Gå til innhold

Noen med mye båndbredde?


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Da er dagen jeg fryktet kommet. Telenor ønsker ikke lenger å sponse FlightSim.no med serverplass, og kommer nå å ta betalt en "astronomisk sum" for å hoste siten....

 

Jeg trenger derfor nå et sted å legge filene (som drar av gårde med mye båndbredde) siden det er det mest kritiske å få omplassert raskt.

 

Jeg klarer sikkert å hoste opp en maskin som jeg kan konfigurere til ftp-server til dette formålet, men jeg trenger altså en plass å plassere denne.

 

Derfor håper jeg en eller annen av dere jobber et sted eller har kontakt med noen som har plass for en slik maskin og kan koble det på en linje med mye båndbredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, de helvetes Telenor folka "[smil]"

 

jeg sitter på jobb med sikkert aaaaaltfor lite båndbredde.

Stusselig 2Mbit...

Ikke har man allverdens med plass på denne maskinen heller. Kunne sikkert ha satt opp en PC med masse plass og slikt, problemet er jo selvfølgelig at det er ikke bare jeg som har denne 2Mbits linja, noen andre bruker den og, og da ville det ikke være optimalt med båndbredde.

 

Kunne være åpen for forslag, men likevel..

 

Håper alt ordner seg Dag, JEG er hvertfall avhengig av en fungerende fligtsim.no side "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok blitt litt for lite. Jeg tror nok vi må opp på en båndbredde på 10 mb/sec+ for at alle skal bli fornøyde. Det er etter hvert mange som har fått bredbånd, og disse forventer at de får brukt dette helt ut når de laster ned filer.

 

Selv har jeg en 2 mb/sec linje, men dete vil nok evt. gå med til webserveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Knut Arne Nygård:

Kanskje ein ide med ei underskriftskampanje e.l.

Dersom den som er ansvarlig i Telenor ser kor mange som er avhengig av denne sida så kanskje...
"[Forvirret]""[blink]"

Ja!

Legg til slik at ALLE MÅ! stemme / skrive under for de kan gå inn i Diskusjons forum, på den måten MÅ alle gjøre det "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir så kjipt å måtte betale i dyre dommer for et j#"¤"% domenenavn. Skjønner ikke hvorfor det ikke kunne være billigere....

Serverplass og for den slags skyld.

Bare hvis noen hadde en SAN på en feit linje, så kunne det problemet bli løst ganske kjapt.

På jobben får vi 1 terabyte SAN til høsten, men problemer er at den ikke skal ligge på internett nettverket våres...

 

Noe må skje, er det sagt noe om når du kan ha filene der Dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Knut Arne Nygård:

Kanskje ein ide med ei underskriftskampanje e.l.

Dersom den som er ansvarlig i Telenor ser kor mange som er avhengig av denne sida så kanskje...
"[Forvirret]""[blink]"

...så kanskje de ser hvor mye penger de kan tjene på siten, i stede for å gi oss sympati... telenor tenker kun penger vett dere "[Rullende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens. Hva med en innsamling til fs.no ?

Eller de som jobber (vet at en del her er under 18 som meg og har ikke jobb) kan betale et små beløp hver måned slik at vi får fortsette med fs.no

Hvis vi regner med (eks.) at månedskostnad for å drive fs.no er 5000 kr - reklameinntekter 1000 kr så blir det 4000 kr igjen. Av de 2000 medlemmene vil 200 inbetale et små beløp til Dags konto. Det blir da 20 kr pr stk /mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Folkens. Hva med en innsamling til fs.no ?

Eller de som jobber (vet at en del her er under 18 som meg og har ikke jobb) kan betale et små beløp hver måned slik at vi får fortsette med fs.no

Hvis vi regner med (eks.) at månedskostnad for å drive fs.no er 5000 kr - reklameinntekter 1000 kr så blir det 4000 kr igjen. Av de 2000 medlemmene vil 200 inbetale et små beløp til Dags konto. Det blir da 20 kr pr stk /mnd.

Heheheh... godt oversatt blir dette inlegget slik:

 

Hva med en insamling til fs.no ?

Kan ikke dere som jobber hardt betale 20kr ca per pers hver måned, slik at vi under 18 kan bruke siden videre!

Vi er så glade i denne siden, vææær så snill da !

 

Nei, georg, hva med å gjøre slik:

Alle som jobber (som meg) betaler inn det du sier 20kr /pers/mnd, så får de som betaler tilgang til siden "[stikk"[stort

 

[ 28-06-2002, 15:03: Endret av: Timmy Brandt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vits i å kritisere Telenor for å ønske å tjene penger. Ingen driver veldedighet i dag med untak av enkelte humanitære organisasjoner. Hvis Telenor skulle begynne med gratitjenseter for noen, vill nok et eller annet tilsyn sørge for at enten ble det stopp, eller så fikk alle samme rettigheter. Det betyr underskudd. Samtidig vil jeg nok tro at de fleste er enige om at hvis de eide en bedrift ville de ønske å tjene mest mulig. Dette ble nok litt utenom topicen, men det virker som det er en generell oppfatnin her på forumet at alle større selskaper skal drive veldedighet; "det er jo bare oss det er snakk om, det må de da ikke tape så mye på" Vel, slik er det ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Folkens. Hva med en innsamling til fs.no ?

