Gå til innhold

Service?


Morten W Melhuus

Anbefalte innlegg

Enig med Jack..

 

Å se tilsynelatende oppegående mennesker sitte å forsvare ett telefonsystem

hvor man kan risikere å sitte i kø en HEL DAG for å komme igjennom, og en informasjonsrådgiver som ikke har tenk til å gjøre en DØYT med det - Utrolig!

 

Kan du for faen ikke tenke lenger enn til din egen nese?! Du må jo tenke på at ikke alle er datakyndige og kan sende i vei epost, og at det da er fint med en løsning som hjelper de som ikke kan ta det over pc?

 

Og uansett, bedre sent enn aldri. Men noen lærer vist aldri, og de kan jo ikke noe for det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se tilsynelatende oppegående mennesker sitte å forsvare ett telefonsystem hvor man kan risikere å sitte i kø en HEL DAG for å komme igjennom' date=' og en informasjonsrådgiver som ikke har tenk til å gjøre en [b']DØYT[/b] med det - Utrolig!

 

Det blir som om det var KØ UT AV DØREN på Rimi, det sitter EN kasserer i kassen og butikksjefen sier han ikke kan eller gidder gjøre noe med det...!!??

Og uten sammenlikning forøvrig?

 

Informasjonssjefen sier ikke at "ingenting vil bli gjort". Det hun sier er at hun ikke har sjekket hva som faktisk er "status quo" på telefonsentralen, men at de mest sansynlig har så god bemanning de klarer.

 

Om det var kø ut av døren på Rimi ville ikke butikksjefen satt i gang med opplæring av nye, men heller huket tak i personell som allerede kan jobben. Tro du meg, det øyeblikket køen begynner å bli lang er det de erfarne som tar over...

 

Når det gjelder ditt tips om å spørre butikksjefer' date=' til din info EIER og driver jeg 2 forretninger i Oslo (ikke Rimi) og jeg kan tipse deg om at hvis det hadde vært kø ut av døren hos oss ville vi foretatt oss noe [b']UMIDDELBART![/b]

-> Uansett sesong og omstendigheter!

Og etter all sansynlighet dreier det seg først og fremst å få de som allerede vet hva de gjør på jobb.

 

Husk at selv dine egne bedrifter vil ha begrensninger for hva som kan gjøres. Med sammenlikningen med Rimi; dersom butikken havner i en ekstraordinær situasjon som gjør at køen blir lang selv med erfarne folk i alle kasser er det ikke nødviedigvis "bare" å sette inn ekstra kasser. Så lenge kapasiteten kan økes ved enkelt og greit å få flere ansatte på plass i kassene er det stort sett greit.

 

Hvordan situasjonen i SAS er vet jeg ikke, og det gjør etter alle øremerker ikke du heller. Ei heller har vi fått vite noe om hvordan det står til hos Norwegian og andre selskaper som har blitt rammet av de samme omstendighetene som det SAS har. De fleste bedrifter vil ha litt slakk i systemet for å kunne ta seg av ekstraordinære omstendigheter, slik som eksempelvis streik. Men når resultatet av streik må håndteres samtidig som de har etterslep etter naturkatastrofer blir det fort værre, og her kan det også være at telefonsentralen til SAS faktisk mangler fysisk kapasitet til å ta inn flere kundebehandlere.

 

Igjen;

Du leser mer "mellom linjene" av uttalelsene fra SAS sin informasjonsrådgiver enn det du har grunnlag for, og det med et i utgangspunktet negativt fortegn. Ta en ny runde, les nøyaktig hva som står der. Om jeg skal begynne å lese mellom linjene i samme artikkel er dette en like plausibel tolkning som det du har kommet med;

"Jeg vet ikke hvordan det står til på telefonsentralen for øyeblikket. Mest sansynlig har de fått på plass så mange kundebehandlere de klarer, men jeg skal ta kontakt med dem og sjekke det."

Å se tilsynelatende oppegående mennesker...

Ja nettopp, ja... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skandaløse er at det ble påvist at det i praksis er umulig å få tak i SAS

på telefonen og at SAS sin representant synes det er helt OK!

