til gaten vår.

 

Skal si dere at det ikke var noe kjekt å høre på, nesten hele turen grein de og hylet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

A330 + MyTravel + 4 seter på rad + 2 meget kraftige personer bak meg + dame som mister vinflaske i hodet mitt = Dårlig kombinasjon

 

2.

Første flytur når jeg var omtrent 8 kanskje... Decend mot Zakhyntos (Skrives det sånn? Gidder ikke google) men grunnet storm på øya ble vi lagt i holding på sikkert 10 000 ft med lyn og torden i bauer og kanter! Ikke ille, men verdt og nevne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig, har opplevd noe liknende.

 

2002, på vei til Lanzarote, og lillebroren min på 1 og et halvt år er forkjølet. Seks timer med hylskriking, anyone? Det morsomste øyeblikket var når vi skulle hjem igjen ei uke senere, og halvparten av passasjerene var de samme som vi dro nedover med. Vi fikk en del "å, neeei, dem igjen?!?"-blikk og kommentarer når de kjente oss igjen. Flau, jeg, hvor? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opp igjennom årene vært med på mange 'nødlandinger' med helikopter, men aldri opplevd noe guffent i fly.

Husker en helikoptertur hvor vi tok av fra Sola og returnerte raskt pga. pitot feil. Venta en stund i avgangshallen og tok av igjen. Men måtte returnere igjen med samme problem. Neste forsøk var uten passasjerer, og uten at problemet var løst. Så da ble helikopteret satt på bakken og vi måtte vente til neste dag.

 

En annen gang, på flyging mellom offshoreinnstallasjoner, måtte vi avbryte flygingen og lande på nermeste borerigg. De mistenkte vann i fuelen. Det ble i og for seg en rar opplevelse, for riggen var allerede fullstappa før 20 mann ekstra dukka opp en sen nattetime. Neste morgen ble en tenkiker fra Helikopterservice firt ned for å sjekke. Han fant ingen ting galt. Og historien endte med at fuelprøve som var tatt der helikopteret sist fuelet, var 'falsk positiv'. Så denne skyldtes altså at noen hadde fått med vann i prøveglasset sitt(regnvær?). Korrekt nok hadde installasjonen varslet helikoteret som avbrøt flygingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Mange morsome historier her. :grin:

 

Jeg har ikke hatt noen negative opplevelser, men skal jeg trekke fram en får det være med Norwegian. På tur hjem fra Oslo, det var min første Norwegian tur og jeg var ikke vant med 0 servering under 1 timers flighter. Så der satt jeg, ventet på noe som aldri kom! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii...hvor skal en begynne :P

 

Twin Otter fra Bodø til Svolvær. Det blåser såpass hardt i Bodø at det meste fra Braathens og SAS har forlengst parkert, og måkene var nok ikke langt unna. Liten, Grønn og lettspydd fikk en helt ny mening på den turen...

 

SAS DC-10 fra Seattle til København. Vi sitter på HELT bakerste rad, noe som innebærer at 1: du sitter ubehagelig nær motoren i halen, 2: du er på røykeavdelingen. Legg til en syk amerikansk dame av størrelse XXXL som kabinbesetningen skrur opp kabinvarmen for gang på gang samt en 5-åring som hyler som ei luftvernsirene på speed når han våkner (noe han gjør ofte på de 11 timene turen tar). Lander i Kjøbenhavn: Kabinbesetningsstreik i Norge, ingenting flyr. Kommer til slutt med en DC9 til Fornebu siden fatter'n hadde en hel haug med års ansennitet i SAS. Jeg klarer ikke utligne trykket i øret, noe som de fleste vet gjør hinsides vondt. Turbulens ut av ville helv.., grisete landing på FBU hvor det blir tatt inn på hotell i påvente av bedre flyforbindelse til Bodø dagen etter.

