Gå til innhold

NAX på feltseng, SAS på hotell...


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Vi krangler ikke Even. For mitt poeng var att historier ofte blir fargelagt gjenom eteren, noe vi vel har fått bekrefta etterhvert. Ingen påstår noe som helsty heller. Hvertfall ikke jeg. Jeg sier det er en teori, en kvalitativ sådan.

 

Må huske att når noen går så hardt ut mot en aktør innen næringslivet som visse gjorde her så må en forvente å måtte forsvare sine påstander eller ta den koreksen som måtte komme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Ville nok foretrukket å bli sjekket inn på et hotell fremfor ei feltseng, men vanligvis har jeg ikke bruk for å betale dobbel pris for 50 minutter i et fly. Dessuten er ikke kaffen verdt 300 kroner mer.

 

Men det er jo greit med kaffi når prisen plutselig ligg på halve prisen av NAX på same strekning? :) SAS er ganske ofte billegare enn NAX på mange ruter. Spesielt etter at du har sjekka inn baggasjen og betalt med kredittkortet ditt (noko du er nødt til om du ikkje reiser ut til flyplassen sjølve og betalar kontant).

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo greit med kaffi når prisen plutselig ligg på halve prisen av NAX på same strekning? smile SAS er ganske ofte billegare enn NAX på mange ruter. Spesielt etter at du har sjekka inn baggasjen og betalt med kredittkortet ditt (noko du er nødt til om du ikkje reiser ut til flyplassen sjølve og betalar kontant).

 

Jepp.Jeg bruker mest Norwegian når jeg flyr,Pga bedre pris på de rutene jeg har fløyet.

 

Men på min tur til Alicante i juni i år,så er SAS 1000kr billigere enn NAX!

 

Da ble det SAS denne gangen :)

Skal til island i juni også,og da blir det Icelandair.Hadde jeg fått SAS gratis,har jeg fremdeles valgt Icelandair :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg flyr er jeg opptatt av å reise billig. Som sagt, 300 kroner for kaffe klarer jeg meg uten når narvesen har bedre kaffe til 15 ganger lavere pris.

 

Når jeg reiser og betaler reisen selv, velger jeg alltid billigste alternativ. Hos SAS er dette som regel ungdomsbilettene, som har en fastpris på 595 kroner Bodø - Trondheim. Når jeg da får Norwegian for 400 kroner blir dette et lett valg. Også når Norwegian har biletter til 300.

 

Til gjengjeld, til helga nå skal jeg hjem å jobbe. Jobben min dekker flyreisen, SAS nedover og Widerøe oppover. Samlet pris: nesten 3000 kroner. Dette er 2200 kroner mer enn jeg gjennomsnittlig betaler tur/retur hos Norwegian. Får jeg det påspandert tar jeg gjerne kaffe-valget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg nesten komme med et inn spill, for grunnen til at nax fikk bare felt senger var pga. At de ikke var et enneste hotel rom og oppdrive i bodø på det tidspunkte og hvordan jeg veit de er at jeg jobber på et hotel i bodø. Tirsdagen, og deler av onsdagen var rett og slett kaos. At på osl og rygge er de da selvfølgelig mye lettere og skaffe hotel rom til alle reisende! Plus at oslo er 20/45 min unna disse flyplassene så at det er så forsjelig på nax og sas er de ikke! Enneste grunnen til at de felt sengan kom va pga mangel på hotel rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at SAS er billigere enn Norwegian på mange strekninger, det stemmer jo forsåvidt det. Men ikke glem hvordan det var før Norwegian kom, da hadde SAS nærmest Monopol i Skandinavia - og priser deretter. Jeg har aldri betalt under 1500 kroner tur/retur ENHD-ENGM før Norwegian kom. Nå ligger plutselig både Norwegian og SAS på rundt 600 kroner tur retur.

 

Norwegian tjener penger som bare det, mens SAS dumper prisene - og flyr billigere enn de egentlig har råd til. Jeg er så enig med det Bjørn Kjos sa, når SAS nok en gang skulle få en liten milliard på konto. For det SAS holder på med om dagen, er så utspekulert og råttent gjort ovenfor sine konkurrenter - at det ligner ikke grisen.

 

SAS flyr og flyr, billigere enn de har råd til med sine enorme kostnader. Andre flyselskap sliter med å holde følge, og de forsvinner. Coast Air er jo et godt eksempel på dette, når de hadde ruter fra Vestlandet og over til Oslo. SAS dumpet prisene helt i kjelleren, og Coast Air klarte ikke å holde følge. Vips så var de konk, og SAS skrudde opp prisene igjen. Og hva skjer? Joda, staten spytter inn milliarder på milliarder for å ta bukt med noe av underskuddet.

 

Nå har endelig SAS fått en verdig konkurrent, som de ikke klarer å ta knekken på. Stå på Kjos, kjør dem rett i grøfta!

 

Kanskje litt voldsomt, men gaaahh.. Mye irritasjon som skulle ut her gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel Marius - la oss si SAS forsvinner. Hva skjer

da? Bare fryd og gammen over hele fjøla? Guess again!

Norwegian og dere (DY-tilhengere) bør virkelig håpe

SAS overlever, for det gjør nemlig Kjos. Skulle SAS

virkelig forsvinne (noe jeg personlig ikke tror), vil

faktisk DY få større konkurranse enn i dag. Og den

stund DY da vil være alene på visse ruter, før større

selskaper kommer og konkurrerer DY ned i støvlene -

vil DY uten tvil "melke" sine godtroende pax for alt

de er verdt.

