Gå til innhold

Long Haul Group Flight #1-Søndag 10.Oktober


Tommy Hansen

Anbefalte innlegg

Står nå offline parkert på gate og ser i v-route at det skal bli svært god tailwind hele turen. Lurer på hvordan det vil bli da å gå offline 16-18! Hmm :) Men de rutene som ligger her er ikke helt eksakte med de som finnes i v-route så må kanskje laste opp de for å se hvilke punkter å legge i fmc?

 

Og hvilken flyplass egner seg som alternate? Dublin-EIDW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert blitt tipset om dette fra før, men neste gang du flyr Ryanair bør du logge på som f.eks. RYR737. Husk: VATSIM benytter ICAO koder for flyvninger på nettverket. Så Ryanair = RYR, SAS = SAS, Norwegian = NAX, Lufthansa = DLH, osv...

 

Her er et fint nettsted for å finne korrekte ICAO koder for virkerlige flyselskap: link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Arrival lista fra VatAware.

Ser da ut til at vi ble 8 mann som kom seg helskinnet fra Boston til Shannon.

Det hele ble en hyggelig affære hvor vi alle fikk litt oppfriskning/trening på NAT prosedyrer.

 

733speedbook019.jpg

 

 

On short final rwy 06 Shannon.

einnshortfinal.jpg

 

 

dal747.jpg

Parked at gate ,Delta 247 takker seg og for deltakelsen.

Ønsker samtidig alle velkommen tilbake neste uke for en ny tur med NAT preflight og trening. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en lærerik tur! Det var morsomt å få være med på denne turen! :) Lasta litt vel mye fuel i MD11'en (27,7 tonn igjen i Shannon) men bedre med litt for mye enn litt for lite. ;) Hadde 68 knops medvind så å si hele vegen, så det var nok derfor. Hadde det vært motsatt, hadde jeg hatt akkurat innenfor limiten. Så ikke bare har jeg lært oceanic procedures; jeg har også lært MD11'en bedre å kjenne, og det gav mersmak! :D Gleder meg allerede til neste tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...