Gå til innhold

Din yndlingsflyrute?


Ole Martin Wangen

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

det står Squawk 6952, men det går ikke an! Kan bare ha en squawk-kode mellom 0000-7777

Ehhh. Jeg trodde da at 6952 var mellom 0000 og 7777. Hvis ikke så ..... "[Eek!]" (eek)

 

EDIT: Har sikkert noe med at det er kort forklart å gjøre.. Lyst til å gi en lang forklaring eller en link da? =)

 

[ 29.10.2002, 17:29: Endret av: Espen Søderstrøm ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Espen Søderstrøm:

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

det står Squawk 6952, men det går ikke an! Kan bare ha en squawk-kode mellom 0000-7777

Ehhh. Jeg trodde da at 6952 var mellom 0000 og 7777. Hvis ikke så .....
"[Eek!]"
(eek)

 

EDIT: Har sikkert noe med at det er kort forklart å gjøre.. Lyst til å gi en lang forklaring eller en link da? =)

Du kan ikke bruke tallet "9" i en squawk-kode!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Hei! Werner. Ser en feil i signaturen din. det står Squawk 6952, men det går ikke an! Kan bare ha en squawk-kode mellom 0000-7777, men det er kort fortalt. Er også en del andre squawkkoder du normalt ikke kan bruke (som f.eks SQ7600=Com.Failure)

Du har kaptein i signaturen din, det er feil. Du kan ikke være kaptein på annet enn fotballaget da du ikke er gammel nok til noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Magnus Wiik:

Jeg har mange yndlingsruter:

ENBO-ENRS-ENLK

ENBO-VNKT

VNKT-VNLK

ENBO-ENEV

ENSH-ENEV

ENBO-ENTC

Nr. to og tre bør dere alle prøve, gjerne kombinert, eneste ulempen er at du kan være nokså lei av flygning etter ENBO-VNKT. (Laaangt)

Magnus. Kor lang tid bruker du frå Bodø til Kathmandu? Når mine lærarar skulle til Nepal for mangen år sidan fauk dei Flesland-Gardermoen-Moskva-Dehli-Kathmandu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Beklager, jeg tenkte meg vel ikke skikkeli om når jeg skrev. Mente jo selvfølgelig at man ikke kan bruke tall over 7 i en squawk-kode. Huff, jeg er alt for trøtt i dag "[Eek!]" .

 

Og Svein:

 

Gå inn på www.virtualcoastair.org og se om du kan finne ut hvilken grad jeg har der.

 

Gå inn på www.virtual-luftforsvaret.org og se hvilken rang jeg har der.

 

"[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har flydd mest er ENAL (Vigra) -- ENGM (Gardermoen) og retur...

 

Jeg er jo fra Ålesund så det er vel bare forventet... "[blink]" Den korteste er ENAL - ENOV (Hovden) VFR med ett lite GA fly... Også ruten ENAL - ENML (Molde) har jeg også flydd endel ganger.. Fine fjell og daler "[smil]" Men så har jeg jo også flydd maaange andre ruter, men dette er de jeg har flydd mest...

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Magnus Wiik... "[Rullende

 

ENBO-VNKT tar jo 7 og en halv time med et b-737! "[stort

 

Gidder du å sitte å stirre inn i boksen så lenge, eller bare setter du på autopilot og håper på at tårnet ikke skal anrope deg, mens du ser på tv, og cancellerer IFR... "[Forvirret]"

 

[ 29.10.2002, 21:33: Endret av: Werner G. Rafteseth ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Werner, med 737 fra Bodø til Nepal International VNKT vil du ikke klare turen uten fuelstop. Men snakker vi om 737BBJ....

 

Distansen er ca 3500 NM "rett fram". Med 737 Classic ville turen teoretisk (Nonstop) tatt opp mot 9 timer. 767-300ER vil trenge 40000 kg fuel + reserver - flytid ca 8 timer (M.80).

 

Så til "yndlingsflyrute". Jeg har ingen - jeg prøver stadig nye ruter. Planlegger, planlegger "[stort

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...