Gå til innhold

Vintærn kjæm!


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Ja hold snøen oppi nord. Her har vi pokker meg ikke tid eller lyst på no slikt på alng tid enda. Detta er jaggu verste vintern jeg går i møte trur jeg. Har jo ikke hatt sommer en gang og ikke en gang en ferietur til sola også skal hærenfløtte meg kvikksølvet drive fa...enskap med meg allerede 11 oktober. Det viste 2 blå her sist natt.

Nei denna vintern ser jeg svart på. Og bedre blei det ikke ved å høre han værproffen på Finnskogen langa ut på nyhetene her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er mildt sagt deprimerende de-luxe, sommeren

var en av de dårligste (etter min mening). Ikke noe

sen-sommer, bare "rett på" høsten (som er kald). Og nå

blir det nok en tidlig vinter (akkurat som i fjor),

velbekomme. Var heldigvis to uker på Mallorca for ikke

lenge siden, og i morgen er det ned til Afrika og

Hurghada i én uke: kaldeste temp. +29, i snitt mellom

+30 og +33 (ca. +28 i vannet).

 

La om til mine (piggfrie) vinterdekk i dag, rett og slett

for ille. Husker for flere år siden, av vi drev og badet

til langt ut i oktober (lang og deilig sensommer) -

ja det var den gangen.. sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg ser fram til snø og jul nå, begynte faktisk å høre på julemusikk i dag jeg :whistle: . Går forresten også rundt å venter på pepperkaker og julebrus, noen som vet når det kommer på Rema 1000?(Holder meg unna andre butikker).

 

En annen ting er at det blir første vinter med bil, bakhjulstrekk, piggfri-dekk og snø :grin: .

Kan nyte fra -35 grader til +5 grader celsius som om det uansett var sommer, inne i min varme kupe(blir noe mer behaglig enn med moped :grin: . Kjørte forresten til skolen(i Bodø) med moped en dag i fjor og da var det -38 kuldegrader!). Skal jaggu bli flott og godt å slippe og sitte direkte utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå enig! Langt unna Norge,men klimaet her er likedan.

Liker man ikke snø,anbefaler jeg the Carribean,

eller litt mer harry, Costa del Sol. Mange nordmenn bor der.

Har forresten allerede booket tur til Aspen,Colorado for romjul og nyttårsfeiring.

Nye ski skal handles ganske snart!

God bless moutains med snø så langt øye kan se. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er drit klar for vinter med masse snø. Med Trysil, Hafjell og Kvitfjell like i nærheten får en hvertfall ikke problemer med helge aktivitetene.

Som en liten digresjon til at enkelt hobbyer koster. Kan jeg nevne at et årskort i Hafjell koster 4.400 voksne og 3.400 for barn. Det skulle bli omtrent 15,600 for min familie........ Da blir ikke Saitek Yoke eller slikt spesiellt dyrt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det later til å vre en generasjons kløft i de begeistra og de mindre oppløftende når det kommer til vintern. Husker jo sjøl i hin hårde tider att skibakken var liksom hele meninga med livet. Den tida er derimot forbi. Nå kunne jeg greid meg fint om det var fire timers kjøretur til skianlegget i og med tura blir sjeldnere. Men ja jeg skjønner jo poenget til dere Energizer Bunny`s :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, må hvie meg på denne Meese. Selv om det dog bare ble 2 turer i bakken i fjor så skal det bli flere i år, skal bli helt fantastisk godt å få skia under beina igjen. Ser virkelig fram til at vassfjellet skal åpne nå etterhvert slik at jeg kan hjem å stå på ski nå.

 

Med det samme snøen nå har begynt å falle så nærmer vi oss også jul. Er det noen som vet når Juleebrusen blir å finne i hyllene til Rema 1000? Har så lyst på julebrus nå :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...