 

Desidert verste: Braathens-tur fra Gardermoen til Værnes. Det blåser ville vattnisser i Trondheim, så det er igjen turbulens ut av det hinsidige. ÅTTE småbarn ifra alderen 0 til 5 år ombord, ALLE sitter på seteradene bak, foran og ved siden av meg. Alle leker luftvernsirene, dævelungen bak har sparket meg i ryggen hele veien ifra Gardermoen, og dennes mor ble MEGET indignert (til og med fly forbannet) når jeg ba henne om å få ungen til å slutte med det. Legg til en landing som må ha bunnet shocks'ene i hovedunderstellsleggene og en oppbremsing som føltes mere som en brekksladd enn noe annet, og voilah! Flytur ifra et visst varmt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok være tilbake til julen 2005, etter å feriert og feiret jul i Vardø den jula skulle man ned til Lillehammer igjen i romjula. Flyturen hjem gikk fra Vardø til Vadsø for et lengre opphold etterfulgt av kveldsruta til Tromsø med 5stopp på veien!

 

Da jeg ventet i Vadsø fikk jeg på ettermiddagen tilbud om å være med direkteflyet til Tromsø, jeg takket nei for jeg ville gjerne fly melkeruta da jeg ikke hadde fly til Oslo før siste avgang fra Tromsø uansett! Den flyplassansatte ristet litt på hodet da jeg takket nei.

 

Joda melkeruta ble påbegynt, vi kom nedom Båtsfjord og Berlevåg, det var blåst opp til god storm iløpet av kvelden, da vi var på cruise mot Honningsvåg fikk vi beskjed om at her blåste det for mye så det ble desverre ingen landing her, vi fløy videre mot Hammerfest. Underveis kommer det fra cokcpit at de er usikre på om de får landet også i Hammerfest da det var storm der også, men at de ville komme tilbake med nærmere informasjon.

 

Plutselig starter vi på tidenes descendrate og det rister og kaster noe inni helsikke, flyvertinna tviholder i sin klappstol og ser lettere skremt ut, vi fortsetter nedover i desembermørket og det ristes og kastes i luften. Plutselig setter vi hardt ned på runway i Hammerfest, under vacate kommer det fra cokpit; "beklager at vi ikke fikk informert dere om innflygningen men om vi skulle ned hit i kveld handlet det om minutter" De hadde funnet et lite hull i stormen og tok oss trygt men lettere shaky ned til Hammerfest. Vi ble beordret inn på terminal i påvente av ny info. Etter ca 15-20min venting får vi beskjed om at pax videre til Tromsø kan boarde flyet igjen, og vi kom jaggu dit også.

 

Hadde dette vært et hvilket som helst annet selskap enn WIF ville jeg nok pisset i buksa under innflygningen til Hammerfest, men ansiktsutrykkene til flyvertinna var ikke direkte beroligende.

 

SAS fra ENTC ned til Oslo meldte om sterk turbulens og vi fikk som lovet og forventet men flyet kom ihvertfall ned til Oslo på rutetid.

 

Takk for turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne turen stammer fra sommeren 2006. Bestilt med Norwegian, havnet på business.

 

Startet dårlig, endte bra.

 

16 Juli 2006. En merkedag for meg og min flyinteresse.

Turen til Osl gikk som normalt på 35 min fra Oslo. Jeg skulle for 3 gang til Kroatia. Norwegian skulle frakte oss til Split. Vi møtte våre venner på gardermoen og gikk mot innsjekkingskranken. Der fikk vi beskjeden. Beklager, det går ikke noe fly til Split idag! Lurer du på noe mer, vennligst henvend dem i skraken (nax)

 

Vi var som vanlig ute i god tid og var tydeligvis en av de første i skranken. En trøtt småfrekk "pike" sitter i skranken. -Flyet er kanselert. Dere kan bookes om til et fly på tirsdag, men vi kan ikke love at dere kommer med alle sammen. (dagen var søndag) Mamma står på sitt og sier at alle skal ha plass. - Du lager kø, kan du bli ferdig, svares hun tilbake. Det er tydelig at begge blir mer og mer irriterte. Mamma, pappa og de andre diskuterer hva vi skal gjøre. I det mamma snur seg for å fortelle at vi skulle bli booket på tirsdagens flight, kommer en mann fra Sas løpende. Jeg har 7 biletter til Split, via CPH og Praha. Vi var 8. Vi henvende oss raskt til mannen og forteller hvor mange vi er. Han ber oss bli med han bort til Sas skranken. Etter noen minutter har han gjort det umulige, mulig. Her har dere 8 biletter. "Desverre" er alle på Business class.