Eller de som jobber (vet at en del her er under 18 som meg og har ikke jobb) kan betale et små beløp hver måned slik at vi får fortsette med fs.no

Hvis vi regner med (eks.) at månedskostnad for å drive fs.no er 5000 kr - reklameinntekter 1000 kr så blir det 4000 kr igjen. Av de 2000 medlemmene vil 200 inbetale et små beløp til Dags konto. Det blir da 20 kr pr stk /mnd.

Et mindre beløp pr. måned høres ikke ille ut.

 

Det som er verre, er det kommunist-inspirerte forslaget om at de som tjener mindre ikke skal betale noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Alle som jobber (som meg) betaler inn det du sier 20kr /pers/mnd, så får de som betaler tilgang til siden

Tror du ikke ganske mange av de som jobber si at de ikke jobber? For å slippe å betale.. Det er jo ikke alle av oss medlemmer som setter så høy pris på Flightsim.no. (ikke inkludert meg) "[Rullende"[stikk

 

Håper uansett du får en bra konklusjon i denne saken.

PS: Telenor er et ego firma som gjør alt for å tjene penger.. Man kan ikke stole på dem "[sur]"

 

--------------------------------

 

LN-SAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Timmy Brandt:

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Folkens. Hva med en innsamling til fs.no ?

Eller de som jobber (vet at en del her er under 18 som meg og har ikke jobb) kan betale et små beløp hver måned slik at vi får fortsette med fs.no

Hvis vi regner med (eks.) at månedskostnad for å drive fs.no er 5000 kr - reklameinntekter 1000 kr så blir det 4000 kr igjen. Av de 2000 medlemmene vil 200 inbetale et små beløp til Dags konto. Det blir da 20 kr pr stk /mnd.

Heheheh... godt oversatt blir dette inlegget slik:

 

Hva med en insamling til fs.no ?

Kan ikke dere som jobber hardt betale 20kr ca per pers hver måned, slik at vi under 18 kan bruke siden videre!

Vi er så glade i denne siden, vææær så snill da !

 

Nei, georg, hva med å gjøre slik:

Alle som jobber (som meg) betaler inn det du sier 20kr /pers/mnd, så får de som betaler tilgang til siden
"[stikk"[stort
Du glemte vel å nevne at jeg jobber også og kommer også til å betale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det bli i form av en frivillig medlemskontigent på f.eks 300 kroner pr år e.l.

 

Men jeg mener å huske under denne juleinnsamlingen at Dag sa han ikke ønsker å gjøre dette til noen paysite. Da kommer også lover og regler inn i bildet mht regnskap osv, men jeg er usikker på hvordan en evt frivillig støtteordning vil bli beskattet i en slik sammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Da må det bli i form av en frivillig medlemskontigent på f.eks 300 kroner pr år e.l.

 

Men jeg mener å huske under denne juleinnsamlingen at Dag sa han ikke ønsker å gjøre dette til noen paysite. Da kommer også lover og regler inn i bildet mht regnskap osv, men jeg er usikker på hvordan en evt frivillig støtteordning vil bli beskattet i en slik sammenheng...

Nei du har rett der. Dersom det vert medlemskontingent så må ein til med regler og slikt, og sjølvsagt som tidlegare nemnt, rekneskap. Men dersom me som arbeider og tener et par tusenlappar i måneden og alle dei andre som tener litt pengar betalar ein symbolsk su mtil Dag på 50-100 KR/mnd heilt frivillig, så kan dei ikje kreve noko. Då er det jo det samme som at me må føre rekneskap på lommepanggar me får av våre foreldre av og til, eller på bursdagsgåver o.l. Så ein frivillig aksjon er jo ikkje så dumt. Eg betalar gjerne 100 kr/mnd for flightsim.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem om vi støtter Dag med 200kr hver f.eks,som et tilskudd til driften.Med så mange medlemmer som Fs.no har,så burde jo det bli noen kroner.......

Dette må selvfølgelig skje på frivillig basis,og ikke gli ut til å bli en site med "first class membership" som enkelta andre siter har.Jeg vil påstå at alle som er innom Fs.no har råd til å "donere" 200kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Torstein Sønstabø:

Nei du har rett der. Dersom det vert medlemskontingent så må ein til med regler og slikt, og sjølvsagt som tidlegare nemnt, rekneskap. Men dersom me som arbeider og tener et par tusenlappar i måneden og alle dei andre som tener litt pengar betalar ein symbolsk su mtil Dag på 50-100 KR/mnd heilt frivillig, så kan dei ikje kreve noko. Då er det jo det samme som at me må føre rekneskap på lommepanggar me får av våre foreldre av og til, eller på bursdagsgåver o.l. Så ein frivillig aksjon er jo ikkje så dumt. Eg betalar gjerne 100 kr/mnd for flightsim.no.