 

Hmm det ar no merkeleg. Det tok meg 3 minutt å få tak i SAS på telefon like før helga. Var ingen problem. Å vente nokre minutt i telefon ser eg ikkje som eit problem. Sleng den på høgtalar og legg den på bordet og gjer noko medan du ventar. Er MYKJE verre å vente i kø i kassa på daglegvarebutikken fredag ettermiddag på veg heim ifrå jobb eller liknande. Der kan ein jo stå i "dagesvis" føler ein. Og med ein liten kar i vogna som er sulten og vil heim vert det for utriveleg. Men eg klagar ikkje butikken langt ned i søla fordi eg måtte vente litt. Eg har sjølv valgt å handle der, på same måte som ein handlar hos SAS og må vnete litt på å få kontakt når det er stor pågang. Kva med å vere klar på telefonen idet servicekontoret opnar om morgonen? Er nok ikkje så veldig mange som står opp grytidleg for å ringje dei eller har lov\\anledning til å gjere slikt i arbeidstida. Klart, etter at folk har kome heim ifrå arbeid vert det ekstra pågang ettersom majoriteten av kundane då har anledning til å ringje.

 

Eg har berre god erfaring med kundeserviceventetida med både Wideøres, Norwegian, SAS, United, Delta, Continental, Lufthansa etc etc (lista kan gå langt).

 

Om eg ikkje hugsar feil, har SAS ein funksjon som gjer at dei kan ringje deg oppatt. Så når din tur kjem, ringjer telefonen din, og du får svar på det du treng å vite.

 

Heilt utruleg kva folk kan ta seg tid til å klage på. Eg kunne faktisk ringt SAS kunderservice 3 gangar på den tida det har tatt meg å skrive dette inlegget.

 

Trur me burde opprette ein Flightsim.no treningsklubb slik at enkelte individ her inne får brukt energien sin litt meir konstruktivt enn dei gjer. Alt for mykje klaging og dritslenging her inne.

Ha ein god sommar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det ar no merkeleg. Det tok meg 3 minutt å få tak i SAS på telefon like før helga. Var ingen problem. Å vente nokre minutt i telefon ser eg ikkje som eit problem.

 

Det er vi alle enige om, men det er altså beviselig ikke tilfelle i denne

og mange andre saker hvor vi snakker flere timer venting.

 

Nå ser det jo ut til at SAS følger mitt råd å legger ned hele telefon kundeservicen,

så denne diskusjonen har ikke lenger noen hensikt!

 

Til slutt vil jeg bare si til SAS-klanen her inne at de bør ta seg sammen i

diskusjoner som har med SAS å gjøre. Har mottatt ikke mindre enn 3 personangrep

i denne debatten. Jeg vet jeg kan provosere til tider, men å gi

personkarrakteristikker av debatantene bør dere holde dere for gode til.

Hold dere til sak så blir dette forumet mye trivligere.

 

M

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Morten i resonementet over "SAS Klanen`s" til tider manglende selvinnsikt. Er like oppgitt selv over lange telefonkøer og har pga, slike erfaringer gjort endel valg av leverandør/er deretter.

 

Det er riktig att en ikke bare kan bøtte inn med ekstrafolk i en pressa situasjon slik enkelte påpeker. Det må jo en viss kunskap om emnet til, men nå er vel SAS ett selskap med ikke ubetydlig manskaps resurser der det sikkert finnes folk med den kunskapen som trengs for å rokere folk ei periode.

 

Leste den reportasjen det linkes til og fatter og begriper ikke att det er mulig. Svaret fra tåkeprat-konsulenten var vel som kopiert "ette bokji".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mottatt ikke mindre enn 3 personangrep

i denne debatten.

Du har lagt opp til det sjøl. Når du roter i såret, må du regne med at det gjør ondt, sånn er det bare. ;) Spesielt når du vet at det er en SAS fanatiker her inne med ADHD, så bør man være forsiktig, eller rett og slett bare overse innlegg fra den karen. :)

Men når det er sagt, må jeg si meg enig med andre som har uttalt at de synes at tolking av uttalelser er feil. Det blir som å dra ut ting fra Norges lover, og utelukke det som ikke passer en i den sammenhengen. Hvis alle gjør sånt, vil jo egentlig alle gjøre som de vil. Og når du tar det som passer deg best mtp hva du vil fram med, nemlig å tråkke ned SAS grundig i gjørma! Det er min oppfatning av det du driver med. Nå er det en del SAS fanatikere her inne, men jeg er sikker på at det finnes vel så mange anti-SAS fanatikere, og jeg utelukker ikke at mitt inntrykk tilsier at du er en av de sistnevnte. Det blir så dumt å bare sitere en del av utsagnet, når alle andre ser hele sammenhengen. Når blir du sikkert å gjøre det samme med dette innlegget også, hvis ikke du har funnet det for godt å svare på flere innlegg på denne måten, noe jeg håper du har.