 

Vi løper til gaten hvor en 737-800 møter oss. Døren lukkes og vi ble de siste inn på flyet. En strålende frokost serveres sammen med cola og Champis for de "store" Vi lander i CPH en time senere.

 

Noen runder rundt på forskjellige gater får vi tid til, før tar turen ned en trapp, til en bitte liten gate. Vi får boarde først, og kjøres ut i egen buss. Vi trer ned på bakken og "klatrer" opp i en Dash 8 400 fra Sas. Min første Turboprop og min andre tur på Business. Dagens andre frokost inntas med et kald Fanta. Igjen unner de voksne seg litt sprudlevann. Flyturen går raskt og uten mye turbulens. Vi lander i Praha to kvarter senere.

 

Igjen ny flyplass, og igjen nytt selskap. Denne gangen er det CSA som står for tur. En 737-500 står på gate. Jaggu hadde han ikke booket oss på business denne gangen også. Lego og sprite gjorde turen til en virkelig drøm. Etter det som føltes 10 minutter, treffer vi bakken i Split. Kun 1t og 30 min senere enn Norwegian flighten.

 

Hipp Hurra, det ble ferie det året også!

 

En liten artikkel på hvorfor Nax innstilte: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=123175

 

Så kan man vel diskutere om vi skulle ha ventet til tirsdag, da Norwegian leide en Lockheed-1011 tristar til å frakte folk til og fra destinansjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen direkte dårlige opplevelser av den sorten som har blitt presentert her, men noe smårusk kan jeg vel nevne:

 

Ethiopian Airlines, Copenhagen-Frankfurt-Addis Abeba:

 

Ethiopian har gratis servering av drikke ombord, og da vi fløy ned til Ethiopia i slutten av 2002 (jeg var vel 11 år gammel), greide jeg ikke å styre meg. Ved slutten av den ti timer lange turen (mellom EDDF og HAAB) hadde jeg drukket opp i allefall et eller to dusin glass med cola, og var dårlig som rakkern! Dette er den eneste gangen jeg har dratt fram spyposen i et fly (den forble ubrukt, heldigvis).

 

Ethiopian Airlines, Kilimanjaro Airport - Addis Abeba:

 

Etter en to-ukers "ferietur i ferien" i Tanzania (Zanzibar, og safari innenlands), var det på tide å vende nesen mot Ethiopia. Vi Reiste fra hotellet vårt klokken fire om morgenen, for å rekke flighten opp som skulle gå klokken 7.30. Sjekket inn bagasje, og satte oss for å vente. Etter langt og lengre enn langt fikk vi beskjed om at flyet hadde snag, og hadde ikke tatt av fra Ethiopia enda. Etter en 4-6 timer på flyplassen, ble vi satt i busser og shippet til et hotell i nærheten (som heldigvis hadde svømmebasseng) for å vente. Etter en del timer på hotellet, ble vi fortalt at flyet var på vei, og vi ble satt i minibusser for å dra til flyplassen. Etter å ha sittet i minibussen i en halvtime, fikk vi beskjed om å gå inn igjen, fordi flyet hadde fått ytterlige problemer, og måtte bli i Addis enda lengre. Utpå kvelden ble det gjort et nytt forsøk, og heldigvis kom flyet til slutt. I ti-tiden boardet vi en 737-200 fra Ethiopian, og tok av omlag femten timer forsinket. En lang og slitsom dag, og fy så unødvendig det var å stå opp klokka tre om morgenen! :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El Al, på vei til Ben Gurion iført FN`s kakiuniform. Eneste ikke jøde. Aldri følt meg mer alene. Fullt av søppel i midtgangen. Unger som løp opp og ned midtgangen med et jævla leven. Dassen hadde 3-4 centimeter med vann på gulvet. Måtte stå med føttene oppå gulvlistene. Også satt jeg i midten på en 3-seter. Og hun som satt ved vindu var så funksjonshemmet at JEG måtte skjære opp maten hennes når den kom. Ikke kødd en gang. Også om ikke det var nok, en halv time før landing så spilte dem av video på alle skjermene med hebraiske sanger som alle untatt jeg sang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desidert verste turen eg har hatt flaug eg sjølve.