Hehe...100 kr pr mnd var kanskje litt drøyt da.

 

Men skattereglene kan nok gjøre noe skjønner du. Så lenge han mottar en større pengesum så skal staten ha sin del av kaka. Dersom dette betegnes som en gave så må beløp over 10.000 kroner føres opp som skattbar inntekt. Om alle skal betale for å bruke disse sidene så må han gjøre dette til et foretak med levering av regnskap. Det er ikke alltid så enkelt...

 

Problemet er ikke at folk ikke vil gi noe, vi hadde jo den nevnte juleinnsamlingen her for et halvt år siden som visstnok ga et resultat på over 20.000 kroner...

 

[ 01-07-2002, 01:03: Endret av: Helge Bø ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter å ha sett på noen tilbud er at jeg forsøker å få sydd sammen ett eller annet opplegg ved hjelp av sparepengene etter "juleinnsamlingen". Jeg venter ennå på noen priser på maskiner, men jeg vil nok tro at dette går bra slik at vi slipper å stoppe nå. Mer info kommer når jeg har fått alle tall på bordet...

 

Når det gjelder dette med innsamlinger/kontingenter osv. må vi se på det etter hvert. Dette må i så fall gjøres veldig enkelt slik at jeg slipper å administrere meg i hjel for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vi förvandla FSNO till en paysite skulle nog hälften av alla brukare hoppa av. Och det vore en katastrof med tanke på att det är mångfalden som gör detta till en aktiv och intressant sajt. Dessutom skulle det säkert bli som Dag fruktar, att vi skulle få en hemsk administration och byråkrati. Dessutom skulle vi få problem med alla uploads, eftersom de flesta freeware-producenterna kräver att filer distribueras efter non-profit och non-pay principer.

 

I grunden handlar det om att vi alla måste fundera igenom detta med FSNO: Tycker vi att det är viktigt att det finns en oberoende skandinavisk FS-sajt med egenproducerade tester, omtaler och texter - ja då måste vi börja klicka på annonserna! Och när det vankas jule-insamling (eller annan insamling) är varje litet bidrag självfallet mycket värdefullt för att kunna hålla oss med detta gigantiska filbibliotek. Bollen ligger i våra egna händer... Inte Telenors eller någon annans.

 

/Patric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Patric! Det er opp til oss selv om vi skal få beholde flightsim.no som nå eller ikke. Jeg klikker gjerne på annonser for å bidra, og stiller også opp på en evt. ny "jule-innsamling".

(litt morsomt den der med at "Telenor vil jo bare tjene penger". Det ville jo vært en skandale av dimensjoner både for staten, aksjonærene og kundene dersom Telenor proklamerte at de ikke ville tjene penger....! "[smil]" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag. Hva med å registrere seg hos tradedoubler og så legge ut en god del linker ?

Det er også en god del å tjene.

De fleste selskaper betaler rundt 1 kr per klikk (som blir mye hvis de fleste her klikker et par ganger i uka) + mye mer dersom me kjøper noe fra dem, søker om noe eller utnytter seg av deres tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener da å huske at det var en del folk som var imot flightsim.com's måte å drive på, jeg...

 

Skarve 200 kroner i året for å få tilgang til over 50000 filer...

 

Nå snakker folk om å begynne å betale inn 20-50 kroner måneden ?

 

Da snakker vi mellom 240 og 600 kroner i året..

 

Personlig liker jeg flightsim.no veldig godt, men når jeg har tilgang til over 50000 filer på flightsim.com tror jeg nok at jeg ville avstått fra å blitt betalende medlem på flightsim.no.. Regner vel forsåvidt med at de fleste filene som blir lagt ut her også blir lagt ut på flightsim.com .. Stor ulempe ville da være å ikke kunne være en del av "de på forumet" ..

 

En ting Dag kunne ha tenkt på, var å selge reklame plass til større bedrifter (flightsim relaterte).. Hvis det hadde vært interesse for det. Det er jo en god del medlemmer her, men igjen.. man blir jo bombardert med "tilbud" på de fleste flightsim sider på nettet..

 

Dette var mine 2 cents ..

 

-Morten-

 

[ 01-07-2002, 19:57: Endret av: Morten B. ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Du glemte vel å nevne at jeg jobber også og kommer også til å betale.

Veeeel.. nå var det vel DU som glemte å nevne det isåfall, du skrev nemlig:

 

"vet at en del her er under 18 som meg og har ikke jobb"

 

Jaja... dette har ikke noe med topic å gjøre, så i call it off from here

 

[ 02-07-2002, 13:10: Endret av: Timmy Brandt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...