Gå til innhold

hei da har jeg slutter og spille vatsim :)


J S

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Til dere andre:

 

Er det mulig og rapportere noen pga dette?

I så fall , så vil jeg gjøre det :)

Synes det er stor skam at visse personer kan være totalt idiot mot Jonas , som ikke er så gammel. Men , han flyr på vatsim, og når man tenker må alderen hans så er jeg ganske imponert at han har hivet seg ut i det. I motsetning til andre karer som har kommet opp i åra (no offence.) Ja, jeg er sikker enig at Jonas er uerfaren, men det var ALLE da dem begynte. så det er ingen mening i det hele tatt og hakke ned på han pga det. I min mening så har han som var på ENBR TWR den dagen, ingenting og gjøre i det hele tatt på VATSIM/IVAO med den oppførselen der.

 

Jeg kommer ikke til og navngi personen på dette forumet.. men jaa.. han kan dra til gåkk, og sitte og dirigere AI på offline (skammekroken).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen atc kan vel miste tålmodigheten.....

 

Men du bør ikke slutte og fly på vatsim pga av dette.

 

Vær ydmyk,og ta til deg tips fra ATC og andre piloter.

 

Jeg har hørt deg noen ganger på frekvensen,og jeg vil allefall komme med tipset at du må gjøre hva atc sier ang høyde og kurs.

 

Synes det er gutsy gjort av deg og komme på vatsim,siden du virker så ung.

 

Lykke til videre på Vatsim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er at jeg ikke hele tiden får med meg hva ATC sier :) men skal bli bedre når jeg kommer tilbake på vatsim om noen dager,også mathias har git meg på en måte tilit for og spille vatsim igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har sluttet og spille vatsim for en stund kommer vel tilbake en dag!:). grunden for jeg har sluttet er fordi ENBR tower var ikke så hygelig mot meg også noen folk som er frekke

 

Jonas

 

Jeg vet ikke hva som har skjedd her men jeg vil at du skal tenke over at VATSIM ikke er et vanlig spill. VATSIM er til for dem som ønsker å fly mest mulig som i virkeligheten. Det krever en god del lesing og øving før man kommer så langt. Jeg foreslår at du går inn på http://www.vatsim.net/ ->VATSIM pilots->pilot training og setter deg inn i det som står der og så kan du komme tilbake å prøve igjen.

 

Lykke til! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei da skal jeg instalere BOEING 787 så jeg kommer nok tilbake på vatsim i dag holder på og instalere PMDG MD 11

men vis noen snakker sånt frekt til meg igjen kommer jeg til og si i fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du installerer PMDG MD11 idag, og ikke har flydd denne før, vil jeg anbefale deg å utforske denne offline. Det er ikke noe særlig å teste ut avanserte fly på VATSIM.

 

Jeg vet ikke hva som ble sagt eller hvorfor. Det er klart at man skal holde en høflig tone, men det er også visse krav til pilotene. Dersom du ikke hører hva ATC sier, spør igjen til du hører. Det verste er om du kvitterer for noe du ikke har forstått, og derfor ikke gjør noe som du har kvittert for. Lykke til videre og sett deg godt inn i prosedyrer og fraseologi.

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas. Da burde du bruke noen dager offline som Mathias sier. Det er fly med FMC. Som du har sagt til meg så får du ikke til wilco sin 737. Vet ikke helt om du burde gå over til MD11 og B737 til PMDG. Det er ganske avansert, kanskje ikke 737'en men MD11 vil du ikke legge deg borti for å lære deg med FMC nå enda.

Så prøv deg litt med wilco sin 737 finn ut av FMC'en LES se på filmer på youtube osv. Hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonas,

 

Var det du som for noen dager siden tok av fra ENBR mot Oslo, og som fikk engine failure? Og da du erklærte nødsituasjon så fikk du beskjed om at ENBR ikke var åpen for nødlandinger?

I så fall så skal du ikke slutte på VATSIM, du gjorde en bra jobb.

Dette går litt på hva ATC skal eller ikke skal gjøre. De skal ikke fly flyene våre, og dersom en flyplass er åpen så er den åpen. Det er ikke sånn at det ikke passer med en nødlanding.

Skulle det skje en gang til, så si MAYDAY og FORTELL deretter ATC hva du vil gjøre. Ikke spør om lov, men for all del, be om assistanse. Det er det de er der for.

ATC på VATSIM er litt spesiellt siden de ofte tar på seg å "hjelpe" oss med å fly, men det er faktisk ikke jobben deres å si at nå må du øke nedstigninghastigheten (dersom ikke trafikken er en faktor) for å følge profilen.

 

Det hører også med til ENBR historien at både vi og ATC hadde radioproblemer, og det ble en del sendinger oppå hverandre. ATC var tydeligvis ikke klar over at hans sendinger ikke ble mottatt, og det hele ble litt irriterende for noen og enhver.

Det er viktig for deg, Jonas, å sjekke at det er ledig på frekvensen før du snakker.

Stå på, du gjør det bra til tross for den lave alder!

