Gå til innhold

Beta2 til DCS A10-C er kommet


Anbefalte innlegg

  • Svar 238
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hei hei

 

Tenkte jeg skulle slenge inn noen bilder fra Tac view som Karl Johan sendte meg, lurte på om jeg var sur på broren min Eivind(Snajper) eller noe.... ? Jeg, sur? :)

 

Se selv

 

Tacview%20Audi%20GBU-38%20vs%20Snajper%2001.jpg

Jeg liner meg opp for å slippe en gbu-38

 

Tacview%20Audi%20GBU-38%20vs%20Snajper%2002.jpg

Bomben slippes, legg merke til Eivind litt lavere og mot venstre i bildet

 

Tacview%20Audi%20GBU-38%20vs%20Snajper%2003.jpg

Hmmm, var da en litt skummel retning på den bomben :)

 

Tacview%20Audi%20GBU-38%20vs%20Snajper%2004.jpg

Dette blir nære på :)

 

Tacview%20Audi%20GBU-38%20vs%20Snajper%2005.jpg

Men som dere kan se, heldigvis så bomma jeg, men T-72'en som gbu'en var ment på var ikke så heldig :)

 

ScreenShot_026.jpg

Slenger med et siste bilde av gjengen samlet for debrief etter endt mission. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Aah bynne å få litt taket på dette nå! Screens kommer plutselig! De som liker godt bevæpna krigsfugler har noe å glede seg til! Furufnatt, du aner ikke hva en cockpit er før du før testa denne simulatoren tro meg! Får de skikk på campaigns og missons i denne så blir det langvarig underholding for noen av oss simulatortullingan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt overrasket over at Furuhatten ikke har sjekket inn enda, skjønner dog at Warthog kan virke litt avskrekkende før man setter i gang, det er trossalt veldig mye å sette seg inn i. Men det er ikke stort man trenger å lære seg for å komme i gang, Hogen er enkel og grei å fly, og treningsoppdragene er utrolig gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en helt annen opplevelse med A-10 HOTAS, MDF og 24" Widescreen! Har begynt å forstå meg på våpensystemene også.

 

Er det mulig å hindre at HUDen hopper til neste steerpoint når man passerer det som er aktivt? Ganske plagsomt når man må inn i HUDen og bla tilbake for å ta en ny run på samme sted.

Får også veldig ofte hung på bombene, er det noe jeg gjør feil? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å hindre at HUDen hopper til neste steerpoint når man passerer det som er aktivt?

Har ikke testet det ut selv, men på side 243 i manualen står det om "flight plan menu" siden i cdu'en. Der skal man kunne sette om aktiv flightplan skal hoppe automatisk eller manuelt til neste steerpoint.

 

Får også veldig ofte hung på bombene, er det noe jeg gjør feil?

Vil tro Fredrik har rett og at du har slippet "pickle"-knappen litt for fort. Det skal være mulig å reset'e en "hung" bombe. Står litt om prosedyren på side 285 i manualen under "Inventory Page Common Uses". Dersom det er en "smart" bombe som gbu-31/38, kan det være du ikke får slippe den selv om du har kjørt en reset på stasjonen. Litt usikker om det er en bug, realistisk ting, eller feil jeg gjør (holder i grunn en knapp på det siste alternativet :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro Fredrik har rett og at du har slippet "pickle"-knappen litt for fort. Det skal være mulig å reset'e en "hung" bombe. Står litt om prosedyren på side 285 i manualen under "Inventory Page Common Uses". Dersom det er en "smart" bombe som gbu-31/38, kan det være du ikke får slippe den selv om du har kjørt en reset på stasjonen. Litt usikker om det er en bug, realistisk ting, eller feil jeg gjør (holder i grunn en knapp på det siste alternativet )

 

Det er visstnok en bug. Det fungerte fint å kjøre reset i Beta 2. I beta 3 vil ikke bombene droppe fra enkelte stasjoner etter en reset. Pass på å holde Pickle inne til bombene er sluppet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgraderte til TrackIR 5 for et par uker sia. Solgte min gamle TrackIR 4 for et par dager sia. Tror du faen ikke den nye røyk i dag da. Masse rød støy på kamera i softwaren, selv i et bekmørkt rom. Typisk. Har nå sendt mail til flightsim shoppen her så får vi se hva de sier. Regner med at de sender meg en ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså hatt DCS A-10 Warthog en stund, og jeg angrer ikke et sekund. Den er sinsykt realistisk, flyr man f.eks mot sola blir man blendet som i virkeligheten.

 

Jeg hadde også noen uhell: Jeg prøvde å skyte noen ved å gå ned i høyde, og så klarte en fiende å treffe meg. Jeg kunne ikke se skadene, fordi jeg prøvde å få tilbake kontrollen over flyet, men jeg måtte til slutt bare eject'e (skyte meg ut). Nå har jeg lært at det ikke er lurt å slippe bomber i lav høyde, fordi splintene treffer flyet og fører til skade.

 

Den er virkelig realistisk, så løp og kjøp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg den frihet å rette din post. Sitat:

 

Jeg har altså hatt DCS A-10 Warthog en stund, og jeg angrer ikke et sekund. Den er sinnsykt realistisk, flyr man f.eks mot sola blir man blendet som i virkeligheten.

 

Jeg hadde også noen uhell: Jeg prøvde å skyte noen ved å gå ned i høyde, og så klarte en fiende å treffe meg. Jeg kunne ikke se skadene, fordi jeg prøvde å få tilbake kontrollen over flyet, men jeg måtte til slutt bare eject'e (skyte meg ut). Nå har jeg lært at det ikke er lurt å slippe bomber i lav høyde, fordi splintene treffer flyet og fører til skade.

 

Den er virkelig realistisk, så løp og kjøp!

 

/Sluttsitat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Første oppstart må man være veeeldig tålmodig, men den starter til slutt. Det lille jeg har fått testet viser mange forbedringer i grafikk og mye bedre flyt/respons. Flyet virker mye mer responsivt og letter å kontrollere. Nye flotte effekter bl.a vapour når man trekker G, Solrefleks, vannspeiling etc... Dette blir bra! synes ting går litt kjappere under loading også.

Men får ikke liv i TIR5 med 64 bit, men funke helt ok under 32 bit versjonen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...