 

Nå som SAS har gjort store grep i sitt Eurobonus-

program, vil dette også uten tvil gjøre sitt til;

at SAS i større grad vil tiltrekke seg flere lojale

kunder. Jeg flyr regelmessig på intra-skandinaviske

(samt til/fra Spania) hos SAS - og det er ikke mye

ledige seter der i gården, på de rutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt det blir bare fryd og gammen. Personlig tror jeg en konkurs hadde gjort seg - for hvis de da ønsket å, la oss si "prøve på nytt", hadde det vært under helt andre rammer. Piloter og kabinbesetning kunne ikke streiket over lønn, ledelse kunne ikke krevd millioner på millioner i fallskjermer og betaling - for det hadde enkelt og greit ikke vært penger til det. Administrasjonen måtte også blitt bygd opp på en annen måte, med tanke på hvordan markedet ser ut i dag - ikke for 40 år siden.

 

Nå er ikke jeg noen bedreviter, men noe må jo være galt med produktet til SAS når de til tross for det du skriver om "fulle seter" ikke tjener penger. Jeg har jo også sett dette, da jeg har flydd mye SAS.

 

Jeg har ingenting imot SAS sånn egentlig, men jeg liker ikke måten de driver selskapet mtp markedsføring og opplegget med å prøve å "skvise" ut nye selskaper. Se bare på annonsene de har i aviser og lignende, det er jo så Anti-Norwegian som det går ann. De kunne jo like så godt ha skrevet "Fly gratis! Tilbudet varer så lenge Norwegian rekker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Du sier du ikke har sansen for hvordan SAS driver? Så det og bare gå konk har du sansen for? Om svaret på det er ja, ønsker jeg deg dit peppern gror.....Om man vil starte på nytt liksom? er du klar over at noen taper penger her? om så skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er ikke det lureste her og dele opp driten i 3 selskaper, Nor,Swe,Den og legge alle service og tech i et. Så ser man jo fort hvor skoen er stram,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relative personalkostnader ligger 3 ganger høyere enn snittet for bransjen!

4 ganger høyere enn Norwegian whistle

 

Oida..... Jeg er nå tilbake, har vært en tur og sett peppern gro. Kanskje jeg ikke har så feil alikevel?

 

Jeg har sett så mange ganger at SAS kutter enten lønn eller ansatte i det siste. Jeg begynner snart å lure på om de stakkars ansatte snart må betale for å få møte på jobb.

 

La oss ta et kjapt google søk...

 

12 aug 2009: E24 - SAS kutter 1500 jobber

 

28 nov 2009: Aftenposten - Sas kutter direkteruter

 

30 nov 2009: NA24 - SAS kutter 100 piloter

 

03 febr 2010: Nettavisen - Fjerner 8600 ansatte

 

09 febr 2010: NRK - Sas kutter nye 2 milliarder

 

12 mars 2010: TV2 - SAS kutter en halv milliard

 

Jaja, dette går jo som det griner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det lureste her og dele opp driten i 3 selskaper, Nor,Swe,Den og legge alle service og tech i et. Så ser man jo fort hvor skoen er stram,,,,,

 

Ikke dumt Geir, kan lure på hvorfor dem ikke gjør det egentlig :) Ser jo fort hvem som overlever, og hvem som enkelt og greit går i "dass" da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Marius, jeg håper du ikke så deg blind på pepper :grin:. var ikke meningen og være ufin, men jeg er så drit lei denne ,,,,,la oss gå konk og starte på nytt......konk er som regel tap for noen....og mulig jeg missforsto innlegget ditt litt....uansett beklager om den komm galt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe ikke tenk på det Geir! :)

 

Vi er her vel alle for å lire ut av oss med meninger. Det jeg skrev, var sånn jeg så det, fra den infoen jeg satt på. Den kan selvfølgelig også være feil. Forventet kritikk/reaksjoner når jeg satt og skrev, for jeg så jo at det var litt kvest! ;) Men men, litt må man tåle :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Meese.

 

SAS Norge og Widerøe er såvidt jeg vet den eneste grunnen til at SAS Konsernet enda lever.

 

De er de eneste som klarer å komme med positive tall.

 

Ikke bare nok med det, Widerøe har vært Europas mest punktlige flyselskap i fire måneder! I Februar måned landet over 84 prosent av flyene på eller før tidtabellen.

 

Og med tanke på hvordan været har vært i nord de siste månedene så er det i mine øyne en ganske stor prestasjon av Widerøe.

 

http://www.an.no/nyheter/article5011011.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen senger å oppdrive for DY?

- Det var fult over alt, og det er selvfølgelig beklagelig. Vi antar at i løpet av dagen er flyene i rute igjen.
an.no

 

På Fauske er det imidlertid enda litt ledig kapasitet, til tross for et lite innrykk av flypassasjerer.

- Pr. nå har vi 14 rom ledige, opplyser resepsjonen på Fauske Hotell i 01-tiden

an.no

 

Rart at SAS klarer å ringe Fauske, mens DY ikke makter det samme.

Ang maten så var det pizza som SAS klarte å skaffe til sine passasjerer, og da ikke fra noe hotell. Hvorfor klarer ikke DY det samme?

 

Tror noen her inne bør tåle kritikk av DY en sjelden gang uten å føle en overdreven trang til å forsvare DYs handlinger, eller mangel på sådan i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...