 

I askekaoset som hersket her i Norge, valgte de fleste alternative transportmidler, blandt annet buss fra Bodø til Narvik. Det resulterte i at vi måtte kjøre 3-4 busser på avgangene en periode. Men vi satte ikke inn de ferskeste på disse, ei heller timesjåførene (vikarene), for de har ikke kompetanse til å kjøre denne ruten. (annerledes billettmaskin, bussgods osv...) Så det de gjorde, var å ta de kvalifiserte sjåførene ut av oppsatt turnus, som innebar byruter på de gitte dagene, og satte de opp på Narvik kjøring i stedet for, mens de fikk timesjåfører og andre til å kjøre byskift i stedet. Poenget mitt er at når pågangen er som størst, setter man ikke inn noobs for å ta unna pågangen. Sånn er det bare.

 

Men når det ikke er mer kapasitet igjen for å ta unna presset fra folkemengdene, så må man dessverre utelukke noen, men enkelte er så inni granskogen tett i pappen at de ikke skjønner at det ble sånn, så da finner de ut at de skal klage. Slik ser jeg også på denne saken med journalisten, Han ringte i en tid hvor det krevdes mye å være ansatt i SAS for å ta telefoner, og fikk ikke gjennomslag med en gang, fordi han ringte i en hektisk periode. Hvorfor ikke finne seg i at sånn er det bare, og ikke lage en sak av det? (Enkelte er så sneversynt og egoistiske at de ikke tar hensyn til andre mennesker som også trenger hjelp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har startet et korstog mot SAS og deres behandling av kunder etc. Lykke til videre. Med din ståpåvilje klarer nok egenhendig å knuse SAS.

 

Sludder og vås! Hadde dette vært ett korstog mot SAS, hadde jeg nå selvsagt

laget ett kjempepoeng av at nå de LEGGER NED telefonservicen!

Hvilket er helt greit for meg, det er ett forretningsmessig valg SAS gjør

som vi som kunder kan forholde oss til. Vi må jo da gå utifra at de oppgraderer nettløsningen kraftig fra det den er idag.

 

Mitt korstog er og har hele tiden vært uttalelsene til Informasjons-Rådgiveren som

overhodet ikke hang på greip i forhold til den katastrofale situasjonen telefontjenesten er i med astronomisk kø.

Ref min første post.

 

Vi vet jo nå alle (bortsett fra SAS-klanen da) HVORFOR hun ga så tåkete

og idiotiske svar som hun gjorde siden hele greia skal legges ned

om kort tid. Av samme grunn vokser køene der.

 

Case closed!

 

M

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten: Håper du ikke refererer til meg nå, for jeg er så langt fra en SAS fanatiker som det går an! Jeg er verken for eller mot, og jeg flyr like godt Norwegian som SAS. Så hvis du tror at mitt standpunkt i denne saken er på SAS' side, tar du feil. Jeg ser det fra et synspunkt der jeg som kundebehandler vet hvordan det er å være i pressa situasjoner.

 

Jeg synes du rett og slett mangler forståelse for hva det vil si å være en kundebehandler. Du er sikkert en av de som springer etter bussen, og mener at sertifikat er en folkerett, selv om det kommer en buss til om 5 min, og sertifikat er et alvorlig ansvar som mange ikke burde ha rett til å ha. Jeg synes at dette viser totalt mangel på forståelse for hvordan det er å sitte i andre enden av telefonlinjen og ta imot samtaler fra tusenvis av kunder hver dag -som alle har ulike behov og krav- på en profesjonell måte!

 

Måtte bare få sagt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for kundebehandlerne i SAS og full respekt for den jobben de gjør. Det er SAS-ledelsen som ene og alene har ansvaret

for denne situasjonen med køene, uttalelsene og nedleggelsen.

 

Fred, jeg er ikke mester, men jeg kan ihvertfall garantere at det ikke

tar 2 timer å komme fram på telefonen og at vi vil gjøre noe dersom det

er kø ut av døra.. ;)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bidratt med innlegg her ofte, men lest forumet desto oftere. Underholdende.