Flytype: Cessna 182 RG. Flytid var rekna til snaue 3 timar kvar veg. Meeeen nokre tordenstormar etc etc som ikkje var varsla gjorde at det tok tett på 5 tima kvar veg. Mykje turbulens og lyn og drit samt kraftig regn gjorde det til ein særs slitsam og vrien tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste tur var i 1985 jeg var ikke mangen årene, vi var på vei hjem fra grand canaria med en b737-100 eller 200 husker ikke helt, flyet var fra selskapet spantax trenger vel ikke si så mye mer.

Når vi skulle lande kom flyet inn nærmest 90 grader noe som er litt merkelig med tanke på at der va lite vind, da vi traff rullebanen hoppet vi bortover som en sprettball og det var mindre en 1m fra vingen å ned til bakken, dette var i 1985 å min mor som ikke hadde flyskrekk før denne turen har nesten ikke tørt å sette seg i et fly på nesten 20 år.

Men utenom dette har jeg ikke opplevd noe spes.

Kan nevne at dette var siste gangen vi fløy med spantax :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel aldri opplevd at selve flyturen er ubrukelig. Men med Aeroflot fra Bangkok til Moskva ventet vi 11 timer før flight til Moskva, 4 timer i Moskva da Købenflyet var gått, før vi ble sendt til Wien, med nye 4 timer venting før vi fikk en cityhopper til Køben med påfølgende flight til Sola en time etter. Hadde jobb neste dag og en kjøretur på ca 4 timer foran meg, måtte stopp halvveis pga is på veien. Var rett og slett i ferd med og sovne. Møtte på jobb halv ti neste dag:-)

 

Opplevde samme feil på SAS sin Airbus fra Køben til Beijing. SAS opplyste "technical failure". Aeroflot sa det som det var, "we found metal in oil" hehe

 

To ulike kulturer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste flytur var nå 8. januar med Koral blue air

jeg vart matforgiftet og syk på flyturen og spydde sikkert 40 ganger drakk 8 flasker vann på turen fra sharm el sheik til Oslo.

 

Den mest ekstreme flyturen var fra Ålesund - Oslo i år 2001

 

Da falt flyet 70 meter i en luftlomme og måtte returnere med en kontrolert noedlanding da flye ble overstresset.

 

3 timer senere satt jeg på neste fly, god og full. Og sas serverte gratis drikke og snacks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste flytur!

Uten tvil RyanAir, Torp-Bergamo T/R.

Prøvd en gang, ALDRI mer!

 

Folk som ikke har prøvd RyanAir ler av PR-stunt av typen "avgift for å benytte seg av do" og lignende. Vi som har prøvd ler ikke.

Jeg er en realistisk person som ikke gidder å lure meg selv ved å "glemme" å ta med obligatorsiske avgifter for ting som er gratis ved andre flyselskap.

Det ble en veldig dyr tur totalt sett.

 

Avgang fra Torp: skulle tro piloten hadde spasmer i begge beina og nedsatt førlighet i armene.....(pent vær)

Landing Bergamo: Samme som over, + at bremser, det er noe man ikke trenger å bruke før man ser gresstustene i enden av rullebanen.

Avgang Bergamo: faktisk helt greit, tatt det over i betrakting. Men vi sirklet over flyplassen (kontinuerlig sving) i over 20 min (ja, tok tiden) før vi satte kursen nordover og begynte å stige.

Overfarten: piloten var nok single og befant seg i midtgangen mer eller mindre under hele turen og flørtet med alle jentene som skulle på do.

Landing Torp: eneste gangen jeg har vært redd i ett fly. Her trodde jeg faktisk at det kom til å gå galt. Når flyet til slutt måtte snu 180 grader etter full stopp, så var hele vingen på utsiden av asfalten (enden av rullebanen).

