Gå til innhold

Gunnar Tingvoll

Members
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Gunnar Tingvoll

  • Bursdag 30. nov. 3

Gunnar Tingvoll's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Musikk som presenterer et helt flyvende sirkus, må jo virkelig være på sin plass her. Her gjenskapes turbulens gjennom musikken, og du fornemmer en ordentlig drittlanding. Selvfølgelig tenker jeg på Monty Pyton`s Flying Circus. Et av deres åpningstemaer. Monty Pyton Theme Tune (QT mp3). GT
  2. Jeg har ikke bidratt med innlegg her ofte, men lest forumet desto oftere. Underholdende. Til saken: Enhver publikumtjeneste som svikter, bør påtales. Dersom ikke brukerne reagerer, vil ingen andre reagere, og ingenting vil forandre seg. Jeg anser det som publikums plikt å si fra. Lars Magne Sunnanå i Aftenposten reagerte. Hvor godt eller dårlig han "timet", er irrelevant. Han tapte der og da. Det er naivt å tro at denne sene responsen fra SAS, var en engangshendelse. Og om det så skulle være, er det likevel klandreverdig. Ingen forbrukere fortjener å holdes for narr. Hvorfor da gjøre Morten til "syndebukk" for at han opplyste om artikkelen? Send heller mails til lars.magne.sunnana@aftenposten.no eller tilknytt blogger om emnet til avisen. Det kunne virkelig blitt morsomt. PS.: Jeg har ingen tilknytning til Aftenposten. GT
  3. Steinar Sævdals sider på nettet' date=' inneholder en mengde informasjon om Twin Ottere i Norge, og DHC generellt. Han har i tillegg mange eksterne linker der. Du finner sidene her. Dessuten finner du mange cockpitbilder fra ulike Twin Ottere på Airliners.net her. Om noen av dem er fra Widerøe sine fly, har jeg ikke undersøkt, men jeg tror ikke det. Men det er neppe en eneste TO som har (eller har hatt) likt panel som et annet - sannsynligvis tilfelle også i Widerøe sine TO. Jeg vet ikke om det er -200 eller -300 panelet du jobber med, men legg merke til at -300 har større display på motor-instrumentene (midt-consollen) enn -200. Disse har da også PT6A-27 motorer (ca. 620 hp) kontra -200´en som har PT6A-20 motorer (ca. 580 hp). Men "bare" 80 hestekrefter mer i effekt, merkes mer enn man skulle tro! Som jeg visstnok har nevnt tidligere i dette forumet, har jeg bygd (og gjør fremdeles) Twin Ottere til X-Plane. Jeg holder nå på med en ny versjon av LN-JMP. For tiden lager jeg "custom" instrumenter til alle panelene, inkludert en ny Auto Pilot. Dette for å tilby ev. on-line piloter, alle ønskelige nav-instrumenter. Dette var IKKE standard på de virkelige TO´ene, som riktig er nevnt tidligere i denne tråden. Hva angår "cruice alt", tror jeg den ble fastsatt av luftfartsmyndighetene på de enkelte ruter (eller overlatt til pilotene). Her er i hvert fall hva Flight Manual (-200) sier om "Operating Altitude": GT
×
×
  • Opprett ny...