 

Til saken:

Enhver publikumtjeneste som svikter, bør påtales. Dersom ikke brukerne reagerer, vil ingen andre reagere, og ingenting vil forandre seg. Jeg anser det som publikums plikt å si fra. Lars Magne Sunnanå i Aftenposten reagerte. Hvor godt eller dårlig han "timet", er irrelevant. Han tapte der og da. Det er naivt å tro at denne sene responsen fra SAS, var en engangshendelse. Og om det så skulle være, er det likevel klandreverdig. Ingen forbrukere fortjener å holdes for narr.

 

Hvorfor da gjøre Morten til "syndebukk" for at han opplyste om artikkelen? Send heller mails til lars.magne.sunnana@aftenposten.no eller tilknytt blogger om emnet til avisen. Det kunne virkelig blitt morsomt.

 

PS.: Jeg har ingen tilknytning til Aftenposten.

 

GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonsystemet var vel aldri på randen av kollaps, mere folka som jobba der, tenker jeg. ;) Klart SAS klanen forsvarer sine egne, hva hadde du trodd?

 

Og at telefonsystemet med dertilhørende ansatte fikk kjørt seg i askeperioden, er dette et synlig bevis på. Kan jo hende at de jobbet på spreng, og at de gjorde så godt de kunne, eller det motsatte: at de satt på Facebook, eller noe annet dårlig tidsfordriv, når de egentlig burde ha svart på telefoner. Hva vet vi? Nå er uansett dette passè, og vi slipper å sitte så lenge i tlf for å få snakke med SAS, heldigvis.

 

Dessuten: jeg avbestiller sjeldent flyreiser jeg har bestilt, så da slipper jeg i hvertfall å ringe dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt ikke INFORMASJONS direktøren som kan gjøre noe med telefon kollapsen i SAS. Det er det vel ledelsen i felleskap som kan gjøre noe med. Hun skal vel bare informere, eller tar jeg helt feil :)

 

SAS har slitt i flere år med kø problematikk på telefon sentralene deres, spesielt når noe skjer. Dette er forøvrig deres egen feil da de har lagt ned booking sentraler over en lav sko for å spare penger. Det må vel også nevnes at behovet for sentraler selvfølgelig har blitt redusert pga den økende bruken av internett som medium til å booke billetter mm.

 

Det nevnes i denne diskusjonen at å sette inn flere operatører er en mulighet for å få unna de lange telefon køene. Dette er nok enklere sagt enn gjort. Jeg vet ikke hvilken kjennskap dere har til bookingsystemer, men det kan nevnes at bare grunn kurset til Amadeus booking systemet er 8 dager! For å få dette kurset må du, ihvertfall i WF, ha hatt lokal opplæring på systemet i en måneds tid før du får grunnkurset på 8 dager.

 

Det er erfaringen som teller, som de fleste andre plasser, men fra du har fått grunnkurset tar det ca. 3-6 måneder før du er såpass selvstendig at du takler de fleste "vanskelige" bookinger, og det er bare innenlands bookinger! Det er egene kurs i internasjonale tariffer, disse får du ikke før du har jobbet med Amadeus ihvertfall ett år.

 

Refusjoner som det også nevnes i tråden, er ikke vanskelige eller tar lang tid...MEN ikke alle kan gjøre refusjoner. Det er ett fåtall som tar refusjoner, dette fordi det må refunderes riktige skatter i henhold til hvilken billett type du har, om det er innenlands eller utenlands billett osv. Man må mao ha tunga rett i munnen når dette gjøres.

 

Jeg har selv jobbet med Amadeus siden 1999 og regner meg selv som forholdsvis kompetent på området med alle kurs som tenkes kan innenfor systemet, men tro meg jeg kan slite til tider hvis rette kunden ringer og vil ha en billett til "langtvekkistan" via ett stort antall byer jeg aldri har hørt om. Da kan samtalen fort ta 15-20 minutter.

 

Innlegget er bare ment som litt info fra min side. Er tildels enig med begge parter i denne diskusjonen. Ting bør luftes innimellom, det er bare sunt!

:cool:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det kort, uten å peke på noen spesielle mennesker eller selskaper, så er det nok en viss fare å bli for stor også. Man mister kontrollen over seg selv, mister oversikten over alle ledd. Det blir upersonlig og litt av en jungel. I det minste bør slike giganter tenke på å dele seg opp i mindre, selvstendige enheter, men med en sentral "policy" om å alltid være menneskelig.