 

jeg står 100% for det som jeg har skrevet, har ikke lagt på noe, snarere tvert imot. Vurderte seriøst å rapportere om turen til luftfartsverket, men det ble aldri noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste flytur var med SAS ifra Bodø til Oslo Påska 09. Fikk en SAS B737-700 med registrering LN-RRA. Var de verste setene jeg noen gang har sittet i. Normalt sett kan jeg sitte i flere timer i flyseter uten å få vondt, men her kunne jeg ikke sitte knapt to timer før man merket det i ryggen.

 

Nei takke meg til de nye setene til DY. De har utmerket comfort, og har god benplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste tur gikk fra Gardermoen til Vigra et par dager før jul i fjor.

Reiste sammen med samboeren for å feire jul med familien hennes med en sen Norwegian-avgang i en 737-3 maskin.

Turen starter strålende etter at passasjerene som kom forsinket fra andre fly fikk karret seg på flyet.

Etterhvert som vi kommer nærmere Ålesund og Vigra begynner det å snø, og turbulensen blir mer og mer tilstedeværende.

Har reist ruten før og begynner å lure nå nedstigningen ikke gikk som forventet. Skjønte etterhvert at vi hadde gått inn i holding pattern. Kanskje ikke rart når det er null sikt ute, godt med vindkast og for å gjøre alt bedre smeller det et lyn ikke langt unna (visste ikke at det var mulig i en slik setting?). I tillegg sliter bakkemannskapet på Vigra med å måke runway.

Får etterhvert beskjed fra cockpit om hva som foregår og blir forberedt på at det kanskje blir Molde (som jeg selvfølgelig ikke er happy over, jeg som har blitt lært opp til å hate Molde av samboeren, uvisst hvorfor).

Turbulensen blir verre og verre, men det blir landing på Vigra. Etterhvert begynner stemningen å bli ubehagelig å flyet ettersom flyet faller, stiger og ruller ganske heftig. Moder jords sønn bruker flyet som leketøy.

Endelig ser jeg lys og bebyggelse og vi ligger over vannet på vei inn til runway. Vi har allerede fått beskjed om at det blir en hard landing etterfulgt av hard oppbremsing. "Greit nok, just another day at work for de bak spakene", tenker jeg. Under final approach rokker flyet godt, men like før landing faller flyet brått og kraftig (flyet lå allerede lavt med lav fart pga. glatt runway). Flyet blir dratt hardt opp igjen og ett sekund etter lander flyet som tidligere annonsert - hardt. Har reist min del med fly, men å falle så drastisk når man allerede ligger lavt over vannet i lav fart var ikke noe for meg.

Reagerte også på at vi ikke hørte noe fra cockpit etter landing, noe jeg aldri har opplevd før. Er det vanlig/uvanlig? Det eneste positive som kom ut av det hele var at jeg fikk muligheten til å opptre rolig og behersket overfor madamen som var alt annet enn nettopp det. Stjerne i boka! :cool:

 

Min andre verste flytur var med Braathens i en eldre 737-maskin. Var på vei fra Fornebu til Bodø som liten gutt. Reiste med søsteren og faren min.

Jeg ender opp med å få en eldre dame ved siden av meg på flyet. Hun har selvfølgelig munndiaré.

Jeg overdriver ikke når jeg sier at kjeften hennes gikk i ett sett hele turen og hun tok ingen av de 184 hintene jeg ga henne iløpet av turen. Livshistorien hennes var vel ikke den beste underholdningen jeg har hatt på flytur.

Men den som ler sist, ler best: Pelle Politibil og Åge Magnussen ventet på meg utenfor Bodø Lufthavn. Den eldre damen ble fort glemt! :grin:

 

Min tredje verste flytur var da jeg reiste samme rute, uten faren min, med det fine skiltet barn som reiser alene får rundt halsen. Denne gangen med SAS.

Jeg var så spent på flyturen at jeg totalt glemte at jeg måtte på do. Får beskjed om at jeg ikke kan gå på do fordi flyet snart skal lette. "Ikke bra ...", tenker jeg. Til slutt klarer jeg ikke holde meg lenger og de ser seg nødt til å la meg gå på do (utrolig nok, men takk og lov for dét).

Å sitte på flytoalett under take-off og stigning var spennende det, men ikke noe jeg har et ønske om å gjøre igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...