Gå til innhold

Long Haul Group Flight #1-Søndag 10.Oktober


Tommy Hansen

Anbefalte innlegg

longhaullogo2.jpg

 

[size:14pt]Vi kjører igang en Long Haul gruppeflight søndag 10.oktober i anledning Oslo Gardermoen sin deltakelse i Cross The Pond Eastbound 2010.Dette blir den første av hvertfall 2 hvor vi innviterer ALLE som ønsker å fly Long Haul til å delta for å trene litt på Transatlantic Flight Operations.[/size]

 

[size:11pt][color:#FF0000]Vi ønsker med dette å få enda flere til å signe up for CTP 2010 å fly inn til ENGM den 30.oktober.[/color][/size]

Book CTP Eastbound 2010

 

I denne første av 2 eller 3 flighter vil vi ha hovedvekt på planlegging og prosedyrer. ALLE spørsmål man måtte ha om NAT OPS og VATSIM OPS vil kunne besvares godt og grundig gjennom hele eventet. Vi gjør denne turen kort til transatlantic å være.KBOS-EINN gjøres unna på knappe 6 timer og er en grei start.

Vi møtes på TeamSpeak og gjør pre-flight planning sammen.

 

Preflight items:

 

- Hvordan og hvor finne en rute

- Planlegge rute og lage en flightplan

- Load Sheet

- Finne average wind for vår rute

- Finne average Ground Speed

- Fuel Planning

- FMC programmering

- NAT Ops. prosedyrer

- Spørsmål og svar

 

[color:#FF0000]For alle de som er erfarne og har kontroll på alt,er selvfølgelig ingen grunn til ikke å delta på selve flighten.[/color]

 

Ting som er greit å ha lastet ned og ha klart er:

Vroute

North Atlantic Planning Charts

NAT Flight Planning Tutorial

Transatlantic Radio Operation Checksheet

Charts EINN

Charts KBOS

Fly Tampa KBOS Freeware og KBOS Update

Eiresim EINN Extreme,Payware eller samme scenery hos Simmarket

Fly Tampa KBOS v3,Payware

KBOS Intl.Terminal Echo

Download TS3

 

Departure: KBOS-Boston Logan Intl,US

Destination: EINN-Shannon Airport,IE

TOT: 1400Z

ETA: 1930Z

Route: To be announced night before event

Equipment: HEAVY

 

[size:11pt][color:#CC0000]Preflight Planning: 1245Z[/color][/size]

TeamSpeak 3 server: 67.222.46.54 port 9987

 

Da gjenstår det bare at DU melder deg på.

Sjekk terminal map og angi gate + callsign og equipment.

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeamSpeak er det overlegent beste programmet for voice kommunikasjon.

Chat? Hvor? 122.80? Den er ikke til for småprat og private samtaler. Skype? Altfor tungvindt og et mye dårligere alternativ enn TS. Vatsim private voice er det DÅRLIGSTE alternativet av alle. Dårlig lyd,blytung å kjøre.

TeamSpeak er det perfekte og det foretrukne program for all kommunikasjon for FS og gaming verdenen.

Det kommer jo mang en flight Paulo. F.eks er det jo pilot kanaler på VACCSCA sin TS server hvor man kan poppe innom in flight og prate med andre brukere.

Det å innstallerer TS er da bare et par tre klikk Paulo. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:#000066][size:14pt]Ikke kjemperespons hittil.

Så sitter DU på gjerdet og tenker

at jeg er ikke flink nok eller for usikker på å være med,

tenker du i feil bane. Dette er lavterskels gruppeflight.

Så er du i kategorien, uerfaren og usikker på NAT Ops,

så er nettopp DENNE gruppeflighten den du bør være med på. Det er også alltid sosialt og gøy på slike turer. :D [/size][/color]

 

Det er også fortsatt LEDIGE SLOTS til ENGM på CTP 2010,30. okt.

(10 slots fra CYUL-Montreal og 8 slots fra CYYZ-Toronto)

 

Så book deg inn både her og på CTP og opplev Vatsim Madness numero uno!

Sjekk bilder fra: CTP 2008 JFK-LGW

 

PS.

Har du overhodet ikke tid å fly denne gangen, så stikk mer enn gjerne innom PREFLIGHT PLANNING(klokkeslett og server i første post)for å få en gjennomgang på hvordan være best mulig rustet til longhaul og et monsterevent som CTP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig tildeling av gates:

 

Gates%20KBOS-EINN.jpg

 

KBOS%20Departure02jpg.jpg

 

BOS-SNN%20ROUTE.jpg

 

Har inkluddert alle som har sagt kanskje også.

Oppdaterer i morgen kveld om noen melder pass.

Selv om vi satser på at alle klarer å stille. ;)

Prøv å angi callsign og equipment så fort som mulig,

innen midnatt i morgen. Er vi mange nok, så prøver jeg å få tak i en på TWR eller DEP i Boston + Shannon.

Boston er vel heller usansynlig da de er 6 timer etter Norge.

Shannon er enklere da ATC også vil se at evt 8-9 mann er booket og har en flightplan dit. Da kan det alltids dukke opp noen når vi er på approach uten at vi requester noen t.o.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...