Gjest Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 ENAL - ENGM Bor ikke langt fra Vigra. Den korteste turen jeg tar er en helikopter tur fra ENOV - ENAL. Se også siden til Hovden flyplass: Volda/Ørsta flyklubb [ 29.10.2002, 21:20: Endret av: Werner G. Rafteseth ] Siter
Einar Kristiansen Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Tjaa..Har ikke noe favorittrute,men en SAS-tur G.moen-Kelavik med 767-300'en er en fin kveldstur,særlig på denne tiden av året da det som oftes er litt ruskevær på Island. SAS583 NOW966 ATC Einar.. Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Vigra er ENAL ja! Jeg vet ikke helt om det er min yndlingsrute, men denne ruten har jeg desidert fløyet mest av: ENGM-ENCN-ENGM Siter
Jimmy Nielsen Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 EKCH-ENGM (Kastrup-Gardermoen) (og tilbage) Har fløjet denne rute masser gange (både real og sim), jeg kan næsten flyve ruten med lukkede øjne Siter
Gjest Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Skrev visst feil ja... blander sammen værnes og vigra Vigra - VA...... Jaja. Har rettet det opp nå. [ 29.10.2002, 21:18: Endret av: Werner G. Rafteseth ] Siter
TOS Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Eg liker godt å fly ruta Flesland-Gardermoen-Flesland. Evt. Stord Sogndal-Dagali-Sogndal-Stord med småfly... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Gardermoen (ENGM) - Værnes (ENVA) er den mest flydde ruta hos meg. Dette gjør jeg gjærne i 19 tiden, da jeg er ferdig med leksene. Etter leksene så er det FS tid vet dere! Siter
Timmy Brandt Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Ivar Skaugstad: Gardermoen (ENGM) - Værnes (ENVA) er den mest flydde ruta hos meg. Dette gjør jeg gjærne i 19 tiden, da jeg er ferdig med leksene. Etter leksene så er det FS tid vet dere! Nei, det visste jeg ikke.. når er det FS tid hvis man ikke har lekser da ? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Hei! Werner. Ser en feil i signaturen din. det står Squawk 6952, men det går ikke an! Kan bare ha en squawk-kode mellom 0000-7777, men det er kort fortalt. Er også en del andre squawkkoder du normalt ikke kan bruke (som f.eks SQ7600=Com.Failure) Siter
Espen Søderstrøm Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: det står Squawk 6952, men det går ikke an! Kan bare ha en squawk-kode mellom 0000-7777 Ehhh. Jeg trodde da at 6952 var mellom 0000 og 7777. Hvis ikke så ..... (eek) EDIT: Har sikkert noe med at det er kort forklart å gjøre.. Lyst til å gi en lang forklaring eller en link da? =) [ 29.10.2002, 17:29: Endret av: Espen Søderstrøm ] Siter
Morten Nelson Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Tror han mener at tallene ikke kan komme over 7, uansett posisjon. Siter
Christer Elde Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Espen Søderstrøm: quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: det står Squawk 6952, men det går ikke an! Kan bare ha en squawk-kode mellom 0000-7777 Ehhh. Jeg trodde da at 6952 var mellom 0000 og 7777. Hvis ikke så ..... (eek) EDIT: Har sikkert noe med at det er kort forklart å gjøre.. Lyst til å gi en lang forklaring eller en link da? =) Du kan ikke bruke tallet "9" i en squawk-kode! Siter
Magnus Wiik Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Jeg har mange yndlingsruter: ENBO-ENRS-ENLK ENBO-VNKT VNKT-VNLK ENBO-ENEV ENSH-ENEV ENBO-ENTC Nr. to og tre bør dere alle prøve, gjerne kombinert, eneste ulempen er at du kan være nokså lei av flygning etter ENBO-VNKT. (Laaangt) Siter
Poul B. Eggesbø Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Mest brukt hos meg: EKVG-ENGM-EKVG, alternativt EKVG-EKCH-EKVG. Har STOR glede av Hans Pålsson's Atlantic Airways pakke Anbefales Poul Siter
Johnny Svensson Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Den ruta jeg har flydd aller mest gjennom mine mange år som simmer er Bergen-Stord.Akkurat passe langt for testing av fly osv. Siter
Svein Olsen Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: Hei! Werner. Ser en feil i signaturen din. det står Squawk 6952, men det går ikke an! Kan bare ha en squawk-kode mellom 0000-7777, men det er kort fortalt. Er også en del andre squawkkoder du normalt ikke kan bruke (som f.eks SQ7600=Com.Failure) Du har kaptein i signaturen din, det er feil. Du kan ikke være kaptein på annet enn fotballaget da du ikke er gammel nok til noe annet.... Siter