 

Jeg tror i alle fall ikke på kjempeselskaper. Det er et feilslått eksperiment. Akkurat som den internasjonale økonomien gang på gang beviser den er det. Går ett land ned, drar det med seg andre. Det finnes ingen dynamikk. Man må tilbake til mindre selvstendige enheter, som kan stå på beina når naboen går ned.

 

Så kanskje noen tror jeg sier vi må tilbake til det gamle, med grenser og tollmurer, egne valutaer? Tja, Tyskland vil tilbake til Marken. Jeg tror ikke dette ville være usunt. Tross alt har vi nettet, og en global opplysning uten like. La oss gå litt (men ikke fullt) tilbake mot det vi hadde, og endre det politiske systemet sakte, men sikkert. Bruke mer tid på det mens vi snakker sammen over hele kloden. For det vi har i dag er et race som er inne på et blindspor, og vi er ennå ikke kloke nok til å takle det, ennå ikke langt fra apekatt stadiet.

 

OK litt mer enn "si det kort" :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At SAS har (og har hatt) køproblemer på telefon er ikke noe jeg søker å benekte på noe vis. Problemet mitt er hvordan Morten stadig insisterer på at det er Informasjonsdirektøren som ikke gjør jobben sin når problemet vitterlig fanver mye videre og i grunnen er utenfor Informasjonsdirektørens kontroll.

 

Informasjonsdirektørens oppgave er ikke å stable en arbeidssom gjeng på beina for å ordne opp, det ansvaret ligger andre steder i organisasjonen. At Informasjonsdirektøren dermed blir "skyteskive" for påstått inkompetanse og latskap er jeg dermed ikke villig til å stilletiende godta.

 

SAS er fremdeles i en omstillingsprosess, på godt og vondt. Og spesielt når det gjelder avbestilling/ombestilling er det mye både SAS og Norwegian kan gjøre bedre, og her kan det være lurt å se på muligheten for en automatisert nettløsning. For alt jeg vet kan det også være at man allerede har sett på slike løsninger, men at de ikke lar seg gjennomføre lett i sammenheng med Amadeus.

 

Personlig har jeg benyttet Chat-løsningen de siste gangene jeg har hatt behov for å få SAS "i tale". Den var godt gjemt, men jeg fant den (med litt hjelp fra Scanair). Det kan hende den er blitt enklere å finne nå som SAS har lansert nytt design av nettsidene sine? Forøvrig visket en fulg meg i øret at det finnes bedre steder å bestille SAS-biletter enn SAS sine egne nettsider og telefonsentraler... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer de ikke noe annet, så ja, en nettbasert løsning. Men da må siden man kommer til være enkel og ryddig, ikke full av søppel som egentlig ikke angår saken (bestilling av billetter). På meg virker det som man bare koker i hop en side i full fart, putter inn litt reklame, og vips, ferdig. Etter mitt skjønn bør man også ha telefonmuligheter om nettet går ned. Det er alt for mange som lovpriser nettet og smeller alt inn der. Men en dag går strømmen, og da stopper alt. Vi er på vei inn i en periode med solstormer, og det er mye moro på gang. Mange selskaper er helt på bærtur i så måte. Ja nettet selv er på bærtur, detter det ut, mister man kanskje også telefonsupporten, og det ender opp med total lammelse. Vi gjør oss mer og mer sårbare, dag for dag.

 

Som systemene er i dag, ville jeg aldri i verden blitt informasjonsdirektør :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å følge opp denne tråden.

 

Dette er i og for seg "gammelt nytt" i den forstand at Sykes har vært inne og "hjulpet" SAS med kundesenter-tjenestene siden 1. april iår.

 

Det har ikke vært noe hemmlighet at SAS har i flere år sett på outsoucing av denne tjenesten, men at det nå først er åpnet en seriøs mulighet for dette. Så får vi se hva dette ender med til slutt. Det er lang og kronglete vei å gå....

 

Artikkel fra Østersundsposten 1. april 2010.

 

SAS-kontrakt ger 35 nya jobb

Sveg Callcenterföretaget Sykes har skrivit ett kontrakt med SAS som beräknas ge 35 nya tjänster till Sveg.