Så får resten av oss være litt mere tålmodig når vi er logget på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas

 

Det er jo veldig synd at du følte en slik frekkhet mot deg på Vatsim, men jeg er enig i noe av det som er sagt før i posten. Det er visse krav til flygere at de skal kunne fly flyet sitt OG snakke med ATC :)

 

Du bør ikke slutte, men start i det små. Hvis du vil, kan du gjøre som jeg gjorde: Jeg startet først og fremst med VFR og Cessna 172. Det hjalp veldig for meg å fly mindre fly fordi det er mindre å tenke på og enklere å kontrollere alt som skjer. Jeg var også heldige og snakket med en del hyggelige ATC'er i Osloområdet, noe som fikk meg til å fortsette med Vatsim selvom jeg var nybegynner. Nå flyr jeg PMDG 737 på Vatsim, dog jeg er ikke så flink som de beste, men jeg greier meg brukbart. Alle starter et sted, og mitt tips til deg Jonas, er: Start i det små og lær flyet du skal fly!

 

Lykke til! Bra med yngre flygere!

 

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

okey.. Jeg begynnte paa Vatsim for en god stund siden. Noen aar siden. Jeg var veldig uerfaren og jeg tenker tilbake naa og forstaar hvor dumt det var av meg aa bare hoppe inn i det. For jeg oddelegger opplevelsen for de andre. Det finnes uendelig med tilbud hvor du kan ha trening i alt fra clearance til shutdown. Vatsim skal vaere professionellt, men det skal ogsaa vaere for alle. Jeg syntes det er dumt at du sier du slutter. Jeg ville heller faatt litt hjelp. Ikke fly paa egen haand med en gang. Det vil selvsagt frustrere flygelederene. For de faar ikke gjort noe.

 

Haaper aa se deg paa Vatsim snart Jonas. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som for noen dager siden tok av fra ENBR mot Oslo' date=' og som fikk engine failure? Og da du erklærte nødsituasjon så fikk du beskjed om at ENBR ikke var åpen for nødlandinger?

I så fall så skal du ikke slutte på VATSIM, du gjorde en bra jobb.

Dette går litt på hva ATC skal eller ikke skal gjøre. De skal ikke fly flyene våre, og dersom en flyplass er åpen så er den åpen. Det er ikke sånn at det ikke passer med en nødlanding.

Skulle det skje en gang til, så si MAYDAY og FORTELL deretter ATC hva du vil gjøre. Ikke spør om lov, men for all del, be om assistanse[/quote']Feil :) Jeg siterer VATSIM Pilot's Code of Conduct punkt 8, som du bekreftet at du hadde lest da du melte deg inn i VATSIM:

 

Pilots are permitted to declare in-flight emergencies. If, for any reason, air traffic control requests the pilot to terminate the emergency, then the pilot must do so IMMEDIATELY or log off of VATSIM. Pilots are not permitted to simulate, in any manner, an unlawful act while logged onto the VATSIM.net network including, but not limited to, declaring a hijack by statement utilizing either voice or text or by entering a transponder code of 7500.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Var det ikke dette som skal være så realistisk da? hmm...hadde pilotene på 9/11 vist dette hadde det jo gått bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonas. Først og fremst noen tips til deg etter jeg satt ENGM din første kveld på vatsim da du hadde 2-3 bevegelser innom. Jeg kjenner IKKE til hva som har skjedd ikke skjedd på ENBR denne kvelden du sikter til:

 

Fiks profilen din med korrekt navn. Navnet ditt er skrevet totalt annerledes enn hva du bruker her på forumet.

Så lenge du flyr i Norge og atc du er hos er norsk, be evnt om å kommunisere på norsk fremfor engelsk og lytt til fraselogien blandt atc og andre piloter på frekvensen hvordan det foregår på engelsk og bli trygg på bruken av engelsk.

Bruk penn og papir, og noe vestenlig: IKKE les tilbake ROGER/OK osv. Les tilbake all info om hva du er klarert for gjengi hva ATC sier til deg så han er underfostått med at du har oppfattet korekt og vil handle deretter.

 

Et tips er å innstallere teamspeak og allirere deg med en pilot eller fler med litt erfaring for å få opplæring i bruk av Vatsim, prossedyrer og komunikasjon.

 

ELllers håper jeg du fortsetter med vatsim!

 

Tips til alle som fungerer som ATC: Alle bør vise tålmodighet og forståelse ovenfor våre nyeste piloter. Tålmodighet er en dyd. Uten flygere er det ikke mye vits å sitte ATC. Og nå er det engang slik at man kan ikke utelukke noen og velge andre uten gode grunner.

Tror dog dette er et unntak fra hva som er vanlig i Vaccsca.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg er glad det finnes seriøse aktører her, Werner og flere kan nevnes, om ikke hadde dette blitt galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt drøyt synes jeg. Jeg var ikke tilstede og hørte hva som skjedde den kvelden, men her dømmes kontrolleren uten rettsak. Kan godt hende at han oppførte seg galt men så lenge det ikke nevnes navn har han heller ikke mulighet til å forsvare seg. (uten å måtte avsløre hvem han er da).

 

Enig at Vatsim skal være for alle, men det går an å begynne litt forsiktig til man skjønner litt mer av hvordan ting fungerer. Selv sto jeg bare på bakken og lyttet de første gangene og noterte meg hvordan ting foregikk. Når man registrerer seg på Vatsim så forplikter man seg også til å sette seg inn i det grunnleggende.

 

Jeg tror i allefall denne saken har flere sider så jeg synes kontrolleren må få mulighet til å gi sin versjon. Det gjør han også forhåpentligvis siden han er rapportert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...