TOS Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Magnus Wiik: Jeg har mange yndlingsruter: ENBO-ENRS-ENLK ENBO-VNKT VNKT-VNLK ENBO-ENEV ENSH-ENEV ENBO-ENTC Nr. to og tre bør dere alle prøve, gjerne kombinert, eneste ulempen er at du kan være nokså lei av flygning etter ENBO-VNKT. (Laaangt) Magnus. Kor lang tid bruker du frå Bodø til Kathmandu? Når mine lærarar skulle til Nepal for mangen år sidan fauk dei Flesland-Gardermoen-Moskva-Dehli-Kathmandu. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Hei! Beklager, jeg tenkte meg vel ikke skikkeli om når jeg skrev. Mente jo selvfølgelig at man ikke kan bruke tall over 7 i en squawk-kode. Huff, jeg er alt for trøtt i dag . Og Svein: Gå inn på www.virtualcoastair.org og se om du kan finne ut hvilken grad jeg har der. Gå inn på www.virtual-luftforsvaret.org og se hvilken rang jeg har der. Siter
Svein Olsen Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Å, huff da, du har jo grader jo.....lekegrader.. Ville bare sparke deg litt i leggen, siden du er så observant, og forteller hvilke feil andre gjør..ofte... Siter
Lars K. Rønes Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Den jeg har flydd mest er ENAL (Vigra) -- ENGM (Gardermoen) og retur... Jeg er jo fra Ålesund så det er vel bare forventet... Den korteste er ENAL - ENOV (Hovden) VFR med ett lite GA fly... Også ruten ENAL - ENML (Molde) har jeg også flydd endel ganger.. Fine fjell og daler Men så har jeg jo også flydd maaange andre ruter, men dette er de jeg har flydd mest... Lars Siter
Gjest Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Til Magnus Wiik... ENBO-VNKT tar jo 7 og en halv time med et b-737! Gidder du å sitte å stirre inn i boksen så lenge, eller bare setter du på autopilot og håper på at tårnet ikke skal anrope deg, mens du ser på tv, og cancellerer IFR... [ 29.10.2002, 21:33: Endret av: Werner G. Rafteseth ] Siter
Jørn Mikalsen Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Det blir jo en del turer med DCH7en fra torp (eller engm) til enbr. Siter
Roald Hansen Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Werner, med 737 fra Bodø til Nepal International VNKT vil du ikke klare turen uten fuelstop. Men snakker vi om 737BBJ.... Distansen er ca 3500 NM "rett fram". Med 737 Classic ville turen teoretisk (Nonstop) tatt opp mot 9 timer. 767-300ER vil trenge 40000 kg fuel + reserver - flytid ca 8 timer (M.80). Så til "yndlingsflyrute". Jeg har ingen - jeg prøver stadig nye ruter. Planlegger, planlegger Hilsen Roald Siter
Ole Martin Wangen Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Skrevet 29. oktober 2002 Hva er deres yndlingsrute på flysimulatoren? Feks. jeg har fløyet ENRA-ENBO og retur,utallige ganger! Kjenner hver krinkelkrok innafor det luftrommet. Bor faktisk omtrent der som innflygningen til ENRA begynner,rundt DILKO waypointet. Ole Martin Hansen Siter
Krister Bye Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Flyr ofte ENGM - ENZV. har flydd den ruten utallige ganger.. Siter
Timmy Brandt Skrevet 30. oktober 2002 Skrevet 30. oktober 2002 ESSA - EKCH er nok min favoritt.. Men ellers er jeg mye ut å flyr med Skyways F50 og den digre 12mb panelen som ligger her på forumet. Siter
Gjest Skrevet 30. oktober 2002 Skrevet 30. oktober 2002 Vel, jeg bare skjekket flytiden i AI-Traffic, tastet inn Flyplass kodene. Det stod at vis jeg tok av kl. 00:00 lander jeg 07:32. Siter
Ståle Ekholt Skrevet 31. oktober 2002 Skrevet 31. oktober 2002 Folkens, hvis dere virkelig skal få kjørt dere, prøv å lande i Lukla, Nepal (VNLK). Hvis dere greier å lande her på første forsøk med King Air f.eks., så er dere bra piloter! http://www.dangerous-airports.com/airports/v/vnlk.htm Siter
Magnus Wiik Skrevet 4. november 2002 Skrevet 4. november 2002 det kom en del spørsmål. Ja, jeg satt der og fløy hele tida. Flyet var B747-400, men jeg kjørte veldig fort, og i 2x sim rate. 7 timer hørtes ikke dumt ut. For å lande på Lukla trengs følgende: STOL-Fly Revers Bremser Mot Stahet Dumhet Men det er en kjempemorsom tur Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.