 

En glad påsknyhet damp ner i Sveg i går. Den största privata arbetsgivaren i kommunen, Sykes, har skrivit ett kontrakt med SAS som innebär att företaget tar hand om uppgifter som flygbolagets egen callcenterpersonal inte hinner med.

 

– Vi är överens om att hjälpa SAS med en del av deras svenska volymer, det finns även en option för de övriga skandinaviska länderna ifall behov uppstår, bekräftar Robert Kalin, Nordenchef för Sykes.

 

– Men det ska poängteras att det här uppdraget inte har någonting att göra med de uppgifter som florerat i medierna om en del av deras egna kundtjänsters vara eller inte vara. Det här rör sig om volymer de inte själva kan hantera med befintlig personal, förklarar Kalin.

 

Enligt Kalin kommer en del av dessa tjänster att rekryteras internt, men den största delen är nyanställningar. Han ser även ytterligare behov av personal under sommaren på andra avdelningar som vikarier för sommarledig personal.

 

Han tror vidare att en av de faktorer som var till fördel för Sykes när SAS valde leverantör , var att det tidigare fanns ett SAS-center i Sveg , och att en del av denna kompetens återfinns i den nya verksamheten . Dessutom har Sykes befintlig kompetens inom detta område från andra uppdrag.

 

– Vi är naturligtvis mycket glada och stolta över att SAS valde oss som deras partner, säger Åke Larsson, chef för Sykes kontor i Sveg, som med de nya tjänsterna kommer att ha 260 anställda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det virkelig overraskende på folk at servicetelefoner i store selskap kan ha stor pågang og lite bemanning? Jeg har i allefall opplevd både endeløs kø og ingen kø ved bruk av diverse servicetelefoner.

 

Og Morten, Informasjonsrådgiver har da vel liten eller ingen påvirkingsevne når det kommer til hva ledelsen gjør og ikke gjør med servicetelefonen? Hun kan jo nødvendigvis bare formidle det hun har fått beskjed om å formidle? Hadde jeg vært konsernsjef hadde jeg ikke gitt inforådgiveren min sparken for å følge instruksene sine. Men hadde han/hun plumpet ut med ikke-publiserte konsernendringer til en Aftenposten-reporter, derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Solstormer er noe dritt :-) kansje jeg skal ringe de og spørre om de vil låne litt plass i caven våres? 80 DB EMP sikring skulle fikse den biffen...he he...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Morten, Informasjonsrådgiver har da vel liten eller ingen påvirkingsevne når det kommer til hva ledelsen gjør og ikke gjør med servicetelefonen? Hun kan jo nødvendigvis bare formidle det hun har fått beskjed om å formidle? Hadde jeg vært konsernsjef hadde jeg ikke gitt inforådgiveren min sparken for å følge instruksene sine. Men hadde han/hun plumpet ut med ikke-publiserte konsernendringer til en Aftenposten-reporter, derimot..

 

Det har du forsåvidt rett i, men du har gått glipp av det vesentlige

poenget av hva som skjedde her.

 

Da journalisten intervjuet informasjonsrådgiveren var ikke journalisten

klar over at telefonsentralene var i ferd med å bli lagt ned og rådgiveren

holdt dette skjult for journalisten. Dette visste heller ikke jeg da jeg startet denne tråden. Faktisk kom denne nyheten samme dag i media.

 

Rådgiveren derimot visste at sentralene skulle bli lagt ned og kunne derfor ikke

svare det de fleste ville forventet at hun skulle gjøre;

 

- Har dere tenkt å oppbemanne og ordne ting inn mot sommeren?

- Det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg tror de er så godt bemannet som de bare kan.

 

Ett "normalt" svar på ett slikt spørsmål ville være

- Ja, vi beklager dette og vil gjøre......... for å bedre situasjonen

bla.. bla..

 

Dette kunne hun altså IKKE si, da det ville være blank løgn! Man investerer

ikke penger og ressurser i noe som skal legges ned om kort tid!

 

Det var det svaret jeg forventet å høre og reagerte derfor som jeg gjorde.

Trodde rett å slett dama var blåst, og det hadde hun vært hvis sentralene

IKKE skulle legges ned.

Men, nå vet vi jo at dette var ett spill fra Informasjonsrådgiverens side, og at

hun sannsynligvis hadde fått beskjed om å si minst mulig om

framtiden til sentralene som SAS på det tidspunkt visste skulle legges ned.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...