Gå til innhold

Hjelp jeg har fått flyangst...


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Tru det eller ei, men jeg tror jeg har fått flysimangst...

Sitter her med en maskin hvor FS9 er installert, konfigurert og antageligvis i tipp topp stand. Har kjøpt nytt fly (CS 757 ) og pmdg er installert som vanlig, har ventet med å installere flyplassser til jeg skulle fly, men enn så lenge står det på vent og hvorfor?

 

Jo for de jeg tror jeg altså har fått flysimangst!

 

Går det ann da lurer dere sikkert på nå, jo det gjør nok det føler jeg, for slik jeg har det nå må det være noe slik som hindrer meg i å fyre opp simmen.

 

Hvorfor?

 

Vel det begynte med en flott tur over Kroatia i et lite Beechcraft fly, alt kikk på skinner. Men så på neste tur så hikket fs9 av en eller annen grunn, jeg startet opp igjen uten å merke noen ting..

 

Etter det har maskinen stått, eller rettere sagt flyet stått på bakken. Bare tanken om at en flytur på snarere 2 timer skal klikke f.eks rett før landing av en eller annen system feil gjør at angsten nå har krypet opp langs legger og lår.

 

Så hvordan løses det, vel eneste jeg kan tenke på er et par vellykkede flighter uten feil hvor en igjen kan begynne å stole på oppsettet sitt. Normalt har jeg sjelden hatt slike problem og mer gått lei før maskinen, men nå i det siste tror jeg at fs problemene har kommet under skinnet mitt, lagt noen skremmende egg som intensjonell ligger der for å skremme meg.

 

Kalles det flyskrekk mon tro? he he

 

Vel samme f. hva det kalles, jeg kan ikke la dette knekke en gammel røver av en flyentusiast sånn uten grunn, jeg må opp i luften igjen og det fort.

 

Men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Tom. Kjenner meg fryktelig godt igjen på hva du skriver.

Hadde store problemer med blåskjerm for ei tid tilbake, og jeg også fikk "skrekk" for å starte en hvilken som helst slags tur.

Man kan jo få totalt dillerium når man har brukt masse tid på å sette opp både rute og fly for deretter å fly en snau time, og så... Heeeelll...........Blååååskjerm igjen..

 

Det kan virkelig ødelegge totalt resten av dagen spør du meg.

Ble nesten kvalm av å sette meg foran pc for ett nytt forsøk, men er nå kvitt all bugg og simmern flyter glimrende igjen.

 

Kjør på med noen småturer med enkle fly for å komme deg over kneika.. :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kanskje du er mer redd for å bli irritert og sint hvis dette skjer. Noe som jeg vet de fleste blir, og som Øvin sier: Det kan ødelegge resten av dagen!

 

Etter man mislykkede turer har jeg funnet en allerede påtenkt teknikk. Nemlig Atle Antonsens teori om at "istedet for å bli sint på tingene, så la heller tingene få se hva som skjer hvis de får det som de vil"

 

Da kan plutselig en blåskjerm eller CTD lyde følgende

" Ååååååja, Simmen skal bare avsluttes der ja. Jaaavel akkurat ja, jaja, det får vel bare være greit det da, jaja altså poenget med å fly en tur er jo ikke å nå frem til destinasjonen nei. Den skal bare avsluttes etter 3 timer i luften, jaja.

 

Fungerer kjempe bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det litt på samme måte da det skjedde med meg. Men jeg var klar over at en reinstallering av fsx ikke skadet, siden jeg hadde installert så mye. Men, her er man igang igjen med masse installasjoner, lol. Men jeg installerer kun ting jeg har kjøpt og som jeg vil ha. Før installerte jeg alt mulig.

 

Jeg har denne feilen jeg får i menyen når jeg bruker musen i menyen,(fsx crasher) men jeg unngår dette ved å kun bruke tastaturet på menyen og da er det ikke et problem. Det er irriterende å tenke på at den feilen hadde jeg ikke før crashen,aldri. Så hva som er galt vet jeg ikke.

 

Crash kan skje enhver, men å tenke på det hele tiden vil nok gjøre deg nevrotisk, hehe:)Stå på og nyt det, mens du kan:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med noen småturer med enkle fly for å komme deg over kneika.. grin

 

Godt tips, samme tenkte jeg faktisk.

 

" Ååååååja, Simmen skal bare avsluttes der ja. Jaaavel akkurat ja, jaja, det får vel bare være greit det da, jaja altså poenget med å fly en tur er jo ikke å nå frem til destinasjonen nei.

 

Positivt og gledelig muntert he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevner bare en ting jeg... AUTOSAVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Det har reddet meg noe helt ekstremt. Spessielt når jeg får OOM på en 8 timers tur. Da åpner jeg bare opp simmen igjen, Select a Flight, og velger nærmeste Autosave fil.

 

Av og til avhenging av hva jeg flyr må jeg legge inn ruten på nytt, men det er faen meg bedre enn å miste hele turen, spessielt når jeg flyr for VA og logger turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt poeng dette Tom!

 

Det skal forøvrig nevnes at jeg også har en tendens til å få CTD over Kroatia, mulig sceneryet jeg har installert krever litt mye av en maskin som ikke har vært formatert på snart 3 år..

 

Uansett - vi har vel alle gått i vinkel over en simulator som takker for seg, somregel på short final etter en lang og ellers eventfri flytur. Jeg skal selv innrømme at det kan ta noen dager før jeg tar motet til meg å starter opp simulatoren igjen. Men en ting skal sies, uansett hvor mange ganger simulatoren gir oss "stikken" - hver gang jeg er tilbake er som en befrielse!

 

Er det dette som kalles make-up sex? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan plutselig en blåskjerm eller CTD lyde følgende

" Ååååååja, Simmen skal bare avsluttes der ja. Jaaavel akkurat ja, jaja, det får vel bare være greit det da, jaja altså poenget med å fly en tur er jo ikke å nå frem til destinasjonen nei. Den skal bare avsluttes etter 3 timer i luften, jaja.

 

Haha, been there, done that! :grin: Tenkte akkurat det samme, klarer ikke bli sint på simmen heller. Bare